Eseménynaptár
< 2024. szeptember >
H K SZ CS P SZO V
2627282930311
23 4 5 678
9 10 1112131415
16 17 18 19 202122
23 24 2526272829
30123456
Következő esemény:
Nézz körül, titkokat lelsz! Mesés környezetpedagógia - jó gyakorlat
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

A magyar fejlesztésű feladatbank alsó tagozatos tanulók számára 4 kompetenciaterületen (Codes projekt)

2021. május 25.

A CODES AT-HU074 projekt keretén belül az általános iskolai tanulók (6-10 éves korosztály) alapvető készségeinek és képességeinek fejlesztési céljául egy korszerű, jól használható, és számos területet felölelő feladatbank jött létre, amely elérhető a http://codes.feladatbank.elte.hu címen.

A bázisanyagban alapvetően 4 kompetenciaterületet meghatározóan kerültek elkülönítésre a feladatok.

Így a szövegértés, a matematika, a természettudomány és a szocio-interkulturális elnevezésű fülek által különböző témakörökbe rendszerezetten találhatók oktatást segítő, fejlesztő segédeszközök.

Minden területre készített feladatok közösek azonban abban, hogy a gyerekek számára olyan helyzeteket próbálnak feltárni, amelyekkel jól igazolható az iskolában tanult tananyagok valóságban való szükségessége. A valóságközeli helyzetet idéző fejlesztő produktumok több tekintetben is jól szűrhetők, mivel az online felület lehetőséget biztosít mind a korosztályi (6-8; 8-10 éves), mind a kompetenciaterületeket elkülönítő, témakör, típus, és képesség szerinti keresésre egyaránt.

Így az adott kompetenciaterület fejlesztési szükségleteinek tekintetében a diákok egyéni igényeihez igazítottan található 746 db szövegértési, 802 db természettudományos, 1128 db matematikai és 382 db szocio-interkulturális kompetenciaterület fejlődését szolgáló feladat. Formátumukat tekintve nem csupán pdf, hanem word dokumentumban is letölthetők, hogy az azt használó pedagógus igazán egyénre szabottá tudja alakítani bármelyiket.

A feladatokon túl, minden dokumentum tartalmaz a szükséges anyag-és kellékmeghatározásokon túl differenciálási ötleteket, egyéb médium lehetőségeket, módszertani és időbeli útmutatót, vagy egyéb az alkalmazást segítő javaslatokat is. Emellett a legtöbb mind interaktív, mind hagyományos eszközök segítségével is alkalmazható.

A feladatbank alapvetően a fent említett 4 kompetenciaterület fejlesztését szolgálja, ám a természettudományok és a matematika területéhez kötődően tananyagtartalmakhoz, a szövegértés fejlesztésének tekintetében pedig gondolkodási műveletekhez is köthetők.

A feladatok egy jelentős része német nyelven is elérhető, ezt az adatbázisban a feladat melletti D betű jelöli.

Megosztás