Eseménynaptár
< 2024. november >
H K SZ CS P SZO V
28293031123
4 5 6 7 8910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21 22 2324
25 26 27 2829301
Következő esemény:
HOLOKAUSZT 80: Múlt üzenete a jövőnek - konferencia a holokauszt 80. évfordulójára és az Olyanok voltak, mint mi című képzőművészeti kiállítás megnyitója - tehetséggondozás
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Óralátogatás a Felsőcsatári Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskolában a CODES projekt keretében

2019. november 21.

Felsőcsatáron Móriczné Pehm Anna tartott bemutató matematika órát. A tanórán az adott témakörhöz kapcsolódó, a projektben fejlesztett feladatokat is megoldottak a tanulók.

A kolléganő azt mutatta be, hogy az aktuális tananyagtartalomba – nevezetesen a mértékegység átváltásba – hogyan lehet alkalmazni a CODES feladatbankjának feladatait. A szocio-interkulturális kompetencia fejlesztését a páros illetve a csoportos feladatmegoldásban valósította meg.

A hospitáláson részt vett osztrák és magyar pedagógusok tapasztalatot szerezhettek arról, hogy a valóságközeli feladatok jó hatással vannak a tanulók feladatmegoldásával kapcsolatos motivációjára, a tanóra hangulatára, az együttműködési készségükre.

Az óralátogatás alkalmával visszajelzést kaptunk arra, hogy a fejlesztett eszközök mennyire használhatók a tanítási folyamatban, elérik-e céljukat, egyértelmű-e a pedagógus számára az ajánlott módszertani eszköz, megvalósul-e a feladat célja.

A tanóra után szakmai konzultációra került sor az osztrák pedagógus kollégákkal a projekt céljairól, megvalósíthatóságáról, eddig elért eredményeiről valamint a tanórán tapasztaltakról. A vendégek elismeréssel szóltak a feladatbankról, a tanóráról és a tanórát tartó pedagóguskolléga óravezetéséről, a tanulók fegyelméről és aktivitásáról.

A hospitálás számunkra – a T2 munkacsoport vezetőiként, a fejlesztés irányítóiként – pozitív visszacsatolást jelentett munkánk tartalmáról, minőségéről, hasznosíthatóságáról.

A program hozzájárult a két ország pedagógusainak mindkét fél számára előnyös együttműködéséhez.  Az eltérő oktatási rendszerek közös pontjai mentén gondolkodtunk tovább, az eredményeket a fejlesztés következő szakaszában felhasználjuk.

Megosztás