Eseménynaptár
< 2024. november >
H K SZ CS P SZO V
28293031123
4 5 6 7 8910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21 22 2324
25 26 272829301
Következő esemény:
HOLOKAUSZT 80: Múlt üzenete a jövőnek - konferencia a holokauszt 80. évfordulójára és az Olyanok voltak, mint mi című képzőművészeti kiállítás megnyitója - tehetséggondozás
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Továbbképzés Burgenlandban külhoni magyar pedagógusoknak

2023. március 31.

Helyszín:         Zweisprachiges Bundesgymnasium, Oberwart Badgasse 7, A-7400

Időpont:          2023.03.23. 13.00-18.00

Képzők:          Dr. Bakó Balázs, Zrinszki János, Szegleti Veronika

Résztvevők:    Hütler Andrea – a burgenlandi magyartanítás szakfelügyelője, szervező,

Dr. Makkos-Káldi  Judit projektfelelős és az ausztriai Burgenlandban magyarul tanító pedagógusok 13 fős csoportja

A CODES AT-HU074 pályázati együttműködés keretében a fenntartási időszakban megvalósult ötórányi rövidképzés keretében került sor a CODES pályázat kapcsán elvégzett magyarországi feladatok ismertetésére, a projektmegvalósítási folyamat bemutatására, az együttműködés során fejlesztett eszköz használhatóságának, hasznosíthatósági módjainak prezentálására.

A résztvevők kifejezetten nyitottak voltak a program megismerésére, illetve a megismert eszköz lehetséges beépítésére egyéni pedagógusi munkájukba.

A képzés alapvetően 3 egységre tagolódott. Az elsőben Dr. Bakó Balázs ismertette a pályázati tevékenységet, az osztrák-magyar együttműködés színtereit, előnyeit és nehézségeit. A közös cél érdekében tett előzetes, és folyamatos lépéseket, időszakokat. Majd Szegleti Veronika a projekt során Magyarországon fejlesztett feladatbank bemutatását tette meg, kitérve a hétköznapi oktató-nevelő munka során használható eszköz tartalmi keretére, valamint technikai sokoldalúságára egyaránt. Gyakorlati példákkal, videóbejátszásokkal erősítette meg a szövegértéshez, és az szocio-interkulturális kompetencia fejlesztéshez készített feladatok használhatóságát. Ezt követően Zrinszki János a mérési, értékelési oldalról igyekezett tájékoztatni a hallgatóságot a szakértők által készített feladatbank jelentőségéről, valamint gyakorlati példákkal erősítette meg a matematika, és a természettudományok területére illeszthető feladatokat.

A képzés gyakorlati programmal zárult, mely során a hallgatóság tagjainak lehetősége volt az online elérhető feladatbankban való kutakodásra, elmélyülésre, sőt a saját tanítási folyamatukba való beilleszthetőségre is reflektáltak.

Megosztás

Kapcsolódó galéria