Az Interreg Austria-Hungary 2014-2020 CODES AT-HU074, a Kompetenciaorientált tanítás az általános iskolában a határon átnyúló régiókban Ausztriában és Magyarországon projekt keretében az alsó tagozatos tanulók kulcskompetenciáinak fejlesztése zajlik a bevont iskolák körében, valóságközeli, kompetenciafejlesztő feladatok alkalmazásval tanórán és azon kívül. Erre a feladatra és a tanítók, tanárok módszertani kultúrájának fejelsztésére többféle támogatást nyújtunk, továbbképzéske, fekésíztések, workshopok formájában. A pályázatban a T3 munkacsoport dolgozta ki ennek tervét és szervezését, a határon átnyúló közös koncepció megalkotását és folyamatos koordinálását pedig a Bécsi Pedagógiai Főiskola vállalta.
A koncepció lényege a projektbe bevont magyar iskolák tanítóinak felkészítése a fejlesztő feladatok írására és alkalmazására több, rövidebb ciklusú továbbképzés keretében, valamint 30 órás akkreditált módszertani és kompetenciafejlesztő pedagógus-továbbképzések megvalósításával. A határon átnyúló együttműködés keretében tervezünk egy olyan tudásmegosztó, rövidebb továbbképzést, workshopot, amelyen a magyar pedagógusok mellett az osztrák kollégák is részt vehetnek.
A felkészítések és továbbképzések célja:
A magyar továbbképzések a nyugat-dunántúli régió három megyéjében (Vas, Győr-Moson-Sopron, Zala) kerülnek megvalósításra, a megyékben működő regionális információs és tanácsadó központokban:
A továbbképzéseket 2019 szeptemberétől 5 Vas megyei pilot iskolában, majd 2020 februárjától további 40 iskolában valósítjuk meg (Vas megyében 10, Győr-Moson-Sopron és Zala megyében pedig 15-15 intézmény).
A felkészülési szakaszban 2019 márciusában megtörtént a feladatfejlesztők 10 órás felkészítése (képzők képzése), 2019 szeptemberében pedig az 5 pilot iskola tanítóinak felkészítése a feladatbank kipróbálására, ekkor 30 fő kapott támogatást és igazolást. Munkájukat visszejelző rendszerrel keretében és workshopos konzultációval segítjük, követjük nyomon.