Az Eötvös Loránd Tudományegyetem EFOP-3.1.2-16-2016-00001 A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából - Mindenki iskolája projektjének keretében 2019-ben négy dunántúli megyében (Győr-Moson-Sopron, Vas, Veszprém és Zala) 60 általános iskolában, 79 továbbképzési csoportban tartottunk módszertani megújító pedagógus-továbbképzéseket. A képzési időszak 2019. június 17-július 6., augusztus 21-31. és szeptember 2- október 5. között volt. A 79 csoportban összesen 1654 pedagógus vett részt akkreditált kontakt vagy blended tanfolyamon és 1544 tanúsítványt osztottunk ki.
Megye | Tervindikátor | Tankerület | 2019-es iskolák | Képzésszám | Részt vettek | Tanúsítványok száma | Elért indikátor |
Győr-Moson-Sopron | 421 | Győri Tankerületi Központ | 17 | 22 | 401 | 342 | 443 |
Soproni Tankerületi Központ | 3 | 5 | 103 | 101 | |||
Vas | 228 | Sárvári Tankerületi Központ | 3 | 3 | 63 | 58 | 301 |
Szombathelyi Tankerületi Központ | 9 | 10 | 256 | 243 | |||
Veszprém | 315 | Balatonfüredi Tankerületi Központ | 2 | 4 | 74 | 73 | 391 |
Pápai Tankerületi Központ | 4 | 4 | 70 | 67 | |||
Úrkút Német Nemzetiségi Önkormányzat | 1 | 1 | 15 | 15 | |||
Városlődi Német Nemzetiségi Önkormányzat | 1 | 2 | 27 | 27 | |||
Veszprémi Tankerületi Központ | 7 | 9 | 216 | 209 | |||
Zala | 253 | Nagykanizsai Tankerületi Központ | 6 | 9 | 203 | 189 | 409 |
Zalaegerszegi Tankerületi Központ | 7 | 10 | 226 | 220 | |||
60 | 79 | 1654 | 1544 | 1544 |
Továbbképzés címe | Iskolák száma | Képzési csoportok száma | Résztvevők száma | Tanúsítványok száma |
A gondolkodási képességek fejlesztése a korai iskolai lemorzsolódás megelőzése érdekében blended 30 órás tanfolyam, 1.csoport | 4 | 5 | 105 | 70 |
A szövegértés mint tanulási képesség fejlesztése blended 30 órás tanfolyam | 10 | 11 | 266 | 244 |
A tanulók digitális szövegértési és szövegalkotási tevékenységeinek és képességeinek fejlesztési módszerei. Tudatos eligazodás a világhálón elérhető szövegekben kontakt 30 órás tanfolyam | 5 | 5 | 95 | 95 |
A tevékenységközpontú pedagógiák gyakorlati alkalmazására való felkészítés kontakt 30 órás tanfolyam | 6 | 6 | 96 | 92 |
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel, sajátos nevelési igénnyel küzdő, és hátrányos helyzetű tanulókkal való foglalkozás módszertana kontakt 30 órás tanfolyam | 25 | 27 | 538 | 512 |
Drámapedagógia: felkészítés dramatikus módszerek és technikák alkalmazására a nevelő-oktató munkában kontakt 30 órás tanfolyam | 3 | 3 | 46 | 43 |
Iskolaelhagyás csökkentése pozitív, preventív pszichológiai szemlélettel kontakt 30 órás tanfolyam | 1 | 1 | 35 | 35 |
Játékok szerepe és eredményes használata a hatékony pedagógiai fejlesztésben kontakt 30 órás tanfolyam | 7 | 7 | 137 | 135 |
Komplex Instrukciós Program (KIP) mint tanulói státuszkezelő eljárás 30 órás tanfolyam | 2 | 2 | 60 | 53 |
Szociális képességek fejlesztése kontakt 30 órás tanfolyam, 1. csoport | 8 | 10 | 228 | 217 |
Vizuális kommunikáció az oktatásban kontakt 30 órás tanfolyam | 2 | 2 | 48 | 48 |
1654 | 1544 |
Köszönjük a tankerületi központok és a fenntartók, az intézményvezetők és a pedagógusok támogatását, aktív részvételét, képzőink színvonalas munkáját. A Mindenki iskolája projektről részletesen itt olvashat.