Az EFOP 3.1.2 Mindenki iskolája projekt keretében a nevelőtestületek számára szervezett pedagógus-továbbképzések és támogatások mellett kutatás is zajlott a projekt céljaihoz illeszkedően. A lemorzsoldás, korai iskolaelhagyás okairól, megelőzésének, összetevőiről, a jó iskolai klímáról, a nevelőtestület befolyásoló szerepéről szóló vizsgálat eredményeit kötetben is publikálták:
Fehérvári Anikó, Paksi Borbála és Széll Krisztián (szerk.) (2021): Számít-e az iskola? Az iskolai lemorzsolódás vizsgálata. Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem. 139 p.
A projektben Regionális Képzési Alközpontként az ELTE Savaria Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ négy dunántúli megye 188 általános iskolájában valósított meg pedagógiai módszertani megújító nevelőtestületi akkreditált továbbképzést az ELTE közös képzési portfóliójából, az iskolák választása alapján, kihelyezve az intézményekbe, a pandémia alatt pedig online kontakt módon.
A pályázat honlapja Mindenki iskolája címen érhető el, a kötet az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar oldaláról és a Mindenki iskolája honlapról is letölthető.