„A képzés és a pályán eltöltött hatékony idő folyamatos fejlődést és továbbképzést feltételez részint az alkalmazkodás, részint az ismeretfrissítés miatt” (8/2013. EMMI rendelet, 1. mell.).
Szakmai támogató stratégiának lényegét Stéger Csilla (2014)1 egy, az európai tanárpolitikáról szóló tanulmánya fogalmazza meg; ebben leszögezi, hogy egybehangzó előfeltevés szerint a tanárok szakmai fejlődésének kontinuuma feltételez egy erős tanulási orientációt, egy határozott elmozdulást a hagyományos tanár- és tanításközpontú megközelítéstől. A folyamatos szakmai fejlődés akkor tud megvalósulni, ha a figyelem hangsúlya a diákok tanulásának eredményes és egyénre szabott támogatásán van, illetve a tanári tanulás hatékonyságán, folyamatosságán. Változó környezetben a diákok tanulási eredménye csak akkor javítható, ha a tanár folyamatosan tanul, fejlődik és lépést tart az elvárások, a technológiai környezet, a beszédkultúra, az ismeretszerzési források változásaival. A tanulók és a pedagógusok folyamatos tanulása az óvodákból, iskolákból tanulóközösséget teremt
Pedagógus-továbbképzési kínálatunk - akkreditált pedagógus-továbbképzések, egyéb képzések (rövid képzések, szakmai napok,műhelymunkák és műhelysorozatok, nevelési értekezletek, jó gyakorlatok) - leírásai, tudnivalói találhatóak itt. Az egyes képzési típusokhoz tartozó féléves kínálatok feltöltése folyamatos. Szervezünk nevelőtestületekbe kihelyezett képzéseket és az ELTE SRPSZKK-ban megvalósuló képzéseket is. A nevelőtestületekben tartandó programokra megrendelőt szükséges küldeni Gerölyné Kölkedi Éva e-mail címére: gerolyne.kolkedi.eva@srpszkk.elte.hu.
Aktuális összesített akkreditált pedagógus-továbbképzési kínálatunk megtalálható honlapunkon. A meghirdetésre, megszervezésre kerülő tanfolyamokról, a jelentkezés módjáról, határidejéről a köznevelési intézmények vezetőit január végén - február elején tájékoztatjuk; ekkor írjuk ki a jelentkezési határidőt is és tanfolyamok pontos időpontját is. A képzésekre a jelentkezés a csatolmányból vagy az akkreditált tanfolyamok menüből letöltött jelentkezési lappal lehetséges, a jelentkező, az intézményvezetője és a fenntartója hiteles aláírásával ellátva.
A továbbképzésekről, a jelentkezésről, egyéb tudnivalókról tájékoztatás kérhető:
1 Stéger Csilla (2014): Az Európai Unió tanárpolitikája és kapcsolatos tevékenységei – áttekintés és elemzés = Review and Analysis of the EU Teacher-related Policies and Activities. In: European Journal of Education. Special Issue: The Changing Role of Teachers. Vol. 49, No.3: 332–347, Blackwell Publishing Ltd., Oxford.