1. Balázsné Szűcs Judit: Miből lesz a cserebogár? : (Vizuális nevelés 2-8 éves korig). – Bp. : Alex-typo, 1992. – 115 p. 370 B 19
2. Feuer Mária: A gyermekrajzok fejlődéslélektana. - Budapest : Akad. K., 2000. - 403, [5] p. 150 F 55
3. Feuer Mária: A gyermekrajzok lélektanáról. - [Miskolc] : MBE, 1995. - 53 p. - (Bölcsész-könyvek)
4. Feuer Mária: A gyermekrajzok pszichológiai vonatkozásai : Oktatási segédkönyv. - Bp. : Géniusz, 1992. - 256 p.
5. Gerő Zsuzsa: A gyermekrajzok esztétikuma és más írások. - Budapest : Flaccus, 2003. - 232, [4] p., [32] t. 150 G 43
6. Hajnal Ágnes – Hermann Imre: A rajzvizsgálat helye a pszichodiagnosztikában : A családrajz felhasználása gyermek-elhelyezési perekben. – [Bp.] : SOTE Magatartástud. Int., 1995. – 28, 27 p. – (Magatartástudományi füzetek ; 2.) 150 H 13
7. Hárdi István: A dinamikus rajzvizsgálat. – Bp. : Medicina, 1983. – 174 p. 150 H 31
8. Horváth Lászlóné: “A gyermek élményeinek tükröződése spontán ábrázolásaiban”. – Sopron : B. E. Óvóképző Főisk., [1991?]. – 36p. 372 H 90 Záródolgozat.
9. Kárpáti Andrea: Firkák, formák, figurák : A vizuális nyelv fejlődése a kisgyermekkortól a serdülőkorig. - Budapest, 2001. - Pécs : Dialóg Campus. – 198 p. - (Dialóg Campus tankönyvek) 150 K 22
10. Kárpáti Andrea: A kamaszok vizuális nyelve. – Bp. : Akad. K., 2005. – 285, [1] p. 150 K 22
11. Kárpáti Andrea - Gyebnár Viktória: A vizuális képességek és a személyiség : A Leonardo Program értékelési rendszere. - Budapest : ELTE BTK Neveléstud. Tanszék, 1996 : Pro Educatione Gentis Hungariae Alapítvány. - 140, [20] p. - (Új pedagógiai közlemények) 370 K 22
12. Lelki folyamatok dinamikája : A képi világ diagnosztikája és terápiája / szerk. Wolfgang Schringer és Vass Zoltán. – Bp. : Flaccus, 2005. – 319 p. 150 L 46
13. Malchiodi, Cathy A.: A gyermekrajzok megértése. - Budapest : Animula, 2003. - 156 p. 150 M 24
14. Molnár V. József: Ég és föld ölelésében : Tanulmányok a gyermekvilágról. - [Érd] : Örökség Kvműhely, 1998. - 83 p.
15. Molnár V. József: Egész-ség. – Pécs : Melius Alapítvány, 1995. – 356, [2] p. 398 M 83
16. Németh Jánosné: A gyermek élményeinek – irodalmi élmény, a környezet élménye – tükröződése ábrázolásaiban. – Sopron : B. E. Óvóképző Főisk., 1991. – 72 p. 372 N 53 Záródolgozat.
17. Torda Ágnes - Darvas Ágnes: Példatár az emberalak-ábrázolás és a vizuo-motoros koordináció diagnosztikus értékeléséhez. - 6. jav. kiad. - [Bp.] : ELTE BGGYFK, [2001?]. - [2], 72 p.
18. Vass Zoltán: A rajzvizsgálat pszichológiai alapjai. – Bp.: Flaccus, 2003. – 341 p. 150 V 60
19. Vizuális képességek fejlődése / szerk. Kárpáti Andrea. - [Bp.] : Nemzeti Tankvk., 1995. - 695 p. 150 V 93
1. Bolla Balázsné: Királykisasszony. In: Óvodai Nevelés, 2000. 1. sz. - p. 15-16. X
2. Darabosné Mukli Ágnes: "Anyának sütit kell csinálni" In: Óvodai Nevelés, 1999. 7. sz. - p. 252-253. X
3. Dibáczi Ambrus Enikő: "Mesebeli Nap-fa, égig érő ággal" : gyermekrajzok elemzése fejlesztőpedagógiai szempontból. In : Fejlesztő Pedagógia, 2001. 6. sz. – p. 21-25. X
4. Dúróné Kecskés Zsuzsa: Gyermekrajzok értelmezése. In : Módszertani Lapok : Alsó tagozat, 1999. 4. sz. – p. 21-24. X
5. Fábián Tünde: A gyermeki lélek a rajzok tükrében. In: Óvodai Nevelés, 2000. 4. sz. - p. 129-130. X
6. Fentős Tímea - Francia Andrea: Nap és felhő. In: Óvodai Nevelés, 1999. 10. sz. - p. 370-371. X
7. Feuer Mária: Facsalád rajzok szerepe a gyermek-pszichodiagnosztikában I-II. In: Gyógypedagógiai Szemle, 2005. 3. sz. – p. 161-172. ; 4. sz. – p. 247-255. X
8. Forró Szilvia: A firkáktól a valóságig. In : Cédrus, 1999. 2. sz. – p. 17-18.
9. Földi Rita, F.: Tanulási zavart okozó funkciózavarok differenciáldiagnosztikája, neuropszichológiai eljárások. In: Fejlesztő Pedagógia, 2005. 1. sz. - p. 5-12. X
10. Gerő Zsuzsa: Az élményfeldolgozás különböző módjai a játékban és a rajzolásban. In : Tanulmányok a kisgyermeknevelésről / [szerk. Villányi Györgyné]. – [Bp.] : OKKER, 1997. – p. 67-73. 372 T 28
11. Gyurkovics Hunor: A gyermekrajzok elemzése – tanulmányozása. In : Új Kép, 2000. 3. sz. – p. 7-8. mell.
12. Herczeg Zsuzsanna: "A természet csodái és a gyermek" rajzkiállítás. In : Megyei Ped. Körkép, 1993. 5. sz. – p. 18-21. X
13. Horváth Dezsőné: Mozgássérült óvodások firkatevékenységének megfigyelése : (összehasonlító kísérlet óvodai kiscsoportban). In: Magyar Pedagógia, 2001. 1. sz. - p. 47-60. X
14. Juhászné Dobró Éva: Az el nem sírt könnyek. In: Óvodai Nevelés, 1999. 8. sz. - p. 301-302. X
15. Juhászné Kiss Katalin: Robi naprendszere. In: Óvodai Nevelés, 2000. 3. sz. - p. 90-91. X
16. Karda Csaba: Gyermekrajzok világa. In : Közoktatás, 1993. 10. sz. - 8. p.
17. Kárpáti Andrea: "Gyermek (gép)rajzok": multimédia és vizuális nevelés. In : Új Pedagógiai Szemle, 1998. 7-8. sz. – p. 268-270. X
18. Kárpáti Andrea: A gyermekrajzok szimbólumvilága. In : Neveléstudomány az ezredfordulón : Tanulmányok Nagy József tiszteletére / szerk. Csapó Benő és Vidákovich Tibor. - Budapest : Nemz. Tankvk., 2001. - p. 193-206. 370 N 73
19. Kárpáti Andrea: Kiemelkedő vizuális képességeket mutató autista gyermekek rajzfejlődése. In : Gyógypedagógiai Szemle, 1997. 2. sz. – p. 88-107. X
20. Kárpáti Andrea: A kortárs művészet esztétikuma: a kamaszrajzok megítélésének kulcsa. In: Iskolakultúra, 2001. 9. sz. - p. 95-103. X
21. Kárpáti Andrea: A nyitott óriáskígyó, avagy: kutatások a gyermekrajzok körül. In : Fejlesztő Pedagógia, 1990. 1. sz. – p. 15-29. X
22. Kárpáti Andrea - Gyebnár Viktória: A vizuális képességek értékelése. In : Iskolakultúra, 1997. 8. sz. – p. 46-53.
X
23. Kárpáti Andrea - Gyebnár Viktória: A vizuális képességek pedagógiai és pszichológiai mérésének összefüggései a Leonardo programban. In : Magyar Pszichológiai Szemle, 1996. 4-6. sz. – p. 273-294. X
24. Kovács Katalin: A vizuális kifejezőkészség eltérései autista gyerekeknél. In : Fejlesztő Pedagógia, 1997. 6. sz. – p. 5-18. X
25. Környeiné Gere Zsuzsa: Tantárgy - Pedagógiai Műhelyünkről. In : Első száz évünk : Jubileumi emlékkönyv a Magyar Rajztanárok Országos Egyesülete centenáriumára és decenniumára a honfoglalás 1100. évében / [szerk. Csőregh Éva]. - Bp. : [Dinasztia], 1996. – p. 200-220. 370 E 45
26. Lőrincz Rozália - Dávidné Németh Valéria: Ég és föld gyermekei. In: Óvodai Nevelés, 2000. 5. sz. - p. 204-205. X
27. Molnár V. József: Barlangtól a csillagokig : (A gyermekrajzok üzenete 2.). In : Hogyan Tovább, 1994. 4. sz. – p. 26-27. X
28. Molnár V. József: "És itt laknak a szilvák...". In : Hogyan Tovább, 1997. 2. sz. – p. 26-27. X
29. Molnár V. József: A gyermekrajzok üzenete. In : Hogyan Tovább, 1994. 3. sz. – p. 4-6. X
30. Molnár V. József: A ló, a Nap és az ember. In : Hogyan Tovább, 1997. 4. sz. – p. 24-25. X
31. Molnár V. József: Nap - apa, Felhő - anya. In: Család, Gyermek, Ifjúság, 2003. 1. sz. - p. 48-49. X
32. Nagy Erika: Az alkotótevékenység folyamata, kreativitás a gyermekrajzokban : (Néhány művészetpszichológiai szempont az esztétikai neveléshez). In : Fejlesztő Pedagógia, 1998. 6. sz. – p. 46-48. X
33. Nagy Erika: A gyermekrajzok mint az önkifejezés eszközei. In : Óvodai Élet, 1999. 2. sz. – p. 2-6. X
34. Pál Katalin: Irka-firka. In : Óvodai Élet, 1995. 2. sz. – p. 25-26. X
35. Pető István: Gyermekrajz: esztétikai élmény, vagy diagnosztikai lehetőség. In: Új Kép, 2000. 3. sz. - p. 14-16. mell.
36. Platthy István: Kamaszkori személyes mítoszok : gyermekotthonban élő fiatalok rajzai. In : Fordulópont, 2002. 2. sz. – p. 66-72. X
37. Platthy István: Kamaszkori személyes mítoszok : gyermekotthonban élő fiatalok rajzainak elemzése. In: Fejlesztő Pedagógia, 2003. 4-5. sz. - p. 75-86. X
38. Rafeisen Mária: Szárnyalni szabadon. In: Óvodai Nevelés, 2000. 6. sz. - p. 244-245. X
39. Richterné Kropf Anikó: Érzelmek, vágyak, szorongások albuma. In: Óvodai Nevelés, 1999. 9. sz. - p. 336-339. X
40. Rostás Rita - Tóth Piroska: Serdülők kríziseinek tükröződése rajzaikban. In: Fejlesztő Pedagógia, 2003. 6. sz. - p. 11-16. X
41. Sánta László: A vizuális kifejezés rejtőzködése a gyermekrajzokban és a képértés hatása a pedagógiára. In : Fejlesztő Pedagógia, 1994. 2-3. sz. – p. 24-29. X
42. Schuck Mária: Valóság, mese, gyermekrajzok. In : Hogyan Tovább, 2001. 2. sz. - 19. p. X
43. Szávai Géza: Rajzolt beszéd : mit rajzol a kisgyerek? In: Fordulópont, 2004. 2. sz. - p. 13-23. X
44. Szávai István: A gyermekrajzok üzenete. In : Új Pedagógiai Szemle, 1993. 5. sz. – p. 81-87.
Molnár V. József : A Nap arca : A gyermekrajzok üzenete c. kiadvány ismertetése. X
45. Szkotiniczky Péter: Gyermekalkotások értékelési szempontjai. A Fővárosi Pedagógiai Intézetben működő vizuális-esztétikai módszertani munkaközösség által kidolgozott elvek gyakorlati összegezése. In : Budapesti Nevelő, 1995. 3. sz. – p. 90-94. X
46. Tarsoly Erika: Viharos színek és érzelmek. In: Óvodai Nevelés, 2000. 2. sz. - p. 54-55. X
47. Torda Ágnes: A tanulási teljesítményzavar pszichológiai vonatkozásai. In : III. Logopédiai Napok Konferencia : Sopron, 1997 : Az olvasás, írástanulás folyamatának kérdései, problémái különböző szakmai megközelítésben – a NAT bevezetésének időszakában / [szerk. Földes Tamás, Márkné Ettlinger Zsuzsanna, Závoti Józsefné]. – [Sopron] : [s. n.], [1998]. - p. 95-106. 376 L 46
Válogatta és szerkesztette: Gerölyné Kölkedi Éva, Pup Csilla. Az anyaggyűjtést 2006. január 17-én zártuk le.