HOLOKAUSZT 80: Múlt üzenete a jövőnek - konferencia a holokauszt 80. évfordulójára és az Olyanok voltak, mint mi című képzőművészeti kiállítás megnyitója - tehetséggondozás
Az SNI gyermekek nevelésének, képzésének helye a magyar oktatási rendszerben
2012. február 13.
Az SNI gyermekek nevelésének, képzésének helye a magyar oktatási rendszerben: válogatás a hazai irodalomból a NymE Savaria Egyetemi Központ Könyvtárának állománya alapján
3I Akadémia: innovatív környezet, inkluzív társadalom, integratív iskola: Gyula, 2005. október 11-14. / [Mayer József]. – Bp.: OKI? 2006. – 186 p. 370 H 33
Add a kezed!: a mentális fejlődés segítése sajátos nevelési igényű gyermekek esetében / szerk. Rosta Katalin. – Bp.: Logopédia, 2005. -352 p. – (A korai fejlesztés és speciális óvodai nevelés programja) 376 A 22
Akadálypályán: sajátos nevelési igényű tanulók a középfokú iskolákban: [inkluzív nevelés] / [szerk. Kőpatakiné Mészáros Mária, Mayer József, Singer Péter]. – Bp.: SuliNova, 2007. – 343 p. – (Akadály nélkül) 376 A 31
Alapismeretek sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók integrált neveléséhez, oktatásához / [összeáll. és írta Auer Éva et al.]. – Szombathely: VMPI, 2004. – 107 p. 376 A 33
Alapok: az Anonymus Alapítvány fejlesztő pedagógus képzése / szerk. Kovács Ferenc, Vidovszky Gábor. – Bp.: Anonymus, 2000. – 305 p. 376 A 33
A befogadó iskolák értékelési gyakorlata: az együttnevelés tapasztalatai nemzetközi tükörben / szerk. Kőpatakiné Mészáros Mária. – Bp.: OKI? 2006. – 168, 47 p. 376 B 44 Beregi Judit: Sajátos nevelési igény, sajátos pedagógia. In: Fejlesztő Pedagógia, 2010. 2.sz. – p. 29-36.
Demeter Gáborné: Módszertani útmutató különleges gondozást igénylő gyermekek egyéni fejlesztéséhez: speciális szükségletek, átalakuló iskolák. – Bp.: Nemzeti Tankvk., 2007. – 40 p. 376 D 45
A differenciáló pedagógia – mint az oktatás jövőképe / [szerk. Márkné Ettlinger Zsuzsa, Földes Tamás]. – Sopron : Fogjuk a kezed Egyesület, 1998. – 134 p. 376 L 76
A differenciált fejlesztést segítő vizsgálati módszerek / szerk. Pinczésné Palásthy Ildikó [et al.]. – Debrecen: Kölcsey Ferenc Ref. Tanárképző, 2005. – 210 p. 370 D 66
Együttnevelés – speciális igényű tanulók az iskolában: az integrált fejlesztés lehetőségei / [szerk. Csányi Yvonne]. – 2.kiad. – [Bp.]: Iskolafejlesztési Alapítvány: OKI, 1995. – 183 p. – (Altern füzetek. Koncepciók; 5.) 376 E 31
Együttnevelés határon innen és túl: kutatási eredmények a sajátos nevelési igényű tanulók inklúzióját támogató hazai szakmai szervezetekről, kitekintéssel az aktuális nemzetközi projektekre / szerk. Kőpatakiné Mészáros Mária. – Bp.: OFI, 2009. – 156 p.+DVD 376 E 31
Erőss Gábor – Kende Anna: Sajátos nevelési igény: közpolitikák, tudományok, gyakorlatok. In: Educatio, 2010. 4.sz. – p. 615-636.
A fejlesztő iskola jelene, jövője: Szombathely, 2008. május 16. – Szombathely: Aranyhíd, 2008. – 135 p. 376 F 36
Fejlesztő tervek gyűjteménye / [szerk. Bozsikné Vig Marianna et al.]. – Miskolc: B-A-Z MPI, 2008. – 127 p. 376 F 36
Fejlesztő pedagógia / szerk. M. Tamás Márta. – 3.átd.kiad. – Bp.: ELTE Eötvös, cop. 2009. – 386 p. 376 F 36
Füves Sándorné: A sajátos nevelési igényű gyermekek helyzete Győr nevelési, nevelés-oktatási intézményeiben. In: Gyógypedagógiai Szemle, 2010. 3.sz. – p. 225-236. http://www.prae.hu/prae/content/gyosze/gyosze_2010_3.pdf (2012.02.10.)
Görgényi Adrienn: Integráció a gyakorlatban. In: Kisgyermekek, nagy problémák: a 4-9 éves gyermekeket nevelő pedagógusok kézikönyve. – Bp.: Raabe, 2009. december. – A 32 modul [30 p.] 376 K 51
Gulyásné Vastag Irén: Sajátos nevelési igényű diákok gimnáziumban. In: Fókusz: pedagógiai közéleti lap, 2008. 1.sz. – p. 91-108.
A gyógypedagógia új útjai: rendszerfejlesztés, tanácsadás, integráció / szerk. Zászkaliczky Péter [et al.]. – 2.kiad. – Bp.: Bárczi, 1999. – 349 p. 376 G 83
Gyógypedagógiai alapismeretek / szerk. Illyés Sándor. – Bp.: ELTE Bárczi, 2000. – 666 p. 376 G 83
Harmati Béláné: Integrált nevelés az iskolai gyakorlatban. In: Kisgyermekek, nagy problémák: a 4-9 éves gyermekeket nevelő pedagógusok kézikönyve. – Bp.: Raabe, 2009. május. – A 28 modul [14 p.] 376 K 51
Inkluzív nevelés – habilitációs és rehabilitációs tevékenységek: fejlesztőfoglalkozás-tervek és óravázlatok: segédanyag a DVD-khez / [szerk. Bolla Veronika, Perlusz Andrea, Tanfer Ildikó]. – Bp.: Educatio SuliNova, 2008
Integráció és inklúzió: fejlesztő módszerek a közoktatásban / szerk. M. Tamás Márta. –Bp.: Trefort, 2006. – 377 p. 376 I 61
Az iskola korszerű funkciói / szerk. Bábosik István. – Bp.: OKKER, 2008. – 364 p. 370 I 74
Kapcsáné Németi Júlia: Tájékoztatás a „Programok és eszközök a sajátos nevelési igényű gyermekek méltányos oktatásában, együttnevelésében” központi keretprogramról. In: Gyógypedagógiai Szemle, 2008. 4.sz. – p. 296-300. http://prae.hu/prae/content/gyosze/gyosze_full_2008_4_Dani.pdf (2012.02.10.)
Kooperatív pedagógiai stratégiák az iskolában / szerk. Vastagh Zoltán. – Pécs: JPTE, 1995 370 K 69
Kőpatakiné Mészáros Mária: Útkeresés – a sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelése-oktatása. In: Kisgyermekek, nagy problémák: a 4-9 éves gyermekeket nevelő pedagógusok kézikönyve. –Bp.: Raabe, 2006. október. – A 11 modul [22 p.] 376 K 51
Közösen: szemelvénygyűjtemény az integratív nevelésről és oktatásról / összeáll. és szerk. Csányi Yvonne. – Bp.: Bárczi, 1996. – 229 p. 376 K 93
Mindenki iskolája: sajátos nevelési szükségletű gyermekek többségi iskolában / [szerk. Kereszty Zsuzsa]. – Bp.: Iskolafejlesztési Alapítvány, 1999. – 302 p. – (Tanítók kiskönyvtára; 8.) 371 M 69
Nagy Gyöngyi Mária: A sajátos nevelési igényű gyermekek ellátása a változó jogszabályok tükrében. In: Fókusz: pedagógiai közéleti lap, 2009. 2.sz. – p. 48-52.
Papp Gabriella: A pedagógus megváltozott felelőssége az együttnevelésben. In: Kisgyermekek, nagy problémák: a 4-9 éves gyermekeket nevelő pedagógusok kézikönyve. –Bp.: Raabe, 2007. december. – A 19 modul [8 p.] 376 K 51
Pinczésné Palásthy Ildikó: Tanulási zavarok, fejlesztő gyakorlatok. – Debrecen: Pedellus, 2007. -102 p. 371 P 70
Pirisi Jánosné – Pesti Gézáné: Hogyan igazodjunk a helyi és egyéni különbségekhez? : rugalmas szervezet – rugalmas működés és differenciált képességfejlesztés az általános iskola kezdő szakaszában. – Pécs: Baranya MPI, 1996. – (Pedagógiai szisztéma; 1.) 371 P 72
Szabó Ilona: A sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésének – oktatásának jogi háttere. In: Kisgyermekek, nagy problémák: a 4-9 éves gyermekeket nevelő pedagógusok kézikönyve. –Bp.: Raabe, 2008. december. – J 1 modul [48 p.] 376 K 51
Tanulmányok a neveléstudomány köréből: a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye / [szerk. Báthory Zoltán, Falus Iván]. – Bp.: Osiris, 2001. – 488 p. 370 T 28
Tanulmányok a tanulásban akadályozottak pedagógiája és határtudományai köréből / [írták Bruckner László et al.]. – Bp.: Educatio SuliNova, 2008. – 294 p.
Tovább az akadálypályán: prevenciós lehetőségek a sajátos nevelési igényű tanulók középiskolai lemorzsolódásának és idő előtti iskolaelhagyásának megelőzésére / [Arany Erzsébet et al.]. – Bp.: Educatio SuliNova, 2008. – 250 p.
Új horizontok az együttnevelésben / szerk. Balázs Éva, Kőpatakiné Mészáros Mária. –Bp.: OFI, 2008. – 176 p. 376 U 25
Útravaló pedagógusoknak az intézményi implementációs folyamatok gyakorlattá válásához / [Hernádi Krisztina et al.]. – Bp.: Educatio SuliNova, 2008. – 405 p.
Az anyaggyűjtés 2012. február 10-án zárult. Készítette: Gerölyné Kölkedi Éva, NymE SEK Könyvtára, NymE RPSZKK