Eseménynaptár
< 2024. november >
H K SZ CS P SZO V
28293031123
4 5 6 7 8910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21 22 2324
25 26 272829301
Következő esemény:
HOLOKAUSZT 80: Múlt üzenete a jövőnek - konferencia a holokauszt 80. évfordulójára és az Olyanok voltak, mint mi című képzőművészeti kiállítás megnyitója - tehetséggondozás
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Az SNI gyermekek nevelésének, képzésének helye a magyar oktatási rendszerben

2012. február 13.
Az SNI gyermekek nevelésének, képzésének helye a magyar oktatási rendszerben: válogatás a hazai irodalomból a NymE Savaria Egyetemi Központ Könyvtárának állománya alapján

. Legfontosabb jogszabályok:

. Irodalom:

  • 3I Akadémia: innovatív környezet, inkluzív társadalom, integratív iskola: Gyula, 2005. október 11-14. / [Mayer József]. – Bp.: OKI? 2006. – 186 p.   370 H 33
  • Add a kezed!: a mentális fejlődés segítése sajátos nevelési igényű gyermekek esetében / szerk. Rosta Katalin. – Bp.: Logopédia, 2005. -352 p. – (A korai fejlesztés és speciális óvodai nevelés programja)         376 A 22
  • Akadálypályán: sajátos nevelési igényű tanulók a középfokú iskolákban: [inkluzív nevelés] / [szerk. Kőpatakiné Mészáros Mária, Mayer József, Singer Péter]. – Bp.: SuliNova, 2007. – 343 p. – (Akadály nélkül)        376 A 31
  • Alapismeretek sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók integrált neveléséhez, oktatásához / [összeáll. és írta Auer Éva et al.]. – Szombathely: VMPI, 2004. – 107 p.  376 A 33
  • Alapok: az Anonymus Alapítvány fejlesztő pedagógus képzése / szerk. Kovács Ferenc, Vidovszky Gábor. – Bp.: Anonymus, 2000. – 305 p.    376 A 33
  • A befogadó iskolák értékelési gyakorlata: az együttnevelés tapasztalatai nemzetközi tükörben / szerk. Kőpatakiné Mészáros Mária. – Bp.: OKI? 2006. – 168, 47 p.  376 B 44
    Beregi Judit: Sajátos nevelési igény, sajátos pedagógia. In: Fejlesztő Pedagógia, 2010. 2.sz. – p. 29-36.
  • Csányi Yvonne: Adatok az OECD sajátos nevelési igényű tanulókkal foglalkozó munkabizottságának anyagából, 2002/2003-as tanév. In: Új Pedagógiai Szemle, 2007. 11.sz. – p. 81-85.
    http://epa.oszk.hu/00000/00035/00118/2007-11-vt-Csanyi-Adatok.html External link  (2012.02.09.)
  • Demeter Gáborné: Módszertani útmutató különleges gondozást igénylő gyermekek egyéni fejlesztéséhez: speciális szükségletek, átalakuló iskolák. – Bp.: Nemzeti Tankvk., 2007. –
    40 p.           376 D 45
  • A differenciáló pedagógia – mint az oktatás jövőképe / [szerk. Márkné Ettlinger Zsuzsa, Földes Tamás]. – Sopron : Fogjuk a kezed Egyesület, 1998. – 134 p.  376 L 76
  • A differenciált fejlesztést segítő vizsgálati módszerek / szerk. Pinczésné Palásthy Ildikó [et al.]. – Debrecen: Kölcsey Ferenc Ref. Tanárképző, 2005. – 210 p.   370 D 66
  • Együttnevelés – speciális igényű tanulók az iskolában: az integrált fejlesztés lehetőségei / [szerk. Csányi Yvonne]. – 2.kiad. – [Bp.]: Iskolafejlesztési Alapítvány: OKI, 1995. – 183 p. – (Altern füzetek. Koncepciók; 5.)       376 E 31
  • Együttnevelés határon innen és túl: kutatási eredmények a sajátos nevelési igényű tanulók inklúzióját támogató hazai szakmai szervezetekről, kitekintéssel az aktuális nemzetközi projektekre / szerk. Kőpatakiné Mészáros Mária. – Bp.: OFI, 2009. – 156 p.+DVD 376 E 31
  • Erőss Gábor – Kende Anna: Sajátos nevelési igény: közpolitikák, tudományok, gyakorlatok. In: Educatio, 2010. 4.sz. – p. 615-636.
  • A fejlesztő iskola jelene, jövője: Szombathely, 2008. május 16. – Szombathely: Aranyhíd, 2008. – 135 p.          376 F 36
  • Fejlesztő tervek gyűjteménye / [szerk. Bozsikné Vig Marianna et al.]. – Miskolc: B-A-Z MPI, 2008. – 127 p.          376 F 36
  • Fejlesztő pedagógia / szerk. M. Tamás Márta. – 3.átd.kiad. – Bp.: ELTE Eötvös, cop. 2009. – 386 p.           376 F 36
  • Földes Petra: Speciális szükséglet vagy fogyatékosság? – beszélgetés Csányi Yvonne-nal a befogadó pedagógia helyéről a magyar közoktatásban. In: Új Pedagógiai Szemle, 2003. 1.sz. – p. 67-73.
    http://epa.oszk.hu/00000/00035/00067/2003-01-be-Foldes-Specialis.html External link (2012.02.10.)
  • Füves Sándorné: A sajátos nevelési igényű gyermekek helyzete Győr nevelési, nevelés-oktatási intézményeiben. In: Gyógypedagógiai Szemle, 2010. 3.sz. – p. 225-236.
    http://www.prae.hu/prae/content/gyosze/gyosze_2010_3.pdf External link (2012.02.10.)
  • Görgényi Adrienn: Integráció a gyakorlatban. In: Kisgyermekek, nagy problémák: a 4-9 éves gyermekeket nevelő pedagógusok kézikönyve. – Bp.: Raabe, 2009. december. – A 32 modul [30 p.]            376 K 51
  • Gulyásné Vastag Irén: Sajátos nevelési igényű diákok gimnáziumban. In: Fókusz: pedagógiai közéleti lap, 2008. 1.sz. – p. 91-108.
  • A gyógypedagógia új útjai: rendszerfejlesztés, tanácsadás, integráció / szerk. Zászkaliczky Péter [et al.]. – 2.kiad. – Bp.: Bárczi, 1999. – 349 p.    376 G 83
  • Gyógypedagógiai alapismeretek / szerk. Illyés Sándor. – Bp.: ELTE Bárczi, 2000. – 666 p.           376 G 83
  • Halász Gábor: A sajátos nevelési igényű gyermekek oktatása: európai politikák és hazai kihívások. In: Új Pedagógiai Szemle, 2004. 2.sz. – p. 28-37.
    http://epa.oszk.hu/00000/00035/00079/2004-02-be-Halasz-Sajatos.html External link  (2012.02.07.)
  • Harmati Béláné: Integrált nevelés az iskolai gyakorlatban. In: Kisgyermekek, nagy problémák: a 4-9 éves gyermekeket nevelő pedagógusok kézikönyve. – Bp.: Raabe, 2009. május. – A 28 modul [14 p.]        376 K 51
  • Inkluzív nevelés – habilitációs és rehabilitációs tevékenységek: fejlesztőfoglalkozás-tervek és óravázlatok: segédanyag a DVD-khez / [szerk. Bolla Veronika, Perlusz Andrea, Tanfer Ildikó]. – Bp.: Educatio SuliNova, 2008
  • Integráció és inklúzió: fejlesztő módszerek a közoktatásban / szerk. M. Tamás Márta.  –Bp.: Trefort, 2006. – 377 p.        376 I 61
  • Az iskola korszerű funkciói / szerk. Bábosik István. – Bp.: OKKER, 2008. – 364 p.            370 I 74
  • Kapcsáné Németi Júlia: Tájékoztatás a „Programok és eszközök a sajátos nevelési igényű gyermekek méltányos oktatásában, együttnevelésében” központi keretprogramról. In: Gyógypedagógiai Szemle, 2008. 4.sz. – p. 296-300.
    http://prae.hu/prae/content/gyosze/gyosze_full_2008_4_Dani.pdf External link (2012.02.10.)
  • Kooperatív pedagógiai stratégiák az iskolában / szerk. Vastagh Zoltán. – Pécs: JPTE, 1995           370 K 69
  • Kőpatakiné Mészáros Mária: Útkeresés – a sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelése-oktatása. In: Kisgyermekek, nagy problémák: a 4-9 éves gyermekeket nevelő pedagógusok kézikönyve.  –Bp.: Raabe, 2006. október. – A 11 modul [22 p.]   376 K 51
  • Közösen: szemelvénygyűjtemény az integratív nevelésről és oktatásról / összeáll. és szerk. Csányi Yvonne. – Bp.: Bárczi, 1996. – 229 p.     376 K 93
  • Mindenki iskolája: sajátos nevelési szükségletű gyermekek többségi iskolában / [szerk. Kereszty Zsuzsa]. – Bp.: Iskolafejlesztési Alapítvány, 1999. – 302 p. – (Tanítók kiskönyvtára; 8.)           371 M 69
  • Nagy Gyöngyi Mária: A sajátos nevelési igényű gyermekek ellátása a változó jogszabályok tükrében. In: Fókusz: pedagógiai közéleti lap, 2009. 2.sz. – p. 48-52.
  • Papp Gabriella: A pedagógus megváltozott felelőssége az együttnevelésben. In: Kisgyermekek, nagy problémák: a 4-9 éves gyermekeket nevelő pedagógusok kézikönyve.  –Bp.: Raabe, 2007. december. – A 19 modul [8 p.]     376 K 51
  • Pinczésné Palásthy Ildikó: Tanulási zavarok, fejlesztő gyakorlatok. – Debrecen: Pedellus, 2007. -102 p.          371 P 70
  • Pirisi Jánosné – Pesti Gézáné: Hogyan igazodjunk a helyi és egyéni különbségekhez? : rugalmas szervezet – rugalmas működés és differenciált képességfejlesztés az általános iskola kezdő szakaszában. – Pécs: Baranya MPI, 1996. – (Pedagógiai szisztéma; 1.) 371 P 72
  • Szabó Ilona: A sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésének – oktatásának jogi háttere. In: Kisgyermekek, nagy problémák: a 4-9 éves gyermekeket nevelő pedagógusok kézikönyve.  –Bp.: Raabe, 2008. december. – J 1 modul [48 p.]     376 K 51
  • Tanulmányok a neveléstudomány köréből: a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye / [szerk. Báthory Zoltán, Falus Iván]. – Bp.: Osiris, 2001. – 488 p.           370 T 28
  • Tanulmányok a tanulásban akadályozottak pedagógiája és határtudományai köréből / [írták Bruckner László et al.]. – Bp.: Educatio SuliNova, 2008. – 294 p.
  • Tovább az akadálypályán: prevenciós lehetőségek a sajátos nevelési igényű tanulók középiskolai lemorzsolódásának és idő előtti iskolaelhagyásának megelőzésére / [Arany Erzsébet et al.]. – Bp.: Educatio SuliNova, 2008. – 250 p.
  • Új horizontok az együttnevelésben / szerk. Balázs Éva, Kőpatakiné Mészáros Mária.  –Bp.: OFI, 2008. – 176 p.         376 U 25
  • Útravaló pedagógusoknak az intézményi implementációs folyamatok gyakorlattá válásához / [Hernádi Krisztina et al.]. – Bp.: Educatio SuliNova, 2008. – 405 p.

 

Az anyaggyűjtés 2012. február 10-án zárult.
Készítette: Gerölyné Kölkedi Éva, NymE SEK Könyvtára, NymE RPSZKK

Megosztás