Eseménynaptár
< 2024. november >
H K SZ CS P SZO V
28293031123
4 5 6 7 8910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21 22 2324
25 26 272829301
Következő esemény:
HOLOKAUSZT 80: Múlt üzenete a jövőnek - konferencia a holokauszt 80. évfordulójára és az Olyanok voltak, mint mi című képzőművészeti kiállítás megnyitója - tehetséggondozás
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

EGYMI és a tanulásban akadályozott tanulók ellátása: ajánló irodalomjegyzék

2013. november 21.
  • Artiles, Alfredo J. (2006): A gyógypedagógia változó identitása. In: Iskolakultúra. 16. 10. sz. 3-35. http://epa.oszk.hu/00000/00011/00108/pdf/2006-10.pdf External link  (20131120)
  • Balázs Éva és Kőpatakiné Mészáros Mária (szerk.) (2008): Új horizontok az együttnevelésben. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest. 176 p.   376 U 25
  • Bárányné Panta Beatrix Magdolna (2008): Az EGYMI a tanulásban akadályozott gyermekek, tanulók szolgálatában. [Szakdolgozat]. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar, Budapest. 74 fol.
  • Benczúr Miklósné (2011): A szomatopedagógia kapcsolata a gyógypedagógia speciális pedagógiáival. In: Gyógypedagógiai Szemle.39. 2. sz. 109-115.
  • Beregi Judit (2010): Sajátos nevelési igény, sajátos pedagógia. In: Fejlesztő pedagógia: pedagógiai szakfolyóirat. 21.  2. sz. 29-36.
  • Berkecz Mariann (2009): Tanulásban akadályozottak informatika oktatása. ("Varázsbetű" kontra diszlexia) [Záródolgozat]. Szakdolgozat. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar, Budapest. 91 fol.
  • Bozsikné Vig Marianna, Tariné Beregi Judit és Gonda Szilvia (szerk.) (2009): Fejlesztő tervek gyűjteménye II. Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakmai, Szakszolgálati és Közművelődési Intézet, Miskolc. 98 p.   376 F 36
  • Busai Barbara (2008): Nyitott középiskolák.  Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest. 187 p.            373 N 99
  • Czibere Csilla (szerk.) (2006): Inkluzív nevelés. Ajánlások sajátos nevelési igényű gyermekek kompetencia alapú fejlesztéséhez. Bevezető az óvodai nevelés kompetenciaterület ajánlásaihoz. SuliNova, Budapest. 9 db. (Akadály nélkül) 
  • Erőss Gábor - Kende Anna (2010): Sajátos nevelési igény: közpolitikák, tudományok, gyakorlatok. In: Educatio. 19. 4. sz. 615-636. [Teljes szöveg (PDF)] (20131120)
  • Gál Anikó (2012): A gyermektanulmányozás és a gyógypedagógia kapcsolata a 20. század elején Magyarországon. In: Új Pedagógiai Szemle. 62. 11-12. sz. 224-234.
  • Gereben Ferenc (2008): Gyógypedagógia a változó világban. In: Gyógypedagógiai Szemle. 36. 3. sz. 161-170.  http://prae.hu/prae/content/gyosze/gyosze_2008_3.pdf External link  (20131120)
  • Jászi Éva (2008): Integráció és inklúzió. In: Anyanyelv-pedagógia.1. 2. sz. [Teljes szöveg (HTML)]  (20131120)
  • Kozma Tamás (1999): Tanulásban akadályozottak pedagógiája. In: Gyógypedagógiai Szemle. 28. 1. sz. 73-77.
  • Mesterházi Zsuzsa (2007): Változik-e a gyógypedagógia identitása? In: Iskolakultúra. 17. 6-7. sz. 150-163 http://epa.oszk.hu/00000/00011/00116/pdf/2007-6-7.pdf#page=148 External link  (20131120)
  • Nagyné Tóth Ibolya (2008): Integráció, inklúzió a Dél-Dunántúlon, a kaposvári intézmény szervezésében. In: Fejlesztő Pedagógia: pedagógiai szakfolyóirat. 19. 6. sz. 15-19.
  • Papp Gabriella és Mile Anikó (2012): Gyógypedagógiai iskola, EGYMI, referenciaintézmény…In: Iskolakultúra. 22. 5. sz. 76-83.  [Teljes szöveg (PDF)]  (20131120)
  • Papp Gabriella és Faragóné Bircsák Márta (2007): Inkluzív nevelés. Útmutató sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttneveléséhez. Módszertani intézményi útmutató. SuliNova, Budapest. 19 db. (Akadály nélkül) 
  • Réthy Endréné (2002): A speciális szükségletű gyermekek nevelése, oktatása Európában. Az integráció és inklúzió elméleti és gyakorlati kérdései. In: Magyar Pedagógia. 102. 3. sz. 281-300. [Teljes szöveg (PDF)] (20131120)
  • Sum Ferenc (2012): Tanulásban Akadályozottak Pedagógiája Szakosztály. In:Gyógypedagógiai Szemle. 40. 4-5. sz. 366.
  • Szabó Ottília (2008): A sajátos nevelési igényűekért: a szakértői és rehabilitációs bizottságok helye a nevelés-oktatás folyamatában. In: Fejlesztő pedagógia: pedagógiai szakfolyóirat. 19. 6. sz. 4-13.
  • Tamás Márta, M. (szerk.) (2006): Integráció és inklúzió. Fejlesztő módszerek a közoktatásban. Trefort, Budapest. 377 p.          376 I 61
  • Tariné Beregi Judit (2006): Sajátos nevelési igény, sajátos pedagógia. In: Fókusz: pedagógiai, közéleti lap. 8. 3. sz. 66.
  • Tariné Beregi Judit (2009): Sajátos nevelési igényű gyermekek integrálási lehetőségei a közművelődési intézményekben. In: Fókusz: pedagógiai, közéleti lap. 11. 2. sz. 39-42.
  • Taufer Ildikó (2007): Pedagógusok és gyógypedagógusok attitűdjének összehasonlítása a sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjával kapcsolatban. In: Lőrincz Ildikó (szerk.): Hagyomány és fejlődés.  Apáczai-napok 2006. Nemzetközi tudományos konferencia. Tanulmánykötet. 1. kötet. NymE AK, Győr. 59-65.
  • Torda Ágnes (2007): Az inkluzív nevelést elősegítő képzési tartalmak a pedagógusképző felsőoktatásban. In: Lőrincz Ildikó (szerk.): Hagyomány és fejlődés. Apáczai-napok 2006. Nemzetközi tudományos konferencia. Tanulmánykötet.1. kötet. NymE AK, Győr.  53-58.
  • Tóth Péter (2008): Veleszületett rendellenességek - sajátos nevelési igény. In: Fejlesztő pedagógia: pedagógiai szakfolyóirat. 19. 3. sz. 36-38.
  • Turi Istvánné (2010): Az érzelmi nevelés és a szocializáció - integráció, inklúzió, multikulturális nevelés az óvodában. In: Új Pedagógiai Szemle. 60. 3-4. sz. 160-163. [Teljes szöveg (PDF)]  (20131120)
  • Vatai Sándor (2010): A sajátos nevelési igényű tanulók helyzete a magyar közoktatásban. In: Új Katedra. 3. (különszám) 75-79.
  • Virányi Anita (2013): Sajátos nevelési igényű tanulók tanulásszervezésének és tanulástámogatásának specifikus szempontjai az információs társadalomban. In: Ollé János és mtársai: Oktatásinformatikai módszerek: tanítás és tanulás az információs társadalomban. ELTE Eötvös K., Budapest. 133-150.

Az anyaggyűjtés 2013. november 19-én zárult. A bibliográfia a NymE SEK Könyvtárának adatbázisa, az OPKM PAD adatbázisa, az ELTE Pedagógiai Kar Könyvtára és a MATARKA adatbázis alapján készült.

Az anyaggyűjtést végezték: Silóczki Balázs, Süle Alexandra könyvtár-informatikus szakos hallgatók.

Szerkesztette, kiegészítette: Gerölyné Kölkedi Éva NymE RPSZKK.

Megosztás