Hátrányos helyzetű gyermekek integrált nevelése-oktatása : 1989-2004
2010. január 21.
. I., Önálló művek
Balázs Sándor – Nagy Andor A romapedagógia elméleti és gyakorlati alapjai. – Bp. : OKKER, 2000. – 199 p. 376 B 19
Benza Béla Gyerekek az utolsó padban. – Bp. : PolgArt : Tipográfiai M. A., 2001. – 139 p. – (Tabuk nélkül) 150 B 51
Bíró Endre Jogkereső : a sajátos nevelési igényű és tanulási, beilleszkedési nehézséggel, magatartási rendellenességgel küzdő gyerekek, tanulók közoktatási jogaihoz. – [Bp.] : Jogismeret Alapítvány, 2003. – 266 p. 370 B 65
CED-MPI Projekt : Téma 1. : Szociálisan hátrányos helyzetű gyerekek oktatása : Átadó anyag. – Győr : MPI, 1994. – 229 p. 376 C 14
Ciganológia – romológia / szerk. Forray R. Katalin. – Bp. : Pécs : Dialóg campus K., 2000. – 314 p. – (Dialóg Campus szakkönyvek).(Conpendiarium) 301 C 21
Cigányok és iskola. – Bp. : Educatio, 1996. – 114 p. – (Educatio füzetek ; 3.) 376 C 21
Csenyéte antológia / [szerk. Kereszty Zsuzsa, Pólya Zoltán]. – 2.bőv., jav. kiad. – Csenyéte : Bp. : Pécs : Gandhi Közalapítványi G., 2002. – 472 p. 376 C 55
Csongor Anna Szegregáció az általános iskolában : Cigány osztályok Magyarországon. – Bp. : OI, 1991. – 42 p. – (Kutatás közben ; 152.) 376 C 78
Esély(t) teremtő iskolák : Iskolai törekvések a hátrányos helyzetűek tanulási kudarcainak leküzdésére. – Bp. : OKI, 2003. – 322 p. – (Gyakorlatközelben) 376 E 93
Forray R. Katalin – Híves Tamás A leszakadás regionális dimenziói. – Bp. : OI, 2003. – 89 p. – (Kutatás közben ; 240.) 370 F 74
Forray R. Katalin – Hegedüs T. András Két tanulmány a cigány gyermekekről : Tábor sablon nélkül : Az együttélés rejtett szabályai. – Bp. : Akadémia, 1991. – 164 p. – (Közoktatási kutatások) 308 F 74
Forray R. Katalin – Hegedüs T. András Támogatás és integráció : Oktatáspolitikai szempontok a cigányság iskolázásához. – Bp. : OI, 1991. – 28 p. – (Kutatás közben ; 160.) 370 F 74
Hátrány, kudarc, leszakadás a közoktatásban : A közoktatás szerepe a hátrány, kudarc, leszakadás megelőzésében, leküzdésében : Az Országos Köznevelési Tanács az 1999. évről. – Bp. : OM : OKNT, 2000. – 159 p. – (Az esélyteremtő közoktatásért) 376 H 40
Hátrányok és stratégiák : szöveggyűjtemény. – Bp. : Trezor, 2003. – 115 p. 370 H 40
Havas Gábor – Kemény István – Kiskó Ilona Cigány gyerekek az általános iskolában. – Bp. : OI : Új Mandátum, 2002. – 225 p. – (Társadalom és oktatás ; 21.) 376 H 43
Jelentés a cigány kisebbségi oktatást folytató intézmények tanügy-igazgatási tevékenységének és működésük szakmai feltételrendszerének ellenőrzéséről. – [Bp.] : OKÉV, 2003. – 52 p. 376 J 57
Kósáné Ormai Vera : Beilleszkedési nehézségek és iskola. – Bp. : Tankvk., 1989. – 239 p. 376 K 72
Közösen : Szemelvénygyűjtemény az integratív nevelésről és oktatásról / összeáll. és szerk. Csányi Yvonne]. – Bp. : Bárczi, 1996. – 229 p. 376 K 93
Lakatos Mihály Cigány gyermekek nevelése és a napköziotthon pedagógiája : Egy cigány pedagógus gyakorlatában. – Bp. : OKKER, 1999. – 138 p. 376 L 17
Lázár Péter A Kedves-ház pedagógiája : Egy pedagógiai irányzat körvonalai életképekben. – Bp. : Soros, 1998. – 43 p. – (Soros oktatási füzetek) 376 L 38 Lázár Péter – Bordás Margit Módszerek, gyakorlatok a Kedvesház-pedagógia tapasztalatai alapján roma és/vagy hátrányos helyzetű gyerekeket nevelő pedagógusok számára. – Bp. : Gyerekekért SOS ’90 Alapítvány : Dinasztia, 2002. – 184 p., XXXI t. – (Kedveskönyv-sorozat ; 1.) 376 L 38 Liégeois, Jean-Pierre Kisebbségek és oktatás : Cigányok az iskolában. – Párizs : Centre de recherces tsiganes ; Bp. : PONT K., 2002. – 308 p. – (Interface sorozat) 376 L 65
Mit lehet tenni a hátrányos helyzetű gyermekekért? / szerk. Vastagh Zoltán. – Veszprém : Veszprém MPI, 1990. – 190 p. – (Önképzés – továbbképzés ; 1990/2.) 371 M 72
Multikulturális nevelés : szöveggyűjtemény tanító- és tanárszakos hallgatók számára. – Szeged : MOZAIK, 1998. – 173 p. 370 M 93Newman, Fran Gyermekek krízishelyzetben. – Bp. : PONT K., cop. 2002. – 168 p. – (Fordulópont könyvek) 376 N 74
Publikációk a cigányság oktatásáról / szerk. Forray R. Katalin. – Bp. : OI, 1995. – 71 p. – (Kutatás közben ; 208.) 376 P 95
Romák és oktatás / [szerk. Andor Mihály]. – Pécs : Iskolakultúra, 2001. – 175 p. – (Iskolakultúra-könyvek ; 8.) 376 R 80 A romák esélyei Magyarországon : aluliskolázottság és munkaerőpiac – a cigány népesség esélyei Magyarországon / szerk. Babusik Ferenc. – [Bp.] : Kávé K. : Delphoi C., 2002. – 324 p. 376 R 80
Romapedagógia : Pedagógiai tanulmányok. – Bp. : ELTE : Pro Educatione Gentis Hungariae, 1999. – 76 p. – (Új Pedagógiai Közlemények) 370 R 80
A siker ára : Módszertani füzet hátrányos helyzetű gyermekekkel foglalkozó pedagógusok számára. – Debrecen : JUVENTUS 96 Bt., 1997. – 188 p. 376 S 56
Slavenburg, Jan H. Pedagógiai innováció és a szociálisan hátrányos helyzetű tanulók. – Rotterdam : Partners Training & Innovatie, cop. 1996. – 158 p. 376 S 67
Szabó Ákosné Szegénység és iskola : kor- és kórkép a tanulásban akadályozott népesség iskoláztatásáról. – Bp. : Trezor, 1996. – 132 p. 370 Sz 12
Társadalmi kohézió : Tanulmányok a halmozottan hátrányos helyzetű cigány és nem cigány fiatalok oktatásáról, társadalmi beilleszkedésük elősegítéséről, az esélyeik javításának lehetőségéről. – Szolnok, 1998. – 72, 72 p. 376 T 32
Várnagy Elemér – Várnagy Péter A hátrányos helyzet pedagógiája. – [Bp.] : Corvinus, 2000. – 167 p. – (A hét szabad művészet könyvtára : Apor Vilmos Katolikus Főiskola sorozata) 376 V 50
. II., Tanulmányok, folyóiratcikkek
Bonifert Mária Kirekesztő és/vagy esélyteremtő iskola ?In: Mentor, 2002. 11.sz. – p.16-17.
Boreczky Ágnes A különbségek és a másság pedagóiája.In: Montessori Műhely, 2001. 2.sz. – p.7-8.
Cserti Csapó Tibor A cigány népcsoport iskoláztatása a Dél-Dunántúlon : A társadalmi – területi feltételrendszer változásai.In: Iskolakultúra, 2003. 12.sz. – p.96-102. Czachesz Erzsébet, Cs. – Radó Péter Oktatási egyenlőtlenségek és speciális igények.In: Jelentés a magyar közoktatásról : 2003. – Bp. : OKI, 2003. – p.349-376. 370 J 57
Derdák Tibor – Varga Aranka A hátrányos helyzet tartósodása.In: Educatio, 2003. 1.sz. – p.131-135.
Esélyteremtés és iskola : Lillafüred, 1999. nov. 29-30. – dec. 1.In: Köznevelés, 1999. 41.sz. – p.4-6.
Gergely Gyula Az iskola szelekciós mechanizmusa és differenciáló rendszere.In: Fejlesztő Pedagógia, 2003. 6.sz. – p.49-58. Harsányi Eszter – Radó Péter Cigány tanulók a magyar iskolákban.In: Educatio, 1997. 1.sz. – p.48-59.
Hátrányos helyzetű tanulók.In: Korszerű iskolavezetés. – Bp. : Raabe, 1997. – A 2.1 [p.5-6.] 370 K 72
Hermann Zoltán – Hora Dániel A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának finanszírozása.In: Új Pedagógiai Szemle, 2004. 3.sz. – p.3-17.
Iben, Gerd Az általános iskola kudarca a fogyatékosokkal és a hátrányos helyzetűekkel.In: Közösen : Szemelvénygyűjtemény az integratív nevelésről és oktatásról. – Bp. : Bárczi, 1996. – p.47-53. 376 K 93
Identitás és integráció.In: Hogyan Tovább?, 1993. 5.sz. – p.12-13.
Kereszty Zsuzsa Szempontok az iskolások multikulturális neveléséhez különös tekintettel a romákra.In: Nevelési kézikönyv nem csak osztályfőnököknek. – Bp. : OKI : Dinasztia, 2001. – p.30-47. 370 N 73
Kis Mária Márta – Oros Erika A gazdaságilag hátrányos helyzetű tanulók.In: Közoktatás, 2003. 6.sz. – p.8-9.
Komaság Margit – Pólya Zoltán Projektek a csenyétei iskolában.In: Süss fel nap : Kisgyermekkori modell-intézmények Magyarországon. - Bp. : Soros, 1999. – p.265-291. 370 S 99
Kriveczkyné Molnár Katalin A hátrányos helyzet és az iskola.In: Módszertani Közlemények, 1999. 2.sz. – p.57-60.
Lázár Péter A Kedves-ház pedagógiája.In: Süss fel nap : Kisgyermekkori modell-intézmények Magyarországon. – Bp. : Soros, 1999. – p.230-264. 370 S 99
Ligeti György Hátrányos helyzetűek a közoktatásban : A Kurt Lewin Alapítvány országos kutatása a 2002/2003-as tanévben.In: Köznevelés, 2004. 13.sz. – p.12-13.
Marton Miklósné Családi okokból hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztő programjának tapasztalatai.In: Embernevelés, 2000. 3-4.sz. – p.85-90.
Menyhért Ildikó Reformszellemiség, új magatartás, új buktatók.In: Köznevelés, 2003.7.sz. – 11.p.
Mohácsi Viktória Hátrányok ellen integrációval.In: Mentor, 2002. 12.sz. – p.10-11.
Nagy Nóra A szociokulturálisan hátrányos helyzetű családok életmódja, igényszintje.In: Képzés és Gyakorlat, 2004. 1.sz. – p.42-47. Nanszákné Cserfalvi Ilona Szociális hátrány és iskola.In: Katedra, 2002. 7.sz. – 18.p.
Ney Zsuzsanna A cigány gyermekek hátrányos helyzete és lehetősége napjainkban : OTDK dolgozat, 1996 : részlet.In: Ha fogod a kezem…: Szemelvények és részletek az I. Országos Ciganológiai Diákkonferencia tanulmányaiból és előadásaiból : Baja, 1997. március 20-22. – [Kecskemét] : Bács-Kiskun M. Önk., [1998]. – p.81-88.
Papp János A hátrányos helyzet értelmezése.In: Educatio, 1997. 1.sz. – p.3-7.
Pető Ildikó – Nagy Zita Éva Az észak-alföldi régió általános iskolái – a befogadó nevelés szempontjából.In: Iskolakultúra, 2004. 4.sz. – p.51-60.
Radó Péter Egyenlőtlenségek és méltányosság a közoktatásban.In: Jelentés a magyar közoktatásról : 2000. – Bp. : OKI, 2000. – p.343-361. 370 J 57
Radó Péter Speciális igények az oktatásban.In: Jelentés a magyar közoktatásról : 2000. – Bp. : OKI, 2000. – p.327-342. 370 J 57 Smizsánszkyné Marján Ida „Otthon az, ahonnan elindul az ember…”: A hátrányos helyzetű gyermekek integrált fejlesztése a képzőművészetek eszközeivel.In: Süss fel nap : Alternatív óvodák és iskolák Magyarországon. – Bp. : Soros, 1999. – p.622-633. 370 S 99
Szabó Ákosné A tanulási akadályozottság szociológiai dimenziói : Gondolatok a tanulásban akadályozott cigány gyermekek nevelési szükségleteire adható iskolai válaszokról.In: Interdiszciplináris pedagógia : A Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásai : Debrecen, 1999. november. – Debrecen : Debreceni Egyetem, 2001. – p.223-237.
Szabó Géza Megyei ösztöndíj a halmozottan hátrányos helyzetű tehetséges tanulók támogatására.In: Megyei Pedagógiai Körkép, 2000. 6.sz. – p.58-60.
Szilas György Hátrányos helyzetű gyermekek a Józsefvárosban.In: Kihívások és válaszok az általános iskolában / szerk. Szontagh Pál. – Bp. : PONT K., 2004. – p. 31-49. 371 K 45
Szontagh Pál Együttnevelés, képesség-kibontakoztatás az általános iskolában.In: Kihívások és válaszok az általános iskolában. – Bp. : PONT K., 2004. – p. 75-85. 371 K 45
Szontagh Pál Hogy az iskola mindannyiunké legyen…: Képesség-kibontakoztatás a mindennapokban.In: Iskolakultúra, 2004. 3.sz. – p.53-62. Szunyogh Szabolcs A Virág-projekt Salgótarjánban.In: Köznevelés, 2004. 3.sz. – p.14-17.
Tóth Istvánné Az integráció nem csodaszer.In: Csengőszó, 2003. 5.sz. – p.30-31. Utasi Ágnes Társadalmi integráció és családi szolidaritás.In: Educatio, 2002. 3.sz. – p.384-403.
Vajda Zsuzsanna A társadalmi hátrányok és az oktatás : múlt és jelen.In: Neveléstudomány az ezredfordulón : Tanulmányok Nagy József tiszteletére / szerk. Csapó Benő és Vidákovich Tibor. – Bp. : Nemzeti Tankvk., 2001.- p.175-189. 370 N 73
Az anyaggyűjtést 2004. május 9-én zártuk le. Készítette : Gerölyné Kölkedi Éva és Pup Csilla