Az emberi motiváció : szöveggyűjtemény / [közread. az] Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar. - Budapest : Nemzeti Tankönyvkiadó, [1993]
Értékelés: a tanulás minősége - a minőség tanulása / szerk. Baráth Tibor, Várady Eszter ; [szerzők Annási Ferenc et al.] ; [kiad. az] Országos Közoktatási Intézet .... - Budapest : Országos Közoktatási Intézet, 2005
Fejes József Balázs - Józsa Krisztián: Az iskolai eredményesség és a tanulási motiváció kulturális jellemzõi : roma és többségi tanulók összehasonlítása. In: Iskolakultúra, 2007. 6-7. sz. - p. 83-96. http://epa.oszk.hu/00000/00011/00116/pdf/2007-6-7.pdf#page=81 (Utolsó letöltés: 2011.01.26.)
Kulcsár Mihályné: A tanulás öröm is lehet : Delacato módszere alapján. – Pécs : Comenius Bt., 2002
Metcalf, Linda: Megoldásközpontú tanítás : hogyan javítsunk a diákok magatartásán, jegyein, a szülői támogatáson és a tanári kar morálján / Linda Metcalf. - [Pécs] : Alexandra, [2008]
Mező Ferenc: Az iskolai alulteljesítés tanulásmódszertani aspektusból / Mező Ferenc, Miléné Kisházi Edit. - Miskolc : Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakmai és Szakszolgálati Intézet, 2004
Kósáné Ormai Vera: A mi iskolánk : neveléspszichológiai módszerek az iskola belső értékelésében. - [Budapest] : Iskolafejlesztési Alapítvány, 2002
Motiváció : elmélet és kutatás / szerk. Harold F. O'Neil, Michael Drillings. - Budapest : Vince K., 1999. - (Pedagógusképzés könyvtára: pszichológia )
Réthy Endréné: Motiváció, tanulás, tanítás : Miért tanulok jól vagy rosszul? – Bp. : Nemzeti Tankvk., 2003
Réthy Endréné: A tanítás-tanulási folyamat motivációs lehetőségeinek elemzése. - Budapest : Akadémiai K., 1988