A szakmai műhely célja az volt, hogy folytatva a korábbi hagyományainkat a hálózatos tanulás, tudásmegosztás terén, illetve folytatva a tanévkezdő szakmai nap tartalmát, körüljárjuk az olvasóvá nevelés lehetséges elemeit, helyét az iskolai könyvtár és az iskola életében. Kérdőívvel csokorba gyűjtöttük a motivációs eszközöket, a támogatókat, a hatékonyság és az esetleges kudarcok okait, a megvalósítható programfajtákat, jó gyakorlatokat. A következtetésünk az, hogy a nevelőtestület, a tanulók, a nagyobb gyerekek, a szülők bevonásával szerveződő rendezvények hatásfoka magasabb, az interaktív, komplex programoké is, illetve a klasszikus, irodalomtörténeti jelentőségű művek olvasása és olvastatása mellett a kortárs szerzők műveinek rendelkezésre bocsátása hozhat érdemi változást.
A kollégák bevonásával szervezett program prezentációi a csatolmányokban találhatók.