A Könyvtárostanárok 9. szellemi műhelye keretében került sor az új didaktika könyv bemutatójára 2023. január 16-án késő délután, az online program címe: A didaktika kézikönyve volt.
A több kiadást megélt negyedszázados kézikönyv megújított, frissített, korszerű változatának adatai:
Falus Iván (főszerk.) (2022): A didaktika kézikönyve. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Budapest, Akadémiai Kiadó, 864 p.
Könyvesbolti és online könyvesbolti forgalomban közel 10 000 Ft-os áron kapható, előfizetéses, online változata elérhető a Magyar Tudományos Akadémia Akadémiai Kiadójának adatbázisában, a Magyar Elektronikus Referenciamű Szolgáltatásban, a MeRSZ-ben: https://mersz.hu/falus-szucs-a-didaktika-kezikonyve//
A szerkesztők, szerzők segítségével a következő kérdésekre, felvetésekre kaphattunk választ vagy kezdő, inspiráló gondolatokat:
A könyvbemutató keretében megismerkedhettünk a szerkesztői koncepcióval, a didaktika változásával és állandóságával.
A könyvbemutatón résztvevő alkotók:
Falus Iván, főszerkesztő és szerző: XVI. fejezet. Az oktatás módszerei
Szűcs Ida, szerkesztő és szerző: XVI. fejezet. Az oktatás módszerei
Kálmán Orsolya: IV. fejezet. A tanulási környezet
Knausz Imre: XI. fejezet. Az oktatás tartalma
Lénárd Sándor: XXI. fejezet. Az iskola szervezete
Nahalka István: III. fejezet. A tanulás
Rapos Nóra: XIX. fejezet. A pedagógiai értékelés
A programon összességében 83 fő vett részt (könyvtárostanárok, könyvtárosok és az alkotók, szervezők) a FreeConferenceCall webináriumi felület segítségével, amelynek faliújságján közvetlenül is lehetett problémát felvetni, kérdést feltenni az alkotókhoz.
Rendkívül inspiráló bemutató volt, közvetlen, nagytudású pedagógiai szakemberek segítségével, amelynek keretében megerősítést nyert a korszerű iskolai könyvtárak tanulási színtér (pedagógus, tanuló) és didaktikai (differenciáló, motiváló, tanulásmódszertani, élménypedagógiai) szerepe.
„A didaktika átfogja mind a tanítás, mind a tanítás által irányított, támogatott tanulás minden elméleti és gyakorlati problematikáját. Magában foglalja azt a célirányos tevékenységet, amely a tanulás feltételeinek, támogatásának megteremtését biztosítja (feladatának, tartalmának, folyamatának, stratégiájának, módszereinek, szervezési módjának, kereteinek, formáinak, eszközeinek, környezetének tudományos kifejtését).” (Réthy Endréné és Baska Gabriella, 2022. https://mersz.hu/dokumentum/m1037adk__8) [20230117]