Az iskolai könyvtári állomány kezelésére, gondozására a következő jogszabályok és helyi működési dokumentumok vonatkoznak:
Az iskolai könyvtár két nagy állományegysége a könyvtári állomány (kézikönyvtári rész, kölcsönözhető rész bármely dokumentumtípus esetében) és a tankönyvtári állomány, mely utóbbi gyors avulása és elhasználódása okán időleges megőrzésű.
A könyvtári állományból dokumentumtípusonként lehetséges az állományapasztás, selejtezési jegyzőkönyvvel, a következő okok szerint külön-külön: elveszett, rongált, avult, profilmódosítás miatt gyűjtőkörbe nem tartozó, felesleg stb. A törlési jegyzékeket és a törlést a 3/1975. KM-PM együttes rendelet értelmében a könyvtár fenntartójával jóvá kell hagyatni.
A tankönyvtári állományból az apasztás lehetséges módjai az avulás (tantervi változás, tankönyvi kiadás-módosulás stb.), rongálódás, elveszett kategóriák közé sorolható. A törlési jegyzéket is ezek mentén kell elkészíteni, s mivel időleges könyvtári nyilvántartásúak (3-5 év), ezért a 3/1975. KM-PM együttes rendelet értelmében a fenntartói jóváhagyás nem kötelező, nem szükséges.
Az állományból való kivonás lépései (gyűjteményből való leválogatás – kivétel az elveszett -, tulajdonbélyegző áthúzása, nyilvántartásból való törlés, jegyzőkönyv készítése, hitelesítése) után a könyvtáros és a könyvtár működtetője gondoskodik a rongált dokumentumok megsemmisítéséről, más célra való felhasználásáról, az avultak elszállításáról, más módon történő esetleges hasznosításáról, felajánlásáról stb.
A tervszerű állománygondozás részeként fontos és elkerülhetetlen az állományból való kivonás és a törölt dokumentumok könyvtárból való eltávolítása a rendezett, használható könyvtári funkciók megtartása miatt.
A szakmai vélemény letölthető, aláírt formáját a mellékletben találják.