Eseménynaptár
< 2025. április >
H K SZ CS P SZO V
31 1 2 3 4 56
7 8 9 10 11 1213
14 15 16 17 181920
21 22 23 24 25 2627
28 29 30 1234
Következő esemény:
Mozgásos közösségépítő játékok tanulóknak - Bounce Back program
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

A 7-8. évfolyamos tanulók XXXII. Országos Történelem Tanulmányi Verseny döntőjének eredményei

2025. április 12.

Április 11-én és 12-én sikeresen lezajlott a 7-8. évfolyamos tanulók XXXII. Országos Történelem Tanulmányi Versenyének utolsó eseménye, a döntő. A versenyt meghirdető, szervező és lebonyolító ELTE Savaria Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ adott otthont a finálénak. Mintegy háromezer tanuló indult országszerte a rangos tudáspróbán, közülük 298 diák jutott be a vármegyei fordulóba, a kétnapos döntőn 20 versenyző mérte össze felkészültségét a pénteki írásbeli és a szombati szóbeli fordulón.

Lenkai Nóra, az ELTE Savaria Egyetemi Központ rektori biztosa köszöntötte a megjelenteket a konferenciateremben. A megnyitó programját Takács Milán, a Szombathelyi Művészeti Szakgimnázium és Technikum növendékének gitárjátéka színesítette. Az első nap írásbeli fordulója után a tanulók, felkészítő tanáraik és kísérőik Dr. Bakó Balázs vezetésével szombathelyi helytörténeti sétán ismerhették meg a város nevezetességeit. A szombati szóbeli fordulón a kiemelt korszak ismeretét várta el a zsűri versenyzőktől a kiírásban megjelölt teljes szakirodalom alapján. A téma, az ismeretanyag a 2024/2025-ös tanévben a magyar történelemből a magyarság őstörténetétől Hunyadi Mátyás haláláig tartó időszak, az egyetemes történelemben Jézus születésétől a középkor végéig - 1492-ig tartó korszak volt. Az értékelő bizottság tagjai a tények ismerete mellett a történelmi fogalmak helyes használatát, a térben és időben való tájékozódást, az előadásmódot, a kommunikációt, a logikus szövegfelépítést is értékelték. 

A verseny célja, hogy a tehetséges fiatalok számára lehetőséget adjon az egyes történelmi korszakokban való elmélyülésre, a képességek újszerű fejlesztésére. Ezek közül is kiemelt szerepet szán a források helyes használatának, az azok segítségével történő ismeretek szerzésének, a szaknyelv helyes alkalmazásának, a térben és időben való pontos tájékozódásnak, a kommunikációs képességek fejlesztésének, a problémamegoldó és kritikai gondolkodás kialakításának. Különösen fontos feladat a nemzeti és európai identitástudat elmélyítésének segítése az életkori sajátosságok figyelembevételével.

Az országos döntőn első helyezést ért el Sereg Máté, a Derecskei Bocskai István Általános Iskola tanulója (felkészítő tanára: Czuczi Mihályné Bálint Mariann), második helyen végzett Sándor Adrienn, a miskolci Avasi Gimnázium diákja (felkészítő tanára: Szőke Roland), harmadik lett Bencsik Dávid, a Kecskeméti Katona József Gimnázium (felkészítő tanára: Kiss Sándor) tanulója. 

Minden döntőbe jutottat és felkészítő tanárt emléklappal, könyvcsomaggal, könyvutalvánnyal, az Eötvös Loránd Tudományegyetem logójával ellátott ajándéktárgyakkal, továbbá S. Horváth Ildikó szombathelyi festőművész és tervezőgrafikus egy-egy alkotásával jutalmaztak a szervezők.

Képgaléria itt elérhető! 

 

Megosztás