Tartalomjegyzék

PROGRAM INFORMÁCIÓK

Bevezetés

I. Pedagógiai koncepció

  1. Kutatási háttér

A pedagógiai kutatások rövid áttekintése

Hazai pedagógus kutatások

  1. A pályakezdő tanár. Milyen tanárképpel rendelkeznek a tanárjelöltek?
  2. Elméleti fogalmi keretek

3.1. A pedagógus tudása

3.2. Kognitív struktúrák

3.2.1 A tudás szerveződése: séma, forgatókönyv, mém

3.2.2 Attitűdök és nézetek

3.2.3 Identitás

3.3 Értékelő rendszer, reflexió- a fejlődés eszköze, híd elmélet és gyakorlat között

3.3.1 A reflexió feltételei és gátjai

3.4 A tanárrá válás folyamata, életszakaszok a tanári pályán

3.5 Az érzelmek és gondolkodás összefüggései

Irodalom

II. Kurzusleírás 

1. LECKE Bemutatkozás, ismerkedés. Kurzusismertetés, a célok megfogalmazása

2.LECKE Nézetek a tanárról és a tanulóról - fogalomtérkép készítése

3.LECKE Nézetek a tanításról és tanulásról - fogalomtérkép készítése

4.LECKE Nézetek az iskoláról, tanárról, tanulóról, tanításról és tanulásról

- metafora alkotás és elemzés

5-6.LECKE Ismerkedés tanári/tanulói szerepekkel

- szövegalkotással, szövegfeldolgozással

7.LECKE A tanári szakértelem - faltechnika alkalmazása

8.LECKE Tanárjelölt/kezdő tanár - szövegelemzés

9.LECKE A tanárrá válás útján - szövegalkotás és elemzés

10.LECKE Interjúkészítés a tanári pályáról - felkészülés a terepmunkára

11-13. LECKE Terepmunka

14. LECKE Beszámoló a terepmunkáról, élmények megosztása

15.LECKE A kurzus értékelése, zárása