Tartalomjegyzék
PROGRAM INFORMÁCIÓK
Bevezetés
I. Pedagógiai koncepció
- Kutatási háttér
A pedagógiai kutatások rövid áttekintése
Hazai pedagógus kutatások
- A pályakezdő tanár. Milyen tanárképpel rendelkeznek a tanárjelöltek?
- Elméleti fogalmi keretek
3.1. A pedagógus tudása
3.2. Kognitív struktúrák
3.2.1 A tudás szerveződése: séma, forgatókönyv, mém
3.2.2 Attitűdök és nézetek
3.2.3 Identitás
3.3 Értékelő rendszer, reflexió- a fejlődés eszköze, híd elmélet és gyakorlat között
3.3.1 A reflexió feltételei és gátjai
3.4 A tanárrá válás folyamata, életszakaszok a tanári pályán
3.5 Az érzelmek és gondolkodás összefüggései
Irodalom
II. Kurzusleírás
1. LECKE Bemutatkozás, ismerkedés. Kurzusismertetés, a célok megfogalmazása
2.LECKE Nézetek a tanárról és a tanulóról - fogalomtérkép készítése
3.LECKE Nézetek a tanításról és tanulásról - fogalomtérkép készítése
4.LECKE Nézetek az iskoláról, tanárról, tanulóról, tanításról és tanulásról
- metafora alkotás és elemzés
5-6.LECKE Ismerkedés tanári/tanulói szerepekkel
- szövegalkotással, szövegfeldolgozással
7.LECKE A tanári szakértelem - faltechnika alkalmazása
8.LECKE Tanárjelölt/kezdő tanár - szövegelemzés
9.LECKE A tanárrá válás útján - szövegalkotás és elemzés
10.LECKE Interjúkészítés a tanári pályáról - felkészülés a terepmunkára
11-13. LECKE Terepmunka
14. LECKE Beszámoló a terepmunkáról, élmények megosztása
15.LECKE A kurzus értékelése, zárása