Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

A differenciálás elmélete és gyakorlata – felkészítés a differenciáló pedagógia alkalmazására

2012. március 01.
  • Alapítási és indítási engedély száma: 82/41/2012
  • Alapító: NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ

1. A továbbképzés célja:

A differenciálás elméletének, alkalmazhatósági rendszerének megismertetése a pedagógusi munka tervezésében és felhasználása a gyakorlatban.
Bemutatni, elemezni a pedagógiai tevékenységek rendszerét: a tanulói személyiség megismerése, a fejlesztő tevékenységek tárházát elemezve és elhelyezve benne a differenciálás elvét, alkalmazásának módozatait. Az elfogadó attitűd kialakítása, mint a differenciálás nélkülözhetetlen alapja.
A differenciált tanulásszervezés és más tanulásszervezési módok alkalmazásának összehasonlítása, értékelése. A pedagógusi munka gyakorlatában példaanyagokat szolgálni a differenciálás elvének, eszköztárának alkalmazására.
A résztvevők legyenek képesek a differenciált fejlesztésnek megfelelő tananyag, taneszköz kiválasztására és készítésére, alkalmazására, értékelésére.
A differenciált értékelési eljárások megismerése és hatékony, fejlesztő felhasználása a mindennapi munkában.

2. A képzés célcsoportja:

Minden pedagógus végzettségű szakember.

3. A képzés óraszáma: 30 óra.

4. A program tartalmának rövid ismertetése:

Ismerje a korszerű differenciálás elveit, hazai és nemzetközi eljárások gyakorlati alkalmazását.
Legyen elfogadó a tanulói különbözőségek terén.
Ismerje és tudja alkalmazni a tanulók hatékony megismerésének eszközeit, módszereit.
Ismerje és alkalmazza a pedagógiai elemzés módszereit és képes legyen az elemzés eredményei alapján az egyéni és csoportszintű fejlesztési tervek összeállítására.
Legyen képes a fejlesztés szükségleteinek megfelelő tananyag, taneszköz kiválasztására és a változatos módszertani megoldások alkalmazására.

5. A képzés tartalmi és formai követelményei, záró ellenőrzés:

A résztvevők portfóliót állítanak össze a képzés során elsajátított ismeretek, megszerzett tapasztalatok eredményeként. A portfólióban szereplő példaanyagokat a jelölt maga választja, ezekkel dokumentálja a szakmai fejlődését. A portfólióba az alábbi munkák kerülnek:

• Egy tanulóra vonatkozó esettanulmány /diagnózis és fejlesztési program/
• Saját gyermek/tanulócsoportra vonatkozó differenciált foglalkozásterv /projektterv

Az értékelés módja: 3 fokozatú minősítés: nem felelt meg – megfelelt – kiválóan megfelelt.

Kiválóan megfelelt minősítést kap, akinek portfóliója a követelményekben megfogalmazottak magas színvonalú működését igazolja elméleti és gyakorlati téren egyaránt.

A képzés részvételi díja: 35 000 Ft/fő.

Megosztás