Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

A pedagógusok pszichés, mentális jólétének növelése gyakorlati módszerek saját élmény alapú megismerésével

2023. március 02.

Alapítási engedély száma: 69/10/2023

Nyilvántartási szám: A/10489/2023

Célcsoport: köznevelési intézményekben nevelő-oktató tanítók, tanárok, kollégiumi nevelők

A továbbképzés célja:

A tréningjellegű továbbképzés célja a résztvevők önismeretének fejlesztése, módszerspecifikusan saját élmény szerzése valamint mentális szakmai ismereteik bővítése. Célunk, hogy a résztvevők megismerjék saját pedagógus szerepük feltérképezésének lehetőségeit, a stressz fogalmát, a megküzdési módokat, különösen relaxációs módszereket, meseterápiás elemeket, élménypedagógia módszereket. Egyúttal ezen módszerekkel eszközöket nyújtunk számukra a mindennapi feszültségekkel való megküzdéshez. A tréning célja még, hogy megismerkedjenek a pozitív pszichológia optimista nézőpontjával, ennek alkalmazásával, vizsgált jelenségeivel és a képzésen átadott ismeretek, kipróbált gyakorlatok új szempontokat kínáljanak iskolai munkájukhoz.

Tartalmi követelmények:

A tréningjellegű továbbképzés végére a résztvevő tapasztalatot szerez a szerepekkel, stressz kezeléssel, pozitív pszichológiával kapcsolatos pszichológiai irányzatokról. Saját élménye lesz a meseterápia és az élménypedagógia módszereiről, amelyet a későbbiekben alkalmazhat a saját mentálhigiénéjének megőrzésére. A tréning végére alkalmazni tudja a megismert gyakorlatokat és meglátja, megérti helyüket a saját pedagógiai módszereiben, be tudja illeszteni ezeket a munkájába, tud tudatosan tervet készíteni.

Kimeneti, záró követelmények:

A tanúsítvány kiadásának feltétele a jelenléten túl 2 elemből álló záró dolgozat benyújtása a tréning utolsó napját követő 10. munkanapig a tréner által meghatározott módon. A záró dolgozat első eleme egy portfólió, amelynek tartalmaznia kell a tréning során alkalmazott gyakorlatok leírását, alkalmazásuk lehetőségeit, csoportmunkák összefoglalását 2-5 A/4 oldalban, valamint egy rövid (2-5 A/4 oldalas) reflexió a személyes tapasztalataikról, a tanult módszerek, a megismert szemléletmód iskolai alkalmazásáról. Az értékelés szempontja a fent meghatározott tartalmi teljesség, a pozitív pszichológiai nézőpont és a reflektív gondolkodásmód megléte, a formai elemek betartása és a határidő teljesítése. Az értékelés módja: 2 fokozatú minősítés: nem felelt meg – megfelelt. Megfelelt minősítést kap, aki a fenti értékelési szempontok mindegyikének megfelelt. Nem felelt meg minősítést kap, aki nem vett részt a tanfolyam 100%-án, illetve akinek a dolgozata nem készült el vagy nem tartalmazza a fent felsorolt szempontokat.

Megosztás