Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

A szövegértés és szövegalkotás készségének és képességének fejlesztése a fenntarthatóság jegyében „össztantárgyi feladat”

2014. január 10.

Engedélyszám: 957/198/2013

Nyilvántartási szám: A/7550/2013

Alapító: NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ

A képzés óraszáma: 30 óra

1. A továbbképzés célcsoportja:

Tanító, tanár

2. A továbbképzés célja:

A résztvevők ismerkedjenek meg a szövegértés és szövegalkotás elsajátíttatását segítő hatékony módszerekkel, eljárásokkal, taneszközökkel, a kötelező és javasolt szakirodalommal! Ismerjék meg, illetve a továbbképzés későbbi foglalkozásain alkalmazzák a korszerű „Jó gyakorlatokat”, az új innovatív eljárásokat! Az IKT eszközök fontosságának, előnyeinek ismeretében maguk is bátran sajátítsák el azok felhasználási, készség- és képességfejlesztést szolgáló lehetőségeit! Tanulják meg a mérés, értékelés elemeit, a tudatos visszacsatolás, az egyéni fejlesztési célok meghatározásának struktúráját, a különböző szövegtípusokhoz kötődő feladatlapok készítését! „A szövegértés és szövegalkotás…” tanfolyamon elhangzottak támogassák a szövegek többlettartalmai által adódó fenntarthatósági nevelést, valamint a tudatos megértést támogató módszerek segítségével történő tanulási stratégiák célirányos használatának elősegítését!

3. A továbbképzés végére elsajátítandó tartalmi követelmények:

Tudatosan használja a foglalkozásokon megismert, témához kapcsolódó fogalmakat (szövegértési szintek, vizuális, verbális kommunikáció, szövegtípusok: folyamatos, nem folyamatos szövegek, mérésmetodikai fogalmak, fejlesztési célok) a tanfolyam végére. A tanfolyam végére alkalmazza a tanult módszertani eljárásokat, eszközöket, elveket (differenciálás, kooperatív technikák, interaktív „óravezetés”, drámapedagógia, kutatásalapú tanítás módszertana) saját tantárgyán, szakterületén belül az adott fenntarthatósághoz kötődő szövegeken keresztül. Tudja alkalmazni a szövegértési – szövegalkotási mérőlapok készítésének legfontosabb elveit, technikáit (alkalmazási szintek, itemezés, feladattípusok, elméleti paraméterek, válaszkód). Ismerje a tanulói értékelések lehetőségeit, a fejlesztési célok és részcélok meghatározását, a fejlesztések módjait (szakmai kompetenciák). A tanfolyam végére legyen képes a szövegfeldolgozáshoz fenntarthatósági többlettartalmakat kötni.

4. A záró értékelés módja:

A résztvevőknek egy folyamatos és egy nem folyamatos szöveghez a képzés során elsajátított ismereteik alapján kell összeállítaniuk egy - az általuk tanított tantárgyhoz, szakterülethez kötődő, szöveghez kapcsolt - szakmódszertani fejlesztő feladatlapot a képzés végére. Ennek a fenntarthatóság jegyében, digitalizált változatban kell megvalósulnia, valamint a képzés során bemutatásra is kell kerülnie. Az értékelés módja: 2 fokozatú minősítés: nem felelt meg – megfelelt. Az értékelés szempontjai a 2 értékelési mód esetén:Megfelelt minősítést kap, aki digitalizált formában tanítványai életkori sajátosságainak megfelelő, és a saját tantárgyának, szakterületének tananyagához köthető feladatlapot készít, valamint szóban bemutat a fenntarthatóság pedagógiájának jegyében. Nem felelt meg minősítést kap, aki nem készíti el, nem mutatja be szóban záró feladatát, vagy a „megfelelt” minősítés kritériumainak nem megfelelően állítja össze azt.

Részvételi díj: 35 000 Ft/fő

Megosztás