Eseménynaptár
< 2024. november >
H K SZ CS P SZO V
28293031123
4 5 6 7 8910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21 22 2324
25 26 27 2829301
Következő esemény:
"Tüzet viszek" - kompetencia alapú nevelés - bázisóvodai jó gyakorlat
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

A tanulói értékelés – a pedagógiai értékelés osztálytermi dimenziói

2013. február 18.

Engedélyszám: 957/24/2013

Nyilvántartási szám: A/7357/2012

Alapító: NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ

Indítható: 2013. április második felében

1. A képzés óraszáma: 30 óra

2. A továbbképzés célcsoportja:

Tanítók, általános- és középiskolai tanárok, intézményvezetés tagjai, iskolai mérési és értékelési rendszerek fejlesztői, irányítói.

3. A továbbképzés célja:

- Olyan ismeretek nyújtása, azon képességek fejlesztése, melyek alkalmassá teszik a képzésben résztvevőket arra, hogy szakszerűen tudják elemezni, értékelni az iskolavezetés, a tantestület, a szülők és a tanulók számára az iskola belső méréseinek eredményeit. - Olyan ismeretek nyújtása, azon képességek fejlesztése, melyek alkalmassá teszik a képzésben résztvevőket arra, hogy munkatársaik segítői legyenek az iskola belső méréseinek a tanítás, a tanulás folyamatában, az osztálytermi folyamatokban történő felhasználásában, hasznosításában. - Olyan ismeretek nyújtása, azon képességek fejlesztése, melyek alkalmassá teszik a képzésben résztvevőket a fejlesztő értékelés eszköztárának tudatos használatára.

4. A továbbképzés végére elsajátítandó tartalmi követelmények:

A résztvevő ismerje a mérésmetodika alapvető fogalmait, azok jelentését, ismerjen követelmény- taxonómiát (pl. a Bloom-féle taxonómia), tudjon taxonómia alapján megadott tantervi követelmény mérését szolgáló feladatot, valamint a feladathoz javítókulcsot, értékelési útmutatót szerkeszteni. Ismerje a tantárgyi mérőeszköz-csomag tartalmát (adatlap, mérési útmutató, feladatlap, javítókulcs és értékelési útmutató), tudjon tantárgyához mérőeszköz-csomagot szerkeszteni. Ismerje és tudja Excel-ben előállítani a mért adatok elemzésére alkalmas statisztikai eljárások közül a gyakorisági eloszlásokat, a középérték mérőszámait, a szóródás mérőszámait, s tudja alkalmazni az NYME-PSZK-ban fejlesztett „Dolgozatelemző” szoftvert. Tudjon pedagógiai jelentést adni a mért eredményeknek. Ismerje a fejlesztő értékelés fogalomkészletét, módszertanát, s legyen képes eszközrendszerét a mindennapi munkájában alkalmazni.

5. A záró értékelés módja:

A résztvevők portfóliót állítanak össze a képzés során elsajátított ismeretek, megszerzett tapasztalatok, elvégzett feladatmegoldások, tevékenységek eredményeként. A portfólióban szereplő anyagokat a hallgató maga választja a képzés során elkészült munkáiból, ezekkel dokumentálva szakmai fejlődését, ám a portfóliónak kötelezően tartalmaznia kell: • egy tantárgyi mérőeszköz csomagot (adatlap, mérési útmutató, feladatlap, javítókulcs és értékelési útmutató), • egy évfolyam/osztály valamely tantárgyi mérés eredményének elemzését, valamint az ennek alapján megfogalmazott fejlesztési javaslatokat, • fejlesztő értékelés eszközeiből legalább ötöt saját gyakorlatára adaptálva, • továbbá egy önelemzést és a jövőre vonatkozó fejlődési/fejlesztési tervet a saját gyakorlatára vonatkozóan.

Részvételi díj: 35 000 Ft/fő

Megosztás