Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

A tanulók digitális szövegértési és szövegalkotási tevékenységeinek és képességeinek fejlesztési módszerei. Tudatos eligazodás a világhálón elérhető szövegekben

2017. március 13.

Alapítási engedély: 575/20/2017

Nyilvántartási szám: A/8657/2016

A továbbképzés célcsoportja: az általános és középiskolában tanító pedagógusok.

1., A továbbképzés célja:

A résztvevők  ismerkedjenek  meg a digitális szövegértés és szövegalkotás fejlesztését segítő hatékony módszerekkel, eljárásokkal! Ismerjék meg az egyéni fejlesztési célok meghatározásának struktúráját, váljanak képessé a különböző szövegtípusokhoz, gondolkodási  műveletekhez  kapcsolódó  feladatok, feladatsorok készítésére! A képzés támogassa a szövegek többlettartalmaiból adódó fenntarthatósági nevelést, valamint a tudatos megértést támogató módszerek segítségével történő tanulási stratégiák célirányos használatának elősegítését! A részvevők ismerjék meg a digitális szövegekben való hatékony eligazodás érdekében a „hiperszöveg” hálózatának működését! Az IKT eszközök fontosságának, előnyeinek ismeretében maguk is sajátítsák el azok felhasználási, készség- és képességfejlesztést szolgáló lehetőségeit! Ismerjék meg, illetve alkalmazzák a digitális szövegértés területén a “Jó gyakorlatokat”, az innovatív eljárásokat! A tanfolyamon elhangzottak támogassák az interneten elérhető szövegek többlettartalmaiból  adódó fenntarthatósági nevelést, valamint a tudatos megértést támogató módszerek segítségével történő tanulási stratégiák célirányos használatának elősegítését!

2., A továbbképzés végére teljesítendő követelmények: 

Tudja a digitális szövegértési feladatok készítésének menetét, legfontosabb, elveit, (szituáció, szövegkörnyezet, szövegformátumok, szövegtípusok, gondolkodási műveletek). A tanfolyam végére tudatosan alkalmazza a tanult módszertani eljárásokat, eszközöket, elveket saját tantárgyán, szakterületén belül az adott fenntarthatósághoz kötődő szövegeken keresztül. A  tanfolyam végén legyen képes a különböző szövegértési szinteknek megfelelő, különböző formátumú és típusú feladatokat készíteni, ezáltal gondolkodási műveleteket gyakoroltatni, fejleszteni. Ismerje a digitális szövegértés területén végzett nemzetközi mérések (PISA 2009) tartalmi keretét, eredményeit, a nyomtatott és digitális szövegértési eredmények kapcsolatát. Ismerje a digitális szövegértési feladatkészítés lehetőségeit, fogalmait, alapelemeit,(feladattípusok, válaszkódok) a fejlesztési célok és részcélok meghatározását, a fejlesztések módjait (szakmai kompetenciák).
Tudatosan használja a foglalkozásokon megismert, témához kapcsolódó fogalmakat (szövegértési szintek, vizuális, verbális kommunikáció, szövegtípusok: folyamatos, nem folyamatos szövegek, nyomtatott és digitális szövegek, a digitális szövegértés tartalmi kerete, a hiperszöveg, a weblap, görgetősávok, lapok fülek, menük, listák, linkek, beágyazott hiperlinkek, nem lineáris szövegstruktúrák) a tanfolyam végére. 
Legyen képes szakszerűen tájékozódni az online felületeken.

3., A záró ellenőrzés módja, az értékelés szempontjai:

A résztvevőknek a képzés során elsajátított ismereteik alapján kell készíteniük három (3) digitális szövegértési feladatot. Ezek alapjául folyamatos, nem folyamatos, vegyes vagy többszörös formátumú szövegek szolgálnak. A három feladat a tanfolyamon megismert digitális szövegértéshez kapcsolódó gondolkodási műveleteket (hozzáférés és visszakeresés; integrálás és értelmezés; reflexió és értékelés) gyakoroltatja. A hallgatók által  készített feladatoknak az általuk tanított tantárgyhoz, szakterülethez vagy nevelési területekhez kell kapcsolódniuk.

Ezeknek működő, a hivatkozásban megadott weboldalon elérhető DIGITÁLIS feladatoknak kell lenniük.

A részvevőknek a képzés követő 7. napig elektronikus úton kell elküldeniük a tanfolyamvezető által megadott címre. A dolgozat megérkezéséről a tanfolyamvezető visszajelzést küld

Az értékelés módja: 2 fokozatú minősítés: nem felelt meg – megfelelt.

Megfelelt minősítést kap, aki a tanfolyami követelmények szerint, digitalizált formában tanítványai életkori sajátosságainak megfelelő, és a saját tantárgyának, szakterületének tananyagához vagy az egyes nevelési területekhez köthető feladatokat készít, valamint a megadott időpontig eljuttatja azokat a tanfolyamvezetőnek. Nem felelt meg minősítést kap, aki nem, vagy nem határidőre készíti el záró feladatát, vagy a „megfelelt” minősítés kritériumainak nem megfelelően állítja össze azt.

Az értékelés szempontjai (a 2 értékelési mód esetén): 
1.    A záró dolgozat digitalizált formában készült, működő, az interneten elérhető weboldalhoz kapcsolható 3 feladattal;
2.    A feladatok igazodtak a tanulók életkori sajátosságaihoz;
3.    A hallgató a feladatokat saját szaktárgyához vagy fontos nevelési területekhez készítette;
4.    A választott szövegek alapján készített feladatok  legalább kétféle formátumhoz készültek;
5.    A hallgató által  elkészített feladatok legalább kétféle gondolkodási műveletet gyakoroltatnak a tanulókkal;
6.    A dolgozat a megadott határidő leteltéig  megérkezett a tanfolyamvezető e-mail-címére.
7.    A feladatok megfogalmazása után a várható megoldás/ a weboldal elérhetősége   is szerepel az elküldött munkában;
8.    Az egyes feladatok végén megadott paraméterek között szerepelnek a következők: évfolyam, a szöveg formátuma , a gyakoroltatott gondolkodási művelet;
9.    Az elkészített munka formailag esztétikus, rendezett;
10.    A dolgozat tartalmilag megfelel  az elvárásoknak (lásd: 2.3.4.5.8. pont).

Részvételi díj: 35 000,- Ft

 

Megosztás