Alapítási engedély száma: 9-16/2018
Nyilvántartási száma: A/8967/2018
A tanfolyam célcsoportja: általános iskolában tanító pedagógus.
A tevékenységközpontú pedagógiák alkalmazására való felkészítésben, az eddigi tanítási tapasztalatukra építve, olyan pedagógiai elvek, módszertani, tanulásszervezési eljárások megismertetése, amelyek a hatékony és aktív esélyegyenlőséget biztosítják a pedagógusi munkában.
A továbbképzésben résztvevő pedagógusok:
* sajátítsák el az oktatás- és nevelésszociológiai szemléletmódot;
* ismerjék meg az esélyegyenlőséget meghatározó társadalmi tényezőket;
* újítsák meg a pedagógiai, módszertani kultúrájukat;
* legyenek képesek a tevékenységközpontú pedagógiák elméleti, módszertani bázisából, saját élményű tapasztalatok felhasználásával az egyenlő esélyek biztosítására;
* legyenek képesek a megismert tevékenységközpontú pedagógiák módszereinek tudatos alkalmazására a munkájuk gyakorlatában, a tanórák valamennyi elemében, a mindennapi oktató-nevelő munkában;
* tudják alkalmazni a hatékony kommunikációs, kooperatív módszereket, építsenek a probléma alapú oktatás módszereire, eszközeire.
Tudja adaptálni a tanulásszervezési eljárásaiban a tevékenységközpontú pedagógiák módszertanát. Tudja alkalmazni a hatékony tanulás módszereit, technikáit. Tudja kiválasztani és megtervezni a probléma alapú oktatás hatékony kommunikációs, kooperatív módszereit. Alkalmazza az innovatív pedagógiai módszereket az egyenlő esély biztosítása érdekében.
Fejlesztési terv készítése, 5 oldalban: a tevékenységközpontú pedagógiák kiválasztott elemeinek felhasználási lehetőségeit prezentálva, alapelvek, célok, időkeret meghatározásával, egyénileg választott, évfolyamban/osztályban. Témakörök és a tananyag meghatározásán keresztül a módszerek, munkaformák megnevezésével, a fejlesztési feladatok és az ajánlott tanulói tevékenységek, forrásanyag bemutatásával.
Saját tanulócsoport elemzésén, értékelésén alapuló fejlesztési terv készítése, prezentálása. A fejlesztési terv a tevékenységközpontú pedagógiák elemeit alkalmazva tartalmazza:
Beadási határidő: a tréninget követő 7. nap. Elküldése elektronikusan történik a képző számára.
Az értékelés módja 3 fokozatú minősítés: nem felelt meg – megfelelt – kiválóan megfelelt.