Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

A tevékenységközpontú pedagógiák gyakorlati alkalmazására való felkészítés - új tanfolyam

2018. február 01.

Alapítási engedély száma: 9-16/2018

Nyilvántartási száma: A/8967/2018

A tanfolyam célcsoportja: általános iskolában tanító pedagógus.

1. A továbbképzés célja:

A tevékenységközpontú pedagógiák alkalmazására való felkészítésben, az eddigi tanítási tapasztalatukra építve, olyan pedagógiai elvek, módszertani, tanulásszervezési eljárások megismertetése, amelyek a hatékony és aktív esélyegyenlőséget biztosítják a pedagógusi munkában.

A továbbképzésben résztvevő pedagógusok:

* sajátítsák el az oktatás- és nevelésszociológiai szemléletmódot;

* ismerjék meg az esélyegyenlőséget meghatározó társadalmi tényezőket;

* újítsák meg a pedagógiai, módszertani kultúrájukat;

* legyenek képesek a tevékenységközpontú pedagógiák elméleti, módszertani bázisából, saját élményű tapasztalatok felhasználásával az egyenlő esélyek biztosítására;

* legyenek képesek a megismert tevékenységközpontú pedagógiák módszereinek tudatos alkalmazására a munkájuk gyakorlatában, a tanórák valamennyi elemében, a mindennapi oktató-nevelő munkában;

* tudják alkalmazni a hatékony kommunikációs, kooperatív módszereket, építsenek a probléma alapú oktatás módszereire, eszközeire.

 

2. A továbbképzés végére teljesítendő követelmények:

 

Tudja adaptálni a tanulásszervezési eljárásaiban a tevékenységközpontú pedagógiák módszertanát. Tudja alkalmazni a hatékony tanulás módszereit, technikáit. Tudja kiválasztani és megtervezni a probléma alapú oktatás hatékony kommunikációs, kooperatív módszereit. Alkalmazza az innovatív pedagógiai módszereket az egyenlő esély biztosítása érdekében.

 

3. A záró ellenőrzés módja, az értékelés szempontjai:

Fejlesztési terv készítése, 5 oldalban: a tevékenységközpontú pedagógiák kiválasztott elemeinek felhasználási lehetőségeit prezentálva, alapelvek, célok, időkeret meghatározásával, egyénileg választott, évfolyamban/osztályban. Témakörök és a tananyag meghatározásán keresztül a módszerek, munkaformák megnevezésével, a fejlesztési feladatok és az ajánlott tanulói tevékenységek, forrásanyag bemutatásával.

Saját tanulócsoport elemzésén, értékelésén alapuló fejlesztési terv készítése, prezentálása. A fejlesztési terv a tevékenységközpontú pedagógiák elemeit alkalmazva tartalmazza: 

  • Helyzetelemzést, évfolyamra/osztályra vonatkoztatva
  • Évfolyam/osztály megnevezését, alapelveket, célokat, időkeretet
  • Témaköröket, a tananyagokat, módszereket/ munkaformákat
  • A fejlesztési feladatok összhangjában a tanulói tevékenységek.

Beadási határidő: a tréninget követő 7. nap. Elküldése elektronikusan történik a képző számára.

Az értékelés módja 3 fokozatú minősítés: nem felelt meg – megfelelt – kiválóan megfelelt.

Megosztás