Alapítási engedély száma és nyilvántartási szám: A/13154/2024
Célcsoport: általános iskolában tanító bármely szakos pedagógus
A tevékenységközpontú pedagógiák alkalmazására való felkészítésben, a részt vevő pedagógusok eddigi tanítási tapasztalatára építve, olyan pedagógiai elvek, módszertani, tanulásszervezési eljárások megismertetése a cél, amelyek a hatékony és aktív esélyegyenlőséget, a tanulók tanulási motivációjának növelését, a tanulók együttműködését, különböző képességeik fejlesztését, a differenciálás lehetőségét biztosítják a pedagógusi munkában. Célja a programnak, hogy a továbbképzésben résztvevő pedagógusok: * sajátítsák el az oktatás- és nevelésszociológiai szemléletmódot; * ismerjék meg az esélyegyenlőséget meghatározó társadalmi tényezőket; * újítsák meg a pedagógiai, módszertani kultúrájukat; * legyenek képesek a tevékenységközpontú pedagógiák elméleti, módszertani bázisából, saját élményű tapasztalatok felhasználásával az egyenlő esélyek biztosítására; * legyenek képesek a megismert tevékenységközpontú pedagógiák módszereinek tudatos alkalmazására a munkájuk gyakorlatában, a tanórák valamennyi elemében, a mindennapi oktató-nevelő munkában; * tudják alkalmazni a hatékony kommunikációs, kooperatív módszereket, építsenek a probléma alapú oktatás módszereire, eszközeire.
A pedagógus a tanfolyam végére adaptálni tudja a tanulásszervezési eljárásaiban a tevékenységközpontú pedagógiák módszertanát. Képes kiválasztani, megtervezni, alkalmazni pedagógiai munkájában a tevékenységközpontú módszerek közül azokat, amelyek leginkább beleillenek az adott tanulási környezetbe, melyek leginkább alkalmasak pedagógiai céljai eléréséhez. Alkalmazza a tanult innovatív pedagógiai módszereket az egyenlő esély biztosítása érdekében.
Egy részletes óravázlat készítése, melyben a tevékenységközpontú pedagógiák kiválasztott elemeinek felhasználási lehetőségei láthatók.
Záró ellenőrzés módjának leírása:
Az óraterv beadási határideje: a tréninget követő 7. nap. Elküldése elektronikusan történik a képző számára. Az óravázlat rendelkezzen rövid pedagógia felvezetővel, melyben pedagógia alapelvek, célok, is meghatározásra kerülnek. Az óraterv rendelkezzen időbeosztással, a tanulóknak adott részletes utasításokkal, melyekből egyértelműen kiderül, hogy a pedagógus tisztában van az általa választott – az óravázlatban min. két egymástól eltérő tevékenységorientált módszer gyakorlatban történő alkalmazásával. Az óravázlat egyénileg választott, évfolyamban/osztályban történhet.
Záró ellenőrzés értékelési szempontjainak meghatározása:
Kétfokozatú minősítés: megfelelt – nem felelt meg. Megfelelt minősítést kap, akinek az óraterve a követelményekben megfogalmazottak működtetését bizonyítja, tartalmazza a záró ellenőrzés módjánál leírtakat.