Alapítási engedély száma: 18/7/2023
Nyilvántartási szám: A/10466/2022
Célcsoport: óvodapedagógus, tanító és általános iskolában tanító bármely szakos pedagógus
A továbbképzés célja a hiperaktivitással, figyelemzavarral diagnosztizált gyermekek támogatásának segítése pedagógiai módszerekkel a köznevelési intézményekben. Olyan korszerű elméleti ismeretek, módszertan átadása, melyeket a résztvevők a mindennapi gyakorlatuk során alkalmazni tudnak a figyelmi problémákkal, hiperaktivitással rendelkező gyermekek, tanulók kezelésében a pedagógusként. Célja a tanfolyamnak, hogy a résztvevők ismerkedjenek meg az ADHD diagnózis menetével, szakértői véleményeken keresztül tudjanak célirányosan a megoldási lehetőségekre fókuszálni. A figyelemhiánnyal, hiperaktivitással diagnosztizált gyermekek támogatási lehetőségeinek megismerése, gyakorlati módszerek, alkalmazási lehetőségek feltérképezése, demonstrálása, megismertetése a kompetenciahatárok betartása mellett kiemelt jelentőséggel bír a képzésen. Megismerik az ADHD pszichológiai sajátosságait, a pszichodiagnosztikai folyamatot, valamint a gyógypedagógiai sajátosságokat. Megismerkednek az együttműködési lehetőségekkel: a pszichológussal, gyógypedagógussal és további szakemberekkel való munkán keresztül. Kiemelt szerepet kap a képzés során a szülők támogatásának megismertetése. A szakértői vélemények értelmezése alapján a gyermekek, tanulók különleges bánásmódbeli megnyilvánulásait értelmezni tudják, valamint egy -egy módszert tudnak kipróbálni. Az ADHD pedagógus szemmel – figyelmi problémák, hiperaktivitás kezelés pedagógusként, pedagógusoknak online és kontakt formában is megvalósulhat.
A résztvevők a továbbképzés végére képesek azonosítani a figyelemproblémákkal, hiperaktivitással rendelkező gyermekek egyéni sajátosságait, nehézségeit, támogatási szükségleteit. Képesek a figyelemproblémával, zavarral, hiperaktivitással bíró gyermekeket szakszerűen segíteni, támogatni. Ismerik a különböző módszertani technikákat a figyelemzavarral, hiperaktivitással rendelkező gyerekek megsegítéséhez. Követve a köznevelés modernizációs törekvéseit, a módszertani elemek adekvát használatával képesek figyelembe venni a tanulók eltérő szociokulturális hátterét, egyénre jellemző kognitív erősségeit, gyengeségeit. Képessé válnak adekvátan közreműködni a támogatás során a különböző szakemberekkel és a szülőkkel.
Záró dolgozatként saját élményen alapuló esetelemzés készítése, melynek része egy ADHD diagnózissal rendelkező gyermek rövid, a szakmai kritériumoknak megfelelő és anonym bemutatása, illetve egy, a gyermeknél alkalmazott módszer leírása, reflektív elemzése. Leadási határidő a továbbképzés befejezését követő 14. nap, elektronikus úton, a képző által megadott e-mail címre küldve, pdf formátumban, minimum 5 oldal terjedelemben. A zárótanulmány megfelelt vagy nem felelt meg minősítést kap. Megfelelt minősítést kap az a résztvevő, akinek tanulmánya fejlesztő jellegű, tartalmilag teljes, tükrözi az ismeretek alkalmazás szintű elsajátítását, formailag igényes, leadása a megjelölt határidőn belül történik. Nem felelt meg minősítést kap az a résztvevő, aki nem készítette el esettanulmányát vagy nem felel meg az elvárható követelményeknek.