Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Agresszió- és konfliktuskezelés, gyermekek önvédelmi képességeinek fejlesztése és a zaklatás (bullying) csökkentése az iskolában

2024. február 27.

Alapítási engedély száma és nyilvántartási szám: A/13155/2024

Célcsoport: óvodapedagógus, tanító és általános iskolában és középiskolában tanító bármely szakos pedagógus

A továbbképzés célja:

A pedagógus-továbbképzés célja, hogy a résztvevő pedagógusokat felkészítse az iskolában megjelenő agresszió megfelelő kezelésére. A program során elsajátított elméleti és gyakorlati tudás birtokában váljanak képessé a potenciálisan erőszakos megoldások felismerésére, megelőzésére és helyreállítására. Cél, hogy a pedagógus megismerje a konfliktusok mintaszerű dinamikáját, és bővítse eszköztárát a megelőzés mindkét aspektusában, vagyis a gyerekek erőszakos viselkedésének csökkentésében, és az asszertív, önvédelmi képességeik erősítésében, illetve a zaklatásmentes légkör kialakításának lehetőségeit bővítse.

Tartalmi követelmények:

A továbbképzés végére a pedagógusnak alaposan ismernie és értenie kell az az agresszió természetét, pszichodinamikáját, a konfliktusok mintázatát illetően. Képesnek kell lennie alkalmazni és tanítani a megelőzés széles eszköztárát, a fejlesztés gyakorlati módszertanát, két aspektusból is. Legyen meg a szakértelme a csoportnorma fejlesztésének különböző módozatait illetően, hogyan alakítható a közösség, hogy egy biztonságos, zaklatásmentes közösség alakuljon ki. Másrészt képes legyen fejleszteni a fiatalok asszertív, önvédelmi képességeit anélkül, hogy maguk is agresszorrá válnának.

Kimeneti, záró követelmények:

Záródolgozat készítése és benyújtása a továbbképzést követő 8. napig, a képőz által megadott címen, e-mailben, Word formában, előzéklappal, 3-5 oldal terjedelemben.
Záró ellenőrzés módjának leírása:
Egy esetleírást tartalmazó záródolgozat leírása, mely a résztvevő pedagógus saját élményeire épül. A személyes adatok védelmében a beazonosítást segítő adatok kihagyásával a dolgozat szerzője leírja az eset előéletét, magát az esetet, és akkori megoldását, mindezt kiegészítve azzal, hogy a történteket összeveti a továbbképzésen szerzett ismeretekkel, alkalmazva azokat, illetve átgondolja, miben volt megfelelő az esetben alkalmazott megoldás, valamint ha lehet, hogyan javíthat ezen a jövőben.
Záró ellenőrzés értékelési szempontjainak meghatározása:
Megfelelően illik-e a választott eset a továbbképzés tematikájához, illetve alaposan reflektál-e a megszerzett ismeretekre, azokat alkalmazza-e?

Megosztás