Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Az egészségfejlesztés helye és szerepe a köznevelésben: testi-lelki egészségtudatosság

2014. július 28.

Engedélyszám: 43/120/2014

Nyilvántartási szám: A/7650/2013

Alapító: NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ

A képzés óraszáma: 30 óra

1.1. A továbbképzés célcsoportja:

Minden pedagógus végzettségű szakember

1.2. A továbbképzés célja:

A továbbképzés célja a résztvevő pedagógusok egészségtudatos magatartásának fejlesztése, valamint korszerű szakmai ismereteinek bővítése, valamint célja még, hogy az óvónők, tanítók és tanárok megismerkedjenek a köznevelés, az iskola prevenciós tevékenységi területeivel, a prevenció fontosságával, felelősségével. Célunk, hogy a pedagógusok megismerjék saját szerepük jelentőségét, fontosságát. Belátással rendelkezzenek arról, hogy mai életvezetésük, viselkedésük és egészségi állapotuk, jóllétük között szoros összefüggés van. Lássák be, hogy az egészség saját fizikai és pszichikai lényünk belső, lényegi tartozéka, amely céltudatos folyamatos tevékenység árán őrizhető csak meg. Tudják mintaként közvetíteni ezt a felfogást a gyerekek és a diákok felé. A képzés célja a fellépő rizikófaktorok és problémahelyzetek kezelésének bemutatása, a lehetséges jó gyakorlatok felvázolása. A tanfolyamon elméleti és gyakorlati szempontból egyaránt körbejárjuk az egészség fogalmát, egészségdefiníciókat, az egészség holisztikus megközelítését, az egészségfejlesztő és egészségmegőrző technikák, a gyermekek körében fellépő rizikófaktorok megoldási lehetőségeit, az iskolai egészségfejlesztő programok változatait és technikáit, a foglalkozások lehetséges módjait.

1.3. A továbbképzés végére elsajátítandó tartalmi követelmények:

A továbbképzés végére a résztvevő pedagógus ismerje meg az egészségtudatos magatartással összefüggésben lévő elméleti hátteret. Tudjon alkalmazni változatos, problémamegoldó technikákat. Képessé váljék a pozitív, egészségtudatos gondolkodásmód alkalmazására. Képes legyen a prevenciós lehetőségeket, a krízisfelismerést és kezelést beépíteni pedagógiai munkájába. Ismerje fel a saját és gyermekek környezetében fellépő rizikófaktorokat. Legyen képes együttműködni egy egészségfejlesztő team munkájában. Tudjon egészségfejlesztő programot, rendezvényt szervezni diákjai és szüleik számára.

1.4. A záró értékelés módja:

A tanfolyamon elsajátítottak ellenőrzése: 1. Elmélet: az elhangzott előadás anyagaiból egy szabadon választott témában dolgozat elkészítése. A dolgozat terjedelme 5 gépelt oldal, 12-es betűméret, 1.5-es sortávolság. Beadási határideje a tanfolyam zárását követő 10. munkanap. A dolgozatnak tartalmaznia kell az előadás alapján az egészségmegőrzés és egészségfejlesztés többoldalú megközelítését és iskolai lehetőségeit, fontosságát. 2. Gyakorlat: a megszerzett ismeretek és a pedagógiai gyakorlat segítségével csoportmunkában projektterv készítése az utolsó foglalkozás alkalmával. Az elkészült projekteket, plakátokat minden csoport bemutatja. Ezeket közösen értékeljük. A záró értékelés szempontja a projektterv kivitelezhetősége, adaptálhatósága a köznevelési intézményekben, és az elméleti dolgozat határidőre való benyújtása, tartalmi teljessége, szakszerűsége. A dolgozatnak tükröznie kell a tanfolyamon elsajátított elméletet, tartalmaznia kell a felhasználandó szakirodalmat.

Részvételi díj: 35 000 Ft/fő

Megosztás