Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Az egyéntől a csoportig. Csoporthatások, mint a jó pedagógiai gyakorlat elemei

2013. október 29.

Engedélyszám: 957/176/2013

Nyilvántartási szám: A/7548/2013

Alapító: NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ

1. A képzés óraszáma: 30 óra

2. A továbbképzés célcsoportja:

Az általános iskola felső tagozatának pedagógusai

3. A továbbképzés célja:

Az iskolai közegben töltött idő növekedésével a közösségi létformák hangsúlyosabbá válnak, a csoport-hatások jelentősége, szerepe megnő. A képzés elméleti részének célja, hogy lehetőséget teremtsünk a csoport, mint szociálpszichológiai egység megismerésére, a csoport pozitív és negatív hatásairól szóló ismeretek elmélyítésére. A gyakorlat célja: jártasság a csoport-hatások tudatos és tervszerű felhasználásában az iskolai élet színterén, az erkölcsi nevelésben, csoport-normák és szabályok alakításában, konfliktus-kezelésben; a csoport reflektív funkciójának felhasználása probléma-helyzetekben, ön és társismeretben. A tanfolyam célja még, hogy a saját élmény révén a résztvevők önismerete differenciáltabbá váljék. A képzés gyakorlat-orientált, ennek megfelelően a képzés óraszámában a gyakorlat dominál. Mivel a csoport-hatások a kamaszkorban a legkifejezettebbek, a célcsoport elsősorban az e korosztállyal kapcsolatba kerülő pedagógusok köre.

4. A továbbképzés végére elsajátítandó tartalmi követelmények:

Ismerjék meg a csoportot, mint szociálpszichológiai egységet, mélyítsék el ismereteiket a csoport pozitív és negatív hatásairól, a csoportfolyamatokról. Szerezzenek jártasságot a csoport-folyamatok pedagógiai célú felhasználásában. Tudják azonosítani a megismert csoport- jelenségeket a mindennapi pedagógiai gyakorlatban. A záró ellenőrzés részeként írjanak le egy saját innovációt az iskolában történő nevelési folyamatban (választhatóan: morális nevelés, szabályalakítás, ismeretátadás, konfliktus-kezelés, előítélet-mentes nevelés, közösségi élet alakítása terén).

5. A záró értékelés módja:

A tanúsítvány kiadásának feltétele a tanfolyam 90%-án való aktív részvétel és az elméleti, majd a gyakorlati ismeretek elsajátításának ellenőrzése az alábbiak szerint. Az elsajátított elméleti ismeretek számonkérése: az alapfogalmakból tesztet írnak a résztvevők. Értékelési szempont: a teszt 70%-os teljesítése. Gyakorlati ismeretek, jártasságok megléte: portfólió készítése (gyűjtő munka és gyakorlati terv összeállítása, a választott témakörből) a tanfolyam zárása utáni 10. munkanapig. Értékelési szempontok: a gyűjtő munka tükrözze a pedagógus tevékenységének csoport-szempontú áttekintését. A gyakorlati terv tartalmazzon gyakorlatban használható módszertani lehetőségeket, elemeket. A portfóliót hassa át a csoportpedagógiai és reflektív szemléletmód. A záró ellenőrzés és a tanfolyami részvétel értékelése kétfokozatú skálán történik: megfelelt és nem felelt minősítéssel. Megfelelt minősítést kap az a résztvevő, akinek portfóliója reflektív, gyakorlatias és csoport-szemléletű, az elméleti tesztet pedig legalább 70%-osra teljesítette. Nem felelt meg minősítést kap az a résztvevő, aki elméleti tesztet nem oldotta meg legalább 70 %-ra, illetve portfóliója nem készült el, vagy nem tartalmazza a kötelező elemeket, szemlélete nem megfelelő.

Részvételi díj: 35 000 Ft/fő

Megosztás