Alapítási engedély: 575/22/2017
Nyilvántartási száma: A/8673/2016
A képzés célcsoportja az általános és középiskolában tanító pedagógusok.
A továbbképzés célja a szemléletváltozás és a módszertani ismeretek gazdagodása. Az utánkövetési szakaszban a tanult módszertani eljárások gyakorlatban történő kipróbálása által az önreflexió és a helyzetelemzés készsége fejlődik.
A résztvevők ismerkedjenek meg az agresszió pszichológiai, pedagógiai elméletével. Kapjanak mintákat az iskolában használható eljárások, technikák alkalmazásához, melyeket a képzés során szituációs játékok formájában átélhetnek. A saját élmény során önismereti tapasztalatot szereznek, amely hozzásegíti őket a konkrét helyzetekben való egyéni megoldások megtalálásához. A saját feszültségkeltő élmények átdolgozása növeli a hatékonyság érzését a konfliktushelyzetek kezelésében.
Cél az agresszó hátterének megértése, módszertani eljárások megismerése, melyek az agresszió kezelését, megelőzését segítik.
Az agresszió hátterének megértésével könnyebbé válik az agressziót keltő helyzetek elkerülése. A megfelelő viselkedésminták megerősítése – a személyiség harmonikus fejlesztése (asszertivitás, együttműködés, kommunikáció, empátia, pozitív gondolkodás) – által a prevencióra helyeződik a hangsúlyt.
A tréning során szerzett tapasztalatok által a résztvevők saját agressziójuk megértésével közelebb jutnak a diákok konfliktushelyzeteinek értelmezéséhez, könnyebbé téve ezzel azok kezelését.
Nagy szerepet kap a képzés során az egyéni, a résztvevők saját személyiségéhez illő megoldásmódok kimunkálása.
A képzés célja még, hogy a hétköznapi életben is alkalmazható tudást adjon a résztvevőknek.
A tréning végére a résztvevő megismerje az agresszió kialakulásának elméleti hátterét, közelebb jut annak pszichológiai és pedagógiai vonatkozásainak megértéséhez.
A gyakorlatok során rálátást szerez saját érzelmeire, reakcióira, melyek megértésén keresztül hatékonyabban vezeti a diákokat a konfliktusok megoldásában. Legyen képes megtanítani őket a reflektív gondolkodásra. Tudjon pozitív mintát mutatni diákjainak a feszült érzelmi helyzetekben.
Ismereteket, némi jártasságot szerez a hatékony konfliktus megoldási, és preventív technikák terén.
Felépítését tekintve a tréning -a blended típusú képzésekhez hasonlóan- a saját iskolai környezetben kivitelezendő munkát is tartalmaz, melyről egy utánkövetési alkalmon képesek legyenek önreflektív módon beszámolni a résztvevők.
A beszámolók során a résztvevők legyenek képesek a tartalmi egységek: a program, módszer, helyzet pontos bemutatására, valamint annak szakmai értékelésére.
A záró ellenőrzés három részből áll.
1.A résztvevők egy agressziót keltő konfliktushelyzet hátterét elemzik, melynek során jártasságukat bizonyítják a szituáció mögött rejlő pszichológiai és pedagógiai vonatkozások átlátásában. Ezt írásban rögzítik a tréning alatt.
A handout-ban megjelenő, a résztvevők által rögzített tartalom, melynek értékelési szempontja: az elméleti órákon átadott pszichológiai háttér helyes azonosítása.
2. A résztvevők az agresszió megelőzését célzó preventív technikákat, módszereket dolgoznak ki. A saját tanulói csoportjukra adaptált programot max.2 A/4-es oldalon rögzítik, a teljes csoport előtt ismertetik, egymás munkájára reflektálnak. Leadási határidő: az utánkövetési alkalom (2 héttel a tréning szakasz zárása után, a pontos időpont előre rögzítve képzésenként)
3. Utánkövetés:
A megvalósított programról diákjaiktól reflexiót kérnek, a műhelymunkában prezentálják azt a programmal együtt, saját reflexiójukkal kiegészítve. A prezentáció időpontja: az utánkövetési alkalom.
Az értékelés szempontja: a preventív technika, módszer alkalmazásának szakmai korrektsége, megvalósíthatósága, az arra vonatkozó önreflektív meglátások pontossága.
Részvételi díj: 35 000,-Ft