Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Az országos kompetenciamérés eredményeinek értelmezése és intézményi hasznosítása

2013. február 18.

Engedélyszám: 957/25/2013

Nyilvántartási szám: A/7358/2012

Alapító: NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ

Indítható: 2013. április második felében

1. A képzés óraszáma: 30 óra

2. A továbbképzés célcsoportja:

Tanítók, általános- és középiskolai tanárok, intézményvezetés tagjai, iskolai mérési és értékelési rendszerek fejlesztői, irányítói.

3. A továbbképzés célja:

Olyan ismeretek nyújtása, azon képességek fejlesztése, melyek alkalmassá teszik a képzésben résztvevőket arra, hogy: - szakszerűen tudják értelmezni, elemezni az iskolavezetés, a tantestület, a szülők és a tanulók számára az országos kompetenciamérés intézményi és tanulói eredményeit. - munkatársaik segítői legyenek az országos kompetenciamérés intézményi és tanulói eredményeinek a tanítás, a tanulás folyamatában, az osztálytermi folyamatokban történő felhasználásában, hasznosításában. - a mérési eredmények értelmezésében, hasznosításában szakszerű segítői legyenek annak a tanárcsoportnak, amely egy-egy osztályt, egy-egy tanulót tanít bármely tantárgyból.

4. A továbbképzés végére elsajátítandó tartalmi követelmények:

A résztvevők ismerjék a 6. 8. 10. évfolyamos kompetenciamérés célját, funkcióját, a mérés tartalmi keretét, az OKM feladattípusait. Tudják értelmezni az OKM mérési skáláit, értsék a FIT jelentés statisztikai mutatóit, adatait, táblázatait, grafikonjait, ábráit. Tudják alkalmazni a NYME-PSZK-ban a FIT jelentéshez fejlesztett „Tanulói-fejlesztő-profil-készítő” szoftvert. A mérési eredmények alapján tudjanak fejlesztési, valamint tanórai alkalmazásra vonatkozó javaslatokat meghatározni.

5. A záró értékelés módja:

A záró dolgozat egy évfolyam/osztály, valamint egy tanuló kompetenciamérési eredményének elemzése alapján fejlesztési terv készítése. Az értékelés szakmai szempontjai: • valós OKM adatok statisztikai továbbelemzése számítógéppel, • a statisztikai adatokra alapozó tartalmi elemzés, • a statisztikai és tartalmi elemzésre épülő, az iskola gyakorlatában végrehajtható fejlesztési terv meghatározása, • szabványos hivatkozás.

Részvételi díj: 35 000 Ft/fő

Megosztás