Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel, sajátos nevelési igénnyel küzdő, és hátrányos helyzetű tanulókkal való foglalkozás módszertana

2016. május 02.

Alapítási engedély száma: 107/63/2016

Nyilvántartási szám: A/8488/2015

A tanfolyam óraszáma: 30 óra.

A továbbképzés célcsoportja: köznevelési intézmények pedagógusai. Integrált nevelésben, oktatásban részt vevő pedagógusok. Kollégiumok nevelőtanárai, szabadidő-szervezők. Gyermekvédelmi intézmények pedagógusai, gyermekvédelmi felelősök, büntetés – végrehajtási intézményekben dolgozó felügyelők, nevelők.

1. A továbbképzés célja:

A különleges bánásmódot, kiemelt figyelmet igénylő gyermekek, fiatalok sajátosságainak megismertetése. A velük való fejlesztési lehetőségek megláttatása, gyakorlati módszerek, alkalmazási lehetőségek feltérképezése, demonstrálása, megismertetése, ötlettár készítése. A szakértői vélemények értelmezése alapján a gyermekek különleges bánásmódbeli megnyilvánulásainak értelmezése. Egyéni fejlesztési terv önálló készítése a kompetenciahatárok betartása mellett.

2. A továbbképzés végére teljesítendő tartalmi követelmények:

A képzés résztvevői:
• Ismerjék a különleges bánásmódot igénylő gyermekek, tanulók speciális szükségleteit, a hatékony oktatás-nevelés megvalósulása érdekében.
• Követve a köznevelés modernizációs törekvéseit a módszertani elemek adekvát használatával képesek legyenek figyelembe venni a tanulók eltérő szociokulturális hátterét, egyénre jellemző kognitív erősségeit, gyengeségeit.
• Legyenek képesek egyénre szabott fejlesztési terv elkészítésére valamint kiválasztani a problémához adekvátan kapcsolódó fejlesztő eszközöket, módszereket.

3. A záró ellenőrzés módja, az értékelés szempontjai:

Egységes szerkezetű, kb. 6-8 oldal terjedelmű esettanulmány készítése egy, a képzésen taglalt problémával küzdő, óvodás korú, intézetben nevelt illetve iskolai tanuló állapotáról, a beavatkozás lehetőségeiről, szükségességéről. Az esettanulmány elkészítése a képzés befejezését követően a 10. munkanapig, a handout folyamatos vezetése, a reflektív összefoglaló beadása a továbbképzés utáni 20. napon.

Az értékelés szempontjai:
• A beküldött esettanulmányban szerepel a problémának megfelelő fejlesztési terv.
• Az elkészített tervben megfelelően határozta meg a fejlesztendő területeket, ahhoz megfelelő eszközöket választott.
• A fejlesztő eszközöknél, valamint a fejlesztendő területek meghatározásánál ügyelt a kompetenciahatárok betartására.

Megfelelt minősítés feltételei:
- a fejlesztendő területek meghatározása a szakértői véleményben felsoroltakkal összhangban van
- az eszközök a képzés során érintett módszerspecifikus ismeretek alapján került meghatározásra (az eszköz a fejlesztendő terület megerősítését szolgálja)
- fejlesztőpedagógus / gyógypedagógus kompetenciakörébe tartozó módszereket, eszközöket választott

Nem megfelelt:
- a fejlesztendő területek nincsenek összhangban a gyermek problémájával (szakértői vélemény)
- általános fejlesztési területek kerültek kifejtésre (nem problémaorientált)
- a választott eszközök nem alkalmasak a fejlesztendő célterületek megsegítésére
- nem tartotta be a fejlesztőpedagógus / gyógypedagógus kompetenciaköréről tanultakat, rossz eszközt, módszert választott.

A tanfolyami részvételi díj: 35 000 Ft/fő.

Megosztás