Eseménynaptár
< 2024. november >
H K SZ CS P SZO V
28293031123
4 5 6 7 8910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21 22 2324
25 26 27 2829301
Következő esemény:
"Tüzet viszek" - kompetencia alapú nevelés - bázisóvodai jó gyakorlat
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel, sajátos nevelési igénnyel küzdő, és hátrányos helyzetű tanulókkal való foglalkozás módszertana

2016. május 02.

Alapítási engedély száma: 107/63/2016

Nyilvántartási szám: A/8488/2015

A tanfolyam óraszáma: 30 óra.

A továbbképzés célcsoportja: köznevelési intézmények pedagógusai. Integrált nevelésben, oktatásban részt vevő pedagógusok. Kollégiumok nevelőtanárai, szabadidő-szervezők. Gyermekvédelmi intézmények pedagógusai, gyermekvédelmi felelősök, büntetés – végrehajtási intézményekben dolgozó felügyelők, nevelők.

1. A továbbképzés célja:

A különleges bánásmódot, kiemelt figyelmet igénylő gyermekek, fiatalok sajátosságainak megismertetése. A velük való fejlesztési lehetőségek megláttatása, gyakorlati módszerek, alkalmazási lehetőségek feltérképezése, demonstrálása, megismertetése, ötlettár készítése. A szakértői vélemények értelmezése alapján a gyermekek különleges bánásmódbeli megnyilvánulásainak értelmezése. Egyéni fejlesztési terv önálló készítése a kompetenciahatárok betartása mellett.

2. A továbbképzés végére teljesítendő tartalmi követelmények:

A képzés résztvevői:
• Ismerjék a különleges bánásmódot igénylő gyermekek, tanulók speciális szükségleteit, a hatékony oktatás-nevelés megvalósulása érdekében.
• Követve a köznevelés modernizációs törekvéseit a módszertani elemek adekvát használatával képesek legyenek figyelembe venni a tanulók eltérő szociokulturális hátterét, egyénre jellemző kognitív erősségeit, gyengeségeit.
• Legyenek képesek egyénre szabott fejlesztési terv elkészítésére valamint kiválasztani a problémához adekvátan kapcsolódó fejlesztő eszközöket, módszereket.

3. A záró ellenőrzés módja, az értékelés szempontjai:

Egységes szerkezetű, kb. 6-8 oldal terjedelmű esettanulmány készítése egy, a képzésen taglalt problémával küzdő, óvodás korú, intézetben nevelt illetve iskolai tanuló állapotáról, a beavatkozás lehetőségeiről, szükségességéről. Az esettanulmány elkészítése a képzés befejezését követően a 10. munkanapig, a handout folyamatos vezetése, a reflektív összefoglaló beadása a továbbképzés utáni 20. napon.

Az értékelés szempontjai:
• A beküldött esettanulmányban szerepel a problémának megfelelő fejlesztési terv.
• Az elkészített tervben megfelelően határozta meg a fejlesztendő területeket, ahhoz megfelelő eszközöket választott.
• A fejlesztő eszközöknél, valamint a fejlesztendő területek meghatározásánál ügyelt a kompetenciahatárok betartására.

Megfelelt minősítés feltételei:
- a fejlesztendő területek meghatározása a szakértői véleményben felsoroltakkal összhangban van
- az eszközök a képzés során érintett módszerspecifikus ismeretek alapján került meghatározásra (az eszköz a fejlesztendő terület megerősítését szolgálja)
- fejlesztőpedagógus / gyógypedagógus kompetenciakörébe tartozó módszereket, eszközöket választott

Nem megfelelt:
- a fejlesztendő területek nincsenek összhangban a gyermek problémájával (szakértői vélemény)
- általános fejlesztési területek kerültek kifejtésre (nem problémaorientált)
- a választott eszközök nem alkalmasak a fejlesztendő célterületek megsegítésére
- nem tartotta be a fejlesztőpedagógus / gyógypedagógus kompetenciaköréről tanultakat, rossz eszközt, módszert választott.

A tanfolyami részvételi díj: 35 000 Ft/fő.

Megosztás