Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Család – pedagógia – prevenció: családpedagógiai módszertani ismeretek. A családpedagógia, a prevenciós és a problémamegoldást célzó pedagógus-család konzultáció szemlélete és módszerei

2014. január 10.

Engedélyszám: 957/196/2013

Nyilvántartási szám: A/7552/2013

Alapító: NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ

A képzés óraszáma: 30 óra

1. A továbbképzés célcsoportja:

Gyermekekkel, kamaszokkal, az ő közösségeikkel, családokkal foglalkozó pedagógusok, óvodapedagógusok, a pedagógusok munkáját segítő köznevelési alkalmazottak

2. A továbbképzés célja:

A továbbképzés célja, hogy a pedagógusokat hozzásegítse a családi működés rendszerszemléletű ismeretéhez. Célunk, hogy az esetleges diszfunkcionális működés felismerése után a pozitív befolyásolás eszközével a résztvevők hatékonyan tudják segíteni a kívánt változást. A továbbképzés elsődlegesen a preventív tevékenységet célozza meg a családi életre nevelés kiemelésével, a családpedagógiai konzultáció módszerének, használatának megismerésével. A tanfolyam célja, hogy e módszer elsajátításának eredményeképpen a család – pedagógus együttműködés hatékonyabbá váljék, ezáltal a gyermekek viselkedésproblémája jelentős mértékben megelőzhetővé, kezelhetőbbé váljék.

3. A továbbképzés végére elsajátítandó tartalmi követelmények:

A továbbképzés végére a résztvevő ismerje a preventív családpedagógiai tevékenységi rendszert, tudja a családi életre nevelés során felismerni az ép és a sérült családok (viselkedési) jellemzőit. Ismerje az összetartó családmodell egyenrangúságra és kölcsönösségre, szeretetnyújtásra építő viselkedési feltételeit, az optimista beállítódás kiváltásának módszereit. Legyen képes alkalmazni a pedagógiai problémák megoldásánál alkalmazható családpedagógiai konzultáció módszereit, a családi beszélgetés, családlátogatás vezetését, a problémás gyermeknek a családdal együtt való fejlesztésében az óvodai, iskolai segítő lehetőségek tervezését.

4. A záró értékelés módja:

Záró ellenőrzésként a résztvevők portfólió jellegű anyagot állítanak össze a képzés során elsajátított ismeretek, megszerzett tapasztalatok eredményeként. Ehhez felhasználják a képzés során megjegyzésekkel és reflektív napló bejegyzésekkel bővített hand-out anyagot, amelyet a képzés elején kapnak kézhez. Az összegyűlt anyagból az alábbi témakörök kiemelésével kell válogatniuk szakmai fejlődésüket dokumentálva: A családpedagógiai konzultáció megalapozásához szükséges elemzések: a családi struktúra elemzése – genogram, családi interakciók jellemzése, családi kommunikáció jellege. Az elemzéssel összekötött probléma-megoldási esetvezetés, családpedagógiai konzultáció tartalmának és módszereinek, és a gyermeket segítő tervnek a kifejtése. Az értékelés módja: 2 fokozatú minősítés: nem felelt meg – megfelelt. Az értékelés szempontjai a 2 fokozat esetében: Megfelelt minősítést kap, akinek portfóliója a követelményekben megfogalmazott szakterületek tudásanyagának elsajátítását és alkalmazását igazolja elméleti és gyakorlati téren egyaránt. Portfóliója ennek megfelelően tartalmazza a megjelölt elemeket, egyénre szabottan, reflektív módon. Nem felelt meg minősítést kap, akinek portfóliója nem készült el, illetve nem tartalmazza a fent felsorolt dokumentumtípusok, tartalmi elemek mindegyikét.

Részvételi díj: 35 000 Ft/fő

Megosztás