Eseménynaptár
< 2024. november >
H K SZ CS P SZO V
28293031123
4 5 6 7 8910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21 22 2324
25 26 27 2829301
Következő esemény:
"Tüzet viszek" - kompetencia alapú nevelés - bázisóvodai jó gyakorlat
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Drámapedagógiai módszerek alkalmazása pedagógus munkájában

2012. március 01.
  • Alapítási és indítási engedély száma: 82/40/2012
  • Alapító: NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ

1. A továbbképzés célja:

A különböző munkakörökben dolgozó pedagógusok gazdagítsák módszertani eszköztárukat drámapedagógiai technikákkal. A résztvevők tudják a drámapedagógiai módszereket kipróbálni, begyakorolni, s saját drámapedagógiai eszköztárat összeállítani.
A  pedagógusok ennek az eszköztárnak a segítségével tudják változatosabbá  tenni munkájukat. A résztvevők ismerjék meg és legyenek tisztában a drámapedagógiai eszközök alkalmazásának lehetőségeivel, tervezésével is.
A hatékonyabb nevelői munka érdekében a továbbképzés során hangsúlyosan jelenjenek meg azok a módszerek, amelyek segítenek abban, hogy a pedagógus minél jobban megismerhesse tanítványait, kezelhesse esetlegesen felmerülő konfliktusaikat.

2. A továbbképzés célcsoportja:

Bármely pedagógus végzettségű szakember.

3. A képzés óraszáma: 30 óra.

4. A tanfolyam rövid ismertetése:

Ismerje azokat a drámapedagógiai módszereket, melyek jellemzői a tevékenység-központúság és a cselekedtetés.
Tudja, hogy a megismert módszerek mikor és milyen helyzetben alkalmazhatóak.
Ismerje a drámapedagógiai módszereket felhasználó pedagógiai folyamat tervezésének módszerét.
Legyen képes a drámapedagógiai módszerek hatékony alkalmazására a mindennapi munkájában.

5. A továbbképzés tartalmi és formai követelményei, záró ellenőrzés:

Írásbeli záró dolgozat: a résztvevő saját pedagógiai munkájára alakított foglalkozás –tervezet készítése és prezentálása a megismert drámapedagógiai módszerek segítségével. Gyakorlati feladat: játékvezetés a csoportban. . A játék céljának indoklása ( milyen területen alkalmazható, milyen korosztályban), kidolgozása, irányítása, a pedagógus játékvezető szerepe.
Az értékelés szempontjai: a foglalkozás-tervezet szakszerűsége, a felhasznált módszerek változatossága, hatékonysága az elérendő cél szempontjából, a pedagógus játékvezetői szerepe.
Az értékelés módja 3 fokozatú minősítés: nem felelt meg – megfelelt – kiválóan megfelelt.
Kiválóan megfelelt minősítést kap, akinek a foglalkozási terve, játékvezetése a követelményekben megfogalmazottakat  magas színvonalon tartalmazza
Megfelelt minősítést kap, akinek a foglalkozási terve, játékvezetése a követelményeket nem tartalmazza teljes mértékben.
Nem felelt meg minősítést kap, akinek foglalkozási terve, játékvezetése  nem készült el, illetve nem tartalmazza a tanultak elemeit, gyakorlatilag nem kivitelezhető.

 A képzés részvételi díja: 35 000 Ft/fő.

Megosztás