Eseménynaptár
< 2024. november >
H K SZ CS P SZO V
28293031123
4 5 6 7 8910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21 22 2324
25 26 27 2829301
Következő esemény:
"Tüzet viszek" - kompetencia alapú nevelés - bázisóvodai jó gyakorlat
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Feladatírás, tantervi követelményeket mérő mérőeszközcsomag (adatlap, mérési útmutató, feladatlap, javítókulcs és értékelési útmutató) fejlesztése

2018. augusztus 29.

Alapítási engedély száma: 9-201/2018

Nyilvántartási száma: A/9172/2018

A tanfolyam célcsoportja: általános iskolában és középiskolában tanító pedagógus.

1. A továbbképzés célja:

A képzés célja, hogy a résztvevők sajátítsák el azokat az elemi feladatírási, mérésmetodikai ismereteket és azok gyakorlati alkalmazását, melyek segítségével alkalmassá válnak tantárgyi követelményt mérő mérőeszköz kimunkálására, alkalmazására, a mért eredmények elemzésére, értékelésére; szerezzenek tapasztalatot a tanulási motivációt, valamint a kollaboratív problémamegoldást fejlesztő feladatok konstruálásában. A továbbképzés célja, hogy a résztvevők szerezzenek elméleti és gyakorlati ismereteket: - a tantervi követelményeket – azaz ismeretet, megértést, alkalmazást - mérő feladatok és mérőeszközök elkészítésének folyamatáról, - feladattípusokról és azok megszerkesztéséről, - a mérőeszköz-csomag (adatlap, mérési útmutató, feladatlap, javítókulcs, értékelési útmutató) elkészítéséről, - a valóságközeli, a modellezési és a fejlesztő feladatok tipológiájáról, - a mért eredmények statisztikai elemzéséről, értékeléséről.

2. A továbbképzés végére teljesítendő követelmények:

A tanfolyam végére a résztvevő ismerje és következetesen alkalmazza a mérésmetodika szaknyelvét, fogalmi keretét. A résztvevő ismerje különböző feladattípusok jellemzőit. A résztvevő ismerje a feladatírás, a javítókulcs és az értékelési útmutató készítésének algoritmusát. Ismerje a valóságközeli és a modellezési feladatok attribútumait, tudjon ilyen feladatot szerkeszteni. Ismerje és alkalmazza az ismeretet, megértést, alkalmazást mérő feladatok készítésének elveit menetét. A tanfolyam végére tudjon a Bloom-féle taxonómiára leképezett tantervi követelményeket mérő különböző formátumú és típusú – zárt és nyitott – feladatokat készíteni. Legyen képes tantárgyához különböző mérési célokhoz mérőeszköz-csomagot (adatlapot, mérési útmutatót, feladatlapot, javítókulcsot és értékelési útmutatót) szerkeszteni. Ismerje és alkalmazza a tantárgyi mérések elemzésében használható leíróstatisztikai mutatókat, tudja ezeket, valamint tudjon készíteni korreláció-elemzést és a t-próbát Excelben.

3. A záró ellenőrzés módja, az értékelés szempontjai:

A résztvevőknek a képzés során elsajátított ismereteik alapján - 10 db valóságközeli feladatot kell írniuk – különböző évfolyamokra – javítási és értékelési útmutatóval.doc(x) és .pdf formátumban. - Tetszőleges évfolyamra és tantárgyra 4db-4db-4db ismeretet, megértést, alkalmazást, mint tantervi követelményt mérő feladat írása .doc(x) és .pdf formátumban. A részvevőknek ezeket a dokumentumokat a képzést követő 10. munkanapig elektronikus úton kell elküldeniük a tanfolyamvezető által megadott címre. Az állományok (.doc(x) és .pdf) megérkezéséről a tanfolyamvezető visszajelzést küld. Az értékelés módja: 2 fokozatú minősítés: nem felelt meg – megfelelt. Megfelelt minősítést kap, aki a tanfolyami követelmények szerint, .doc(x) és .pdf formában valódi tantervi követelményeket mérő feladatsort, valamint ehhez kapcsolódó mérőeszköz csomagot (adatlap, mérési útmutató, feladatlap, javítókulcs, értékelési útmutató) készít, valamint a megadott időpontig eljuttatja azokat a tanfolyamvezetőnek. Nem felelt meg minősítést kap, aki nem, vagy nem határidőre készíti el záró feladatát, vagy a „megfelelt” minősítés kritériumainak nem megfelelően állítja össze azt. Az értékelés szempontjai (a 2 értékelési mód esetén): 1. A mérőeszköz-csomag tartalmazza az előírt részeket (adatlap, mérési útmutató, feladatlap, javítókulcs, értékelési útmutató); 2. A záró dolgozat digitalizált formában készült .doc(x) és .pdf kiterjesztésű állományokban; 3. A hallgató a feladatokat egy tantárgyhoz készítette; 4. A feladatsor valódi tantervben szereplő követelményeket mér; 5. A feladatlap formailag megfelel a képzésen bemutatott formátumnak; 6. A dolgozat a megadott határidő leteltéig megérkezett a tanfolyamvezető e-mail-címére; 7. Az elkészített munka formailag esztétikus, rendezett; 8. A dolgozat tartalmilag megfelel az elvárásoknak.

Megosztás