Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Feladatírás, tantervi követelményeket mérő mérőeszközcsomag (adatlap, mérési útmutató, feladatlap, javítókulcs és értékelési útmutató) fejlesztése

2018. augusztus 29.

Alapítási engedély száma: 9-201/2018

Nyilvántartási száma: A/9172/2018

A tanfolyam célcsoportja: általános iskolában és középiskolában tanító pedagógus.

1. A továbbképzés célja:

A képzés célja, hogy a résztvevők sajátítsák el azokat az elemi feladatírási, mérésmetodikai ismereteket és azok gyakorlati alkalmazását, melyek segítségével alkalmassá válnak tantárgyi követelményt mérő mérőeszköz kimunkálására, alkalmazására, a mért eredmények elemzésére, értékelésére; szerezzenek tapasztalatot a tanulási motivációt, valamint a kollaboratív problémamegoldást fejlesztő feladatok konstruálásában. A továbbképzés célja, hogy a résztvevők szerezzenek elméleti és gyakorlati ismereteket: - a tantervi követelményeket – azaz ismeretet, megértést, alkalmazást - mérő feladatok és mérőeszközök elkészítésének folyamatáról, - feladattípusokról és azok megszerkesztéséről, - a mérőeszköz-csomag (adatlap, mérési útmutató, feladatlap, javítókulcs, értékelési útmutató) elkészítéséről, - a valóságközeli, a modellezési és a fejlesztő feladatok tipológiájáról, - a mért eredmények statisztikai elemzéséről, értékeléséről.

2. A továbbképzés végére teljesítendő követelmények:

A tanfolyam végére a résztvevő ismerje és következetesen alkalmazza a mérésmetodika szaknyelvét, fogalmi keretét. A résztvevő ismerje különböző feladattípusok jellemzőit. A résztvevő ismerje a feladatírás, a javítókulcs és az értékelési útmutató készítésének algoritmusát. Ismerje a valóságközeli és a modellezési feladatok attribútumait, tudjon ilyen feladatot szerkeszteni. Ismerje és alkalmazza az ismeretet, megértést, alkalmazást mérő feladatok készítésének elveit menetét. A tanfolyam végére tudjon a Bloom-féle taxonómiára leképezett tantervi követelményeket mérő különböző formátumú és típusú – zárt és nyitott – feladatokat készíteni. Legyen képes tantárgyához különböző mérési célokhoz mérőeszköz-csomagot (adatlapot, mérési útmutatót, feladatlapot, javítókulcsot és értékelési útmutatót) szerkeszteni. Ismerje és alkalmazza a tantárgyi mérések elemzésében használható leíróstatisztikai mutatókat, tudja ezeket, valamint tudjon készíteni korreláció-elemzést és a t-próbát Excelben.

3. A záró ellenőrzés módja, az értékelés szempontjai:

A résztvevőknek a képzés során elsajátított ismereteik alapján - 10 db valóságközeli feladatot kell írniuk – különböző évfolyamokra – javítási és értékelési útmutatóval.doc(x) és .pdf formátumban. - Tetszőleges évfolyamra és tantárgyra 4db-4db-4db ismeretet, megértést, alkalmazást, mint tantervi követelményt mérő feladat írása .doc(x) és .pdf formátumban. A részvevőknek ezeket a dokumentumokat a képzést követő 10. munkanapig elektronikus úton kell elküldeniük a tanfolyamvezető által megadott címre. Az állományok (.doc(x) és .pdf) megérkezéséről a tanfolyamvezető visszajelzést küld. Az értékelés módja: 2 fokozatú minősítés: nem felelt meg – megfelelt. Megfelelt minősítést kap, aki a tanfolyami követelmények szerint, .doc(x) és .pdf formában valódi tantervi követelményeket mérő feladatsort, valamint ehhez kapcsolódó mérőeszköz csomagot (adatlap, mérési útmutató, feladatlap, javítókulcs, értékelési útmutató) készít, valamint a megadott időpontig eljuttatja azokat a tanfolyamvezetőnek. Nem felelt meg minősítést kap, aki nem, vagy nem határidőre készíti el záró feladatát, vagy a „megfelelt” minősítés kritériumainak nem megfelelően állítja össze azt. Az értékelés szempontjai (a 2 értékelési mód esetén): 1. A mérőeszköz-csomag tartalmazza az előírt részeket (adatlap, mérési útmutató, feladatlap, javítókulcs, értékelési útmutató); 2. A záró dolgozat digitalizált formában készült .doc(x) és .pdf kiterjesztésű állományokban; 3. A hallgató a feladatokat egy tantárgyhoz készítette; 4. A feladatsor valódi tantervben szereplő követelményeket mér; 5. A feladatlap formailag megfelel a képzésen bemutatott formátumnak; 6. A dolgozat a megadott határidő leteltéig megérkezett a tanfolyamvezető e-mail-címére; 7. Az elkészített munka formailag esztétikus, rendezett; 8. A dolgozat tartalmilag megfelel az elvárásoknak.

Megosztás