Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Gamifikáció, játékszerűsítés avagy a motiváció tudatos tervezésének lehetőségei

2024. február 27.

Alapítási engedély száma és nyilvántartási szám: A/13153/2024

Célcsoport: tanító és általános iskolában és középiskolában tanító bármely szakos pedagógus

A továbbképzés célja:

A pedagógus-továbbképzés célja, hogy a pedagógusok széles körű elméleti ismereteket és gyakorlati eszközöket szerezzenek a motiváció természetéről és az elköteleződés növelésének lehetőségeiről. Képessé váljanak a külső és belső motiváció megkülönböztetésére, a két aspektus előnyeinek alkalmazására és hátrányainak kizárására. Megismerjék a játékdinamika és játékmechanika elemeit és azok alkalmazásának módjait. Elsajátítsák és gyakorolják, hogy Csíkszentmihályi Mihály flow-modellje miként alkalmazható a külső, környezeti tényezők tudatos rendezésével, így segítve a minőségi munkát, tanulást. Könnyen adaptálható ismereteket szerezzenek a pontgyűjtő szemléletű oktatás rendszeréről, és az Octalysis mélymotivációs modell alkalmazásáról. Cél, hogy a képzésen belüli műhelymunka keretében (egymástól is) megismerjenek, kidolgozzanak és próbára tegyenek minél több gamifikált motivációs rendszert, melyeket a továbbiakban a munkájukban használni tudnak.

Tartalmi követelmények:

A pedagógus-továbbképzés végére a résztvevő ismeri és érti az emberi motiváció rendszerének elméletét (neurobiológiai és pszichológiai aspektus, mindenkori és 21. századi kontextusban), különbséget tud tenni külső és belső motiváció között, megértve azok előnyeit és hátrányait. Ismeri és tudja alkalmazni a gamifikáció széles eszköztárát. Képesnek kell lennie bemutatni és az oktatásban való alkalmazásra vonatkozó példákkal felsorolni a játéktervezés játékdinamikai és játékmechanikai elemeit. Ismereteit alkalmazva képesnek kell lennie egy pontgyűjtő motivációs rendszer megalkotására, akár a konkrét tananyag elsajátítását, akár tanulássegítő tényezőket (pl. magatartás) célozva. Csíkszenytmihályi Flow-modelljét alapul véve fel kell tudja sorolni a „flow-élmény” azon tényezőit, melyeket kívülről, a környezet alakításával is lehet fokozni és ezekre életszerű, alkalmazható példákat tud hozni. Az egyszerűsített tervezés lépéseivel össze kell állítania egy motivációs rendszert, illetve tudnia kell alkalmazni és egy konkrét céllal egy iskolai folyamatot tud tervezni az Octalysis mélymotivációs modellel.

Kimeneti, záró követelmények:

Záródolgozat készítése.
Záró ellenőrzés módjának leírása:
A záródolgozat kötelező részei: - a képzés tartalmának vázlatos összefoglalója refelktív módon, - egy projektfeladat elkészítése, mely magába foglalja szabadon választott, három féle gamifikációs elem megtervezését, amellyel saját munkáját is támogatni tudja majd.
Záró ellenőrzés értékelési szempontjainak meghatározása:
A résztvevő sikeresen összefoglalta a motiváció elméletét, feldolgozta a gamifikáció működését, illetve példákkal együtt bemutatja a különböző módszereit: F-modell, játékmechanikai és játékdinamikai elemek, pontgyűjtő rendszer, Octalysis, egyszerűsített játékosítás. Emellett életszerűen tervezte meg a porjektfeladatában ezen lehetőségek közül legalább három komplex alkalmazását. A záródolgozat teljes terjedelme minimum 6 oldal, melyből legalább 3 oldal a képzés tartalmának vázlatos összefoglalója és legalább 3 oldal a tervezett projektfeladat.

Megosztás