Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Innovatív, tanuló - és tevékenységközpontú módszerek alkalmazása az idegen nyelvek tanításában

2013. február 18.

Engedélyszám: 957/26/2013

Nyilvántartási szám: A/7366/2012

Alapító: NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ

Indítható: 2013. április második felében

1. A képzés óraszáma: 30 óra

2. A továbbképzés célcsoportja:

idegen nyelv oktatására képesítést szerzett pedagógus (óvodapedagógus, tanító, általános és középiskolai tanár)

3. A továbbképzés célja:

A résztvevő pedagógusok legyenek képesek a kompetencia alapú, használható nyelvtudás kialakítását elősegítő nyelvoktatás szemléletének befogadására, a tanuló- és tevékenységközpontú módszerek (pl. Probléma alapú tanulás – PBL), a Blended Learning – kombinált tanulás - során elvárt tanári szerep új attitűdjének kialakítására és erősítésére, amelyek kiemelt jelentőséget kapnak a tanfolyam gyakorlati megvalósítása során. A képzés célja az általános nyelvtanári kompetenciák fejlesztésén túl az idegen nyelvet tanító pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése, a nyelvtanításban alkalmazható új és újszerű módszertani ismeretek, technikák megismertetése. A továbbképzés célja továbbá, hogy a résztvevők a megismert módszereket és technikákat a képzés végén tudják kipróbálni és legyenek képesek azokat adaptálni saját gyakorlatukba.

4. A továbbképzés végére elsajátítandó tartalmi követelmények:

A résztvevők ismerjék a nyelvoktatás során jelen oktatási környezetben elvárt új módszereket, eszközöket és technikákat.  Legyenek képesek a kompetencia alapú nyelvoktatás gyakorlására: a moduláris- és projektmódszer, valamint a kooperatív technikák és változatos munkaformák rendszeres alkalmazására. Ismerjék az Internet adta lehetőségeket és tudják használni a modern infokommunikációs eszközöket mindennapi tanításuk során. Képesek legyenek a Blended Learning – kombinált tanulás - alkalmazására diákjaik önálló tanulási képességének fejlesztése érdekében is, valamint képesek legyenek beilleszteni tanítási gyakorlatukba a Probléma alapú tanulás (PBL) módszerét. Ismerjék és legyenek képesek a kompetenciafejlesztés módszereinek közvetítésére.

5. A záró értékelés módja:

A tanúsítvány kiadásának feltétele: a tanfolyami összóraszám 90%-án való aktív részvétel és záró ellenőrzésként portfólió összeállítása a képzés során elsajátított ismeretek, megszerzett tapasztalatok eredményeként. A portfólióban szereplő anyagokat a jelölt maga választja a képzés során elkészült munkáiból, ezekkel dokumentálva szakmai fejlődését. A portfólió értékelési szempontja a kötelező, reflexiót is tartalmazó elemeinek megléte: • a résztvevő saját nyelvtanulási ’karrierje’ • saját/intézmény jó gyakorlata • kipróbált és/vagy megtervezett modul leírása • kipróbált és/vagy megtervezett projekt leírása • kérdőív a tanítási gyakorlatban alkalmazott infokommunikációs eszközökre vonatkozóan • hasznos linkek, internetes források listája • óraterv a Blended Learning – kombinált tanulás - módszerének bemutatására • óraterv a Probléma alapú tanulás (Problem Based Learning) módszerének bemutatására • értékelőlap A záró értékelés szempontjai: - a tanfolyam óraszámainak 90%-án való részvétel - a portfólió reflexiót is tartalmazó, fent felsorolt kötelező elemeinek megléte - a korszerű, kompetencia alapú oktatási szemléletmód megléte - a kommunikatív idegen nyelv oktatás megvalósításának beépülése a portfólióba - a differenciált oktatásszervezés elméletének és gyakorlatának egysége.

Részvételi díj: 35 000 Ft/fő

Megosztás