Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Másképpen fejlődő gyermekek óvodai nevelése: az óvodás gyermekek körében előforduló pszichés zavarok felismerése és korrekciója. Figyelemzavar és hiperaktivitás kezelése, az együttnevelés lehetőségei.

2014. január 10.

Engedélyszám: 957/197/2013

Nyilvántartási szám: A/7551/2013

Alapító: NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ

A képzés óraszáma: 30 óra

1. A továbbképzés célcsoportja:

Inkluzív óvodákban dolgozó óvodapedagógusok

2. A továbbképzés célja:

A továbbképzés célja, hogy az óvodapedagógusok ismeretet szerezzenek a megfigyelhető viselkedéses eltérések hátterében meghúzódó pszichés zavarokról, ezek kezelési módjairól; elsajátítsák a másképpen fejlődő óvodások speciális nevelési szükségleteihez igazodó pedagógiai módszereket, s ezeket beépítve egyéni szakmai gyakorlatukba, elősegítsék a pszichés zavarok korrekcióját és az optimális fejlődést; valamint elérjék, hogy az eltérően viselkedő gyermekek együttnevelése az óvodai csoport számára produktív módon valósuljon meg. Célunk továbbá, hogy a pedagógusok új kommunikációs technikákat elsajátítva hatékonyabb konfliktuskezelést érjenek el az óvodai csoportban és jobb együttműködést valósítsanak meg a viselkedéses eltéréssel küzdő gyermekek családjával.

3. A továbbképzés végére elsajátítandó tartalmi követelmények:

A továbbképzés végére a résztvevő megismeri a pszichés zavarok óvodáskori megnyilvánulásait, a másképpen fejlődő óvodások speciális szükségleteit, elsajátítja a viselkedéses eltérések korrekcióját elősegítő módszereket és pedagógusi gyakorlatában tudja alkalmazni azokat. Képessé válik az eltérő nevelési szükségletű óvodások differenciált együttnevelésére. Kommunikációs eszköztára a képzés során bővül a hatékony konfliktuskezelés- és megelőzés óvodai csoportban és szülőkkel alkalmazható módszereivel.

4. A záró értékelés módja:

A záró ellenőrzés módja portfólió összeállítása a továbbképzés során összegyűlt munkákból (vázlatok, csoportmunkák során készült anyagok, a drámapedagógiai gyakorlatok jegyzőkönyvei), mely folyamatában mutatja be a résztvevő aktív bevonódását a képzés elméleti és gyakorlati tevékenységeibe. A portfólió része egy 3-5 oldal terjedelmű esszé, melyben a résztvevő kifejti, hogy egy általa ismert, eltérő viselkedésű gyermek esetében hogyan alkalmazná a továbbképzésen elsajátított elméleti ismereteket és gyakorlati módszereket. A portfóliót a képzés zárását követő 10 munkanapon belül kell elkészíteni. A portfólió értékelésének szempontja a terjedelem, az egyéni, csoportos és adaptív munkák megléte, a kívánt tartalmú esszé megléte és hasznosíthatósága. Az értékelés 2 fokozatú skálán történik: megfelelt, nem felelt meg. Megfelelt minősítést kap az a résztvevő, akinek portfóliója reflektív módon tartalmazza a fent felsorolt elemeket. Nem felelt meg minősítést kap az a résztvevő, akinek portfóliója tartalmilag hiányos, nem tükrözi a szakmai elkötelezettséget és a tanfolyam alatti aktív munkát. A tanúsítvány kiadásának feltétele még a tanfolyami összóraszám 90%-án való aktív részvétel.

Részvételi díj: 35 000 Ft/fő

Megosztás