Alapítási engedély száma: 9/174/2018
Nyilvántartási száma: A/9171/2018
A tanfolyam célcsoportja: általános iskolában tanító pedagógus.
Átfogó cél:
A pedagógusok felkészítése arra, hogy iskolai keretek között tartott foglalkozások által képesek legyenek a diákjaik sikeres szakma-, és iskolaválasztási döntési folyamatát és továbbtanulási szándékaik meghatározását segíteni.
Felkészüljenek arra, hogy az iskolákban folyó pályaorientációs tevékenységeket rendszerszerűen, módszertanilag megalapozottan folytassák.
Közvetlen cél:
Kommunikációs ismeretek bővítése, különös tekintettel, hogy a megszerezett ismeretek alkalmazása hatékonyabbá tegye az iskolai keretek között tartott egyéni és csoportos pályaorientációs foglalkozásokat.
Oktatói és tanácsadói tevékenység különbségeinek megismertetése és tudatosítása.
Munkaerő-piaci ismeretek nyújtása: a modern gyári munkakörülmények, valamint a munkáltatóknak a munkavállalókkal szembeni elvárásainak megismertetése a résztvevőkkel üzemlátogatás keretében. A résztvevők pályaismereteinek bővítése, tapasztalatszerzés napjainkban kialakuló új szakmákról.
A pályaorientáció témaköre tartalmi összetevőinek megismertetése (önismeret, érdeklődés, készségek, képességek, pályaismeret, munkaerő-piac), a résztvevők képesek legyenek kompetenciájuknak megfelelően a tanulókat támogatni pályaorientációval összefüggő önismeretük feltérképezésében és munkaerő-piaci ismereteik szélesítésében.
A résztvevők váljanak képessé az egyes évfolyamokon szükséges pályaorientációs tevékenységek megtervezésére, pályaorientációs foglalkozások óravázlatainak összeállítására.
A megszerzett ismeretek birtokában a részt vevők váljanak képessé az iskolai pályaorientációs tevékenységek széleskörű ellátására tanórai és tanórán kívüli keretekben.
A résztvevők a képzés végére legyenek képesek diákjaik pályaválasztási döntését hatékonyan segíteni, az érdeklődés mentén az egyéni értékeket, készségeket, képességeket meghatározva, diákjaik számára az egyéni reális pályaterv kialakításában eredményesen közreműködni.
Legyenek megfelelő ismereteik a társadalom és gazdaság különböző területeiről, a munkaerőpiac aktuális igényeiről és az új tudás megszerzésének különböző lehetőségeiről.
Legyenek képesek probléma és élmény alapú tanórák és osztályfőnöki órák tervezésére és megtartására a pályaorientációs tevékenység iskolai koordinálására, továbbá legyenek képesek diákjaikat segíteni a szakmák és a képzési rendszer megismerésében.
A tanfolyam eredményes lezárásához készítsenek a résztvevők az alábbi lehetőségekből egy témát választva egy 4-6 A/4-es oldal terjedelmű záródolgozatot a képzés zárását követő 10. munkanapig leadva.
Tartalmi követelmény:
Formai követelmény:
Az értékelés szempontjai:
Az értékelés kétfokozatú: megfelelt, nem felelt meg, a fenti értékelési szempontok alapján, amelyet a tanfolyam képzői végeznek.