Alapítási engedély száma és nyilvántartási szám: A/13156/2024
Célcsoport: általános iskolában tanító bármely szakos pedagógus
Átfogó cél: A pedagógusok felkészítése arra, hogy iskolai keretek között tartott foglalkozások által képesek legyenek a diákjaik sikeres szakma-, és iskolaválasztási döntési folyamatát és továbbtanulási szándékaik meghatározását segíteni. Felkészüljenek arra, hogy az iskolákban folyó pályaorientációs tevékenységeket rendszerszerűen, módszertanilag megalapozottan folytassák. Közvetlen cél: Kommunikációs ismeretek bővítése, különös tekintettel, hogy a megszerezett ismeretek alkalmazása hatékonyabbá tegye az iskolai keretek között tartott egyéni és csoportos pályaorientációs foglalkozásokat. Oktatói és tanácsadói tevékenység különbségeinek megismertetése és tudatosítása. Munkaerő-piaci ismeretek nyújtása: a modern gyári munkakörülmények, valamint a munkáltatóknak a munkavállalókkal szembeni elvárásainak megismertetése a résztvevőkkel üzemlátogatás keretében. A résztvevők pályaismereteinek bővítése, tapasztalatszerzés napjainkban kialakuló új szakmákról. A pályaorientáció témaköre tartalmi összetevőinek megismertetése (önismeret, érdeklődés, készségek, képességek, pályaismeret, munkaerő-piac), a résztvevők képesek legyenek kompetenciájuknak megfelelően a tanulókat támogatni pályaorientációval összefüggő önismeretük feltérképezésében és munkaerő-piaci ismereteik szélesítésében. A résztvevők váljanak képessé az egyes évfolyamokon szükséges pályaorientációs tevékenységek megtervezésére, pályaorientációs foglalkozások óravázlatainak összeállítására. A megszerzett ismeretek birtokában a részt vevők váljanak képessé az iskolai pályaorientációs tevékenységek széleskörű ellátására tanórai és tanórán kívüli keretekben.
A résztvevők a képzés végére legyenek képesek diákjaik pályaválasztási döntését hatékonyan segíteni, az érdeklődés mentén az egyéni értékeket, készségeket, képességeket meghatározva, diákjaik számára az egyéni reális pályaterv kialakításában eredményesen közreműködni. Legyenek megfelelő ismereteik a társadalom és gazdaság különböző területeiről, a munkaerőpiac aktuális igényeiről és az új tudás megszerzésének különböző lehetőségeiről. Legyenek képesek probléma és élmény alapú tanórák és osztályfőnöki órák tervezésére és megtartására a pályaorientációs tevékenység iskolai koordinálására, továbbá legyenek képesek diákjaikat segíteni a szakmák és a képzési rendszer megismerésében.
Záró ellenőrzés módjának leírása:
A tanfolyam eredményes lezárásához készítsenek a résztvevők az alábbi lehetőségekből egy témát választva egy 4-6 A/4-es oldal terjedelmű záródolgozatot a képzés zárását követő 10. munkanapig leadva.
Tartalmi követelmény:
Formai követelmény:
Az értékelés szempontjai:
Záró ellenőrzés értékelési szempontjainak meghatározása:
Az értékelés kétfokozatú: megfelelt, nem felelt meg, a fenti értékelési szempontok alapján, amelyet a tanfolyam képzői végeznek.