Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Pedagógusok IKT kompetenciáinak fejlesztése

2016. április 14.

Alapítási engedély száma: 107/50/2016

Nyilvántartási szám: A/8241/2015

A tanfolyam óraszáma: 30 óra.

A továbbképzés célcsoportja: általános és középiskolában tanító bármely szakos pedagógus.

1. A továbbképzés célja:

A résztvevők ismerjék meg a digitalis technikák alkalmazásának lehetőségeit és módszereit (szemléltetés, elemzés, forráshasználat és -értékelés, kommunikáció, készségfejlesztés stb.). Szerezzenek gyakorlatot az egyes tantárgyak digitális eszközökkel történő tanításában és tanulásszervezésében. Ismerkedjenek meg a tanórák digitális tervezésével, a virtuális világ által kínált lehetőségekkel és módszerekkel, a szaktantárgyi információforrások használatának alapjaival. Váljanak képessé önállóan megkeresni és felhasználni az Interneten fellelhető, a tantárgyak oktatásához alkalmazható digitális tartalmakat és taneszközöket. A hallgatók ismerjék és alkalmazzák az internet új lehetőségit saját tantrágyuk tanításánál (digitális feladatgyűjtemények, tananyaggyűjtemények, szakirodalom, forrásgyűjtemények). A résztvevők ismerjék meg a Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) alkalmazási lehetőségeit, váljanak képessé a digitalis tábla tanórai alkalmazására.

2. A továbbképzés végére elsajátítandó követelmények:

A résztvevők ismerik a digitalis technikák alkalmazásának lehetőségeit és módszereit (szemléltetés, elemzés, forráshasználat és -értékelés, kommunikáció, készségfejlesztés stb.). Használni tudják a digitális eszközöket a tantárgyi oktatásban és tanulásszervezésében. Ismerik a digitális tervezés és elemzés eljárásait, a szaktantárgyi információforrások használatának alapjait. Képesek önállóan megkeresni és felhasználni az interneten fellelhető, a tantárgyak oktatásához alkalmazható digitális tartalmakat és taneszközöket. A hallgatók ismerik és alkalmazzák az internet új lehetőségit saját tantárgyuk tanításánál (digitális feladatgyűjtemények, tananyaggyűjtemények, szakirodalom, forrásgyűjtemények). A résztvevők ismerik meg a Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) és a Realika alkalmazási lehetőségeit, képesek a digitalis tábla tanórai alkalmazására.

3. A záró ellenőrzés módja:

A vizsgamunkával szemben támasztott követelmények: IKT eszközökkel támogatott foglalkozás/óraterv vagy feladat/tartalom készítése és bemutatása vagy egy projektterv kidolgozása A résztvevők az eddig tanult ismeretek felhasználásával készítenek egy óra/foglalkozás vagy projekttervet, mellyel szemben az elvárt követelmények: IKT eszközök használata, továbbá; Sulinet szolgáltatások, tartalom használata, vagy; a továbbképzés alatt megismert tanórákon használható internetes alkalmazások valamelyikének használata, és; tartalomhoz illeszkedő kép szerkesztése/kollázs készítése, és/vagy videó és/vagy hang szerkesztése. Az értékelés szempontjai: A feladatok értékelése szakmai és formai szempontok alapján történik, szummatív értékeléssel: a csatolt állomány megosztása a trénerrel, a megosztás módjáról a továbbképzés résztvevője dönt (e-mail, google drive, prezi); kép- és videó beszúrása az óra/foglalkozás vagy projekttervbe (internetről - szabad felhasználású, jogtiszta tartalmak); Sulinet portálról lementett, megosztott kép vagy; Creative Commons licencelésű, szabad felhasználású vagy; saját készítésű képi illusztráció a képzés során megismert egyik képszerkesztő segítségével (legalább 1 db); esetleg saját készítésű videó tartalmak − Sulinet vagy egyéb Web 2.0 alkalmazások használata − hivatkozás készítése (legalább 1 db internetes hivatkozás pontos megadása) − formatív és szummatív értékelő eszközök megjelölése. A terjedelem tekintetében nincsenek korlátozások. Ajánlott: minimum 5 és maximum 10 A4 oldal terjedelemben. A tanúsítvány kiadásának feltételei: Az értékelési szempontoknak való megfelelés. Legalább 90%-os részvétel. Gyakorlati feladat megoldása: IKT eszközökkel támogatott mikrotanítás foglalkozás/óraterv vagy feladat/tartalom készítése és bemutatása vagy egy projektterv kidolgozása. Gyakorlati részfeladatok és mikrotanítás legalább 75%-os teljesítése, amely során a résztvevő bizonyítja, hogy a megszerzett ismeretei alaposak, gyakorlatban hasznosítani tudja őket. Terjedelem: .A terjedelem tekintetében nincsenek korlátozások. Ajánlott: A mikrotanítás óra/foglalkozásvázlata és mellékletei (linkek, hivatkozások) maximum 10 és minimum 5 A4 oldal terjedelemben. A Mikrotanítás időtartama 15 perc, amely a leadott terv valamely, a hallgató által választott, IKT tartalmú részletét mutatja be. Határidő: A képzés utolsó foglalkozását követő 7 napon belül. A hallgatók munkájának részletes, szöveges értékelését a leadást követő 7 napon belül E-mail-ben megkapják.

Részvételi díj: 35 000 Ft/fő.

Megosztás