Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Szakmai megújító képzés a NAT Ember és társadalom műveltségterületen középiskolai

2015. szeptember 03.

Alapítási engedély száma: 23/226/2015
Nyilvántartási szám: A/8126/2015

A tanfolyam óraszáma: 30 óra.

A továbbképzés célcsoportja: középiskolában tanító történelem szakos tanár

1. A továbbképzés célja:

A továbbképzés általános célja a pedagógusok szakmai megújulásának támogatása, a
megújult tartalmi szabályozás (NAT) alapján történő tervezés és módszertani megújulás
támogatása.
A továbbképzés tantárgyspecifikus célja:
A Nemzeti Alaptantervben, illetve a kerettantervekben a történelem tantárgyra meghatározott
fejlesztési területek megismerése, a kulcskompetenciák fejleszté-se újszerű technikákkal.
Célja a középiskolai történelemtanítás módszertani megújítása: a problémaközpontú,
tevékenységalapú tanulás-tanítás, a projektpedagógia, az IKT eszközökkel támogatott
történelemtanítás megvalósítható eljárásainak megtanítása, az új műveltségtartalmakhoz
illeszkedő újszerű módszerek megismertetése és a képzés során gyakoroltatása. Külön cél a
történelemtanításban alkalmazható mérés-értékelési eszközök bemutatása, elsajátíttatása.

2. A továbbképzés végére teljesítendő tartalmi követelmények:

Ismeri a pedagógusok napi munkáját befolyásoló tartalmi szabályozás új elemeit és tervezés három szintjét. A résztvevő legyen tisztában
az új tanügyi dokumentumok szerepével, azok használatával a történelem tanítása során. Ismerje fel a Nemzeti Alaptanterv és a
kerettantervek tantárgy pedagógiai prioritásait (különösen az aktív tanulást, a problémaalapú tanulást, a kompetenciafejlesztést),
és legyen tisztában azzal, hogyan építhetők be ezek a történelemtanítás tervezésébe és gyakorlatába.
A résztvevő legyen képes az új kerettantervi feladatokhoz (média, gazdaságis-meret) tartozó tantárgyi fejlesztési célhoz feladatot választani,
és feladatot készíteni. Ismerje a változatos tanulásszervezési módokat, azok előnyeit, használatának pozitívumait.
Ismerje azokat a középiskolai történelemórán alkalmazható módszereket, ame-lyek segítik a tanulói kompetenciák fejlesztését,
kiemelten a kutatásalapú tanulást. Az együttműködési és a szociális kompetenciák fejlesztésére szolgáló kooperatív technikákat
tudja alkalmazni a történelemtanításban. Ismerje meg az IKT eszközök órai alkalmazásának lehetőségeit, a mérés-értékelési eljárásokat,
azokat tudja alkalmazni a történelem tanári praxisában.

3. A záró ellenőrzés módja:

A továbbképzés során kapott feladatok elkészítése, megoldása, melyek megfelelnek a feladat, az adott történelmi téma,
a kapott szöveges források tartalmának. Külön, a képzés után benyújtandó záró feladat nincs. Értékelés: megfelelt/ nem felelt meg.

Megosztás