Eseménynaptár
< 2024. november >
H K SZ CS P SZO V
28293031123
4 5 6 7 8910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21 22 2324
25 26 27 2829301
Következő esemény:
"Tüzet viszek" - kompetencia alapú nevelés - bázisóvodai jó gyakorlat
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Testnevelés: tartalmi és módszertani újdonságok I.: az ultimate frizbi, a tollaslabdázás, a streetball, a küzdősportok, valamint kooperatív technikák és a projekt, mint oktatási módszerek a korszerű testnevelésben

2013. február 18.

Engedélyszám: 957/23/2013

Nyilvántartási szám: A/7342/2012

Alapító: NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ

Indítható: 2013. április második felében

1. A képzés óraszáma: 30 óra

2. A továbbképzés célcsoportja:

testnevelők vagy tanítók vagy óvodapedagógusok

3. A továbbképzés célja:

A továbbképzés célja a közoktatás különböző fokozatain testnevelést oktatók módszertani és tartalmi repertoárjának bővítése.  Az óraszám felét kitevő új ismereteket átadó elméleti, majd a gyakorlatorientált képzés célja a gyermekek motivációs rendszerét erősítő, korszerű tanítási technikák, direkt és indirekt tevékenységszervezési (tanítási) stílusok megismertetése és gyakorlása testnevelési környezetben. Célunk, hogy a továbbképzést sikeresen teljesítők rutint szerezzenek olyan szabadidős mozgásformák (ultimate frizbi, tollaslabdázás, streetball), illetve a küzdősportok alapelemeinek oktatásában, amelyek közoktatási környezetben minimális anyagi ráfordítással a korszerű, fejlődésközpontú, egészségorientált testnevelésben alkalmazhatók.

4. A továbbképzés végére elsajátítandó tartalmi követelmények:

A továbbképzést sikeresen lezáró pedagógusok ismerjék az együttműködésre, önálló ismeretszerzésre (is) alapuló, élmény és fejlődésközpontú tananyag-feldolgozási és tevékenységszervezési módszereket. Legyenek képesek életkor specifikusan alkalmazni a kooperatív technikákat, a projekt rendszerű tananyag-feldolgozást, illetve a teljesítménymérést, mint a testnevelés módszertan, pozitív tanulási környezetet teremtő eszközeit. Ismerjék és tudják alkalmazni élményszerű játékként, közoktatási környezetben a tanult szabadidős játékokat. Legyenek képesek a küzdősportok alapjait biztonsággal oktatni, gyakoroltatni, prevenciós szemlélettel alkalmazni. Tudják mindezeket differenciáltan alkalmazni, az élményszerű testnevelés, a személyiségfejlesztés és a testnevelés és sport iránti pozitív attitűd kialakítása érdekében.

5. A záró értékelés módja:

A tanúsítvány kiadásának feltétele a képzési összóraszám 90%-án való aktív részvétel és portfólió összeállítása a képzés során elkészült munkákból, beleágyazva egy önállóan elkészített dolgozatot, az alábbi 2 téma közül választva: A, Egy szabadon választott korosztály, egy szabadon választott tanítási egységének projekt rendszerű tananyag-feldolgozási terve. B, Óravázlat gyűjtemény (a tanult tananyagok egyikére) egy szabadon választott korosztály számára. A részletes kidolgozásnak mindkét esetben tartalmaznia kell: 1. a tanítási egység céljait 2. a fejlesztési feladatokat, a tanórák/foglalkozások tervét (B: részletes felépítését) 3. a követelményeket 4. a differenciálási szempontrendszert 5. a választott tanítási technikákat 6. az értékelés, ellenőrzés módszereit. Az értékelés szempontjai a 90%-os részvételen túl: - a tanfolyam során készült és feldolgozott munkák beágyazása reflektív és saját gyakorlatba adaptálható módon - az önállóan készített projekt-terv vagy óraterv felépítése a kötelező egységek meglétével - a szakkifejezések pontos használata, szakmódszertani pontosság és korszerűség - a portfólió igazolja az elsajátított technikák magas színvonalú alkalmazását, az új sportágak beépülését a testnevelői gyakorlatba - a portfóliót hassa át a testnevelői pedagógusi attitűd, a differenciálás elméletének és gyakorlatának egysége, reflektív gondolkodásmód.

Részvételi díj: 35 000 Ft/fő

Megosztás