Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Út az inkluzív iskola felé. Bevezetés az együtt tanulás rejtelmeibe a kooperatív tanulási – tanítási technikák alkalmazásával

2013. február 18.

Engedélyszám: 957/22/2013

Nyilvántartási szám: A/7340/2012

Alapító: NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ

Indítható: 2013. április második felében

1. A képzés óraszáma: 30 óra

2. A továbbképzés célcsoportja:

bármely szakos pedagógus (tanító, általános és középiskolai tanár)

3. A továbbképzés célja:

A tanfolyam célja, hogy a pedagógusok széles körét felkészítse az eddigi tanítási tapasztalatukra építve a hatékony és aktív, esélyegyenlőséget is biztosító oktatási módszerek elsajátítására és alkalmazására. Ezért a program célja a kooperatív tanulás történetének és szakirodalmi hátterének áttekintése után, hogy ismerjék meg a kooperatív tanulás alapelveit, a csoportalakítás módszereit, legyenek képesek a tanórai célok tükrében működő csoportokat alkotni. A tanfolyam biztosítson gyakorlati tudást a differenciáló pedagógiai munkához szükséges ismeretekről. A továbbképzés célja továbbá a mai kor elvárásainak megfelelő pedagógiai attitűd kialakítása, a megváltozott pedagógusszerep tudatosítása. Sajátítsák el a kulcsfogalmakat, a kooperatív tanulásirányítás módszereit, legyenek képesek a gyakorlatban alkalmazni elméleti ismereteiket. A résztvevők legyenek képesek a megismert kooperatív módszerek tudatos alkalmazására a pedagógiai munkájuk gyakorlatában, a tanórák valamennyi elemében (tervezéstől az értékelésig).

4. A továbbképzés végére elsajátítandó tartalmi követelmények:

A résztvevőkben alakuljon ki az igény pedagógiai munkájuk megújítására, váljon tudatossá az innovatív pedagógiai módszerek alkalmazása. Ismerjék a csoportalakítási módszereket, legyenek képesek véletlenszerű vagy tudatosan kialakított csoportok létrehozására tanulási céloknak megfelelően. Ismerje meg a kooperatív kulcsfogalmakat, a kooperatív tanulás alapelveit s a hátterükben meghúzódó elméletei rendszert. Ismerje és tudja alkalmazni a kooperatív tanulásszervezés feltételeit (környezet kialakítása, eszközhasználat, csoportműködés szabályozása, csoportfolyamatok moderálása, stb.) Az elméleti háttér után ismerje és legyen képes alkalmazni a kooperatív technikákat és azok pedagógiai hatékonyságát: tudja, hogy az egyes technikák mikor és milyen pedagógiai helyzetben alkalmazhatók hatékonyan; tudja a kooperatív szellemiséget végigvezetni a tervezéstől a megvalósításig. Tudatosuljon, értse a módszer lehetőségeit a különböző képességű tanulók együttnevelésében. A tanfolyam végére a tanfolyam résztvevői legyenek képesek a megismert módszerek gyakorlati alkalmazására, kooperatív munkamódszereket alkalmazó óravázlat elkészítésére.

5. A záró értékelés módja:

A záró ellenőrzés módja egy kooperatív óravázlat elkészítése megadott tartalmi és formai szempontok alapján, adaptálhatóan. Az óravázlatnak tükröznie kell az együttműködés és az alkalmazás szintjeit, a kooperativitást, az új munkamódszereket, az ellenőrzés, értékelés szempontjait. Formai követelmények: 12-es betűméret, minimum 5 oldal, nyitólap, táblázatos forma.

Részvételi díj: 35 000 Ft/fő

Megosztás