Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 1112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Savaria országos történelem tantárgyi verseny iskolai fordulója
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Web 2.0 alkalmazások használata a tanításban

2015. szeptember 03.

Alapítási engedély száma: 23/227/2015

Nyilvántartási szám: A/8127/2015

A tanfolyam óraszáma: 30 óra.

A továbbképzés célcsoportja: általános és középiskolában tanító pedagógusok.

1. A továbbképzés célja:

A részvevők ismerkedjenek meg olyan ingyenesen is hozzáférhető online alkalmazásokkal,
melyek a tanítást hatékonyabbá tehetik és alkalmasak projektfeladatok megoldására is.
A tanfolyam keretében a résztvevők
• elsajátíthatják a prezentálás új eszközeinek használatát, felismerhetik az új eszközök
jelentőségét és lehetőségeit.
• tisztázhatják a hatékony prezentáció és előadás sajátosságait
• megismerhetik a prezentáció új módszereit
• megismerkedhetnek az online közösségi munka lehetőségeivel
• megtanulhatják az egyes alkalmazások közötti kapcsolat kiépítésének lehetőségét
• megérthetik web 2.0 azon sajátosságait, melyek alkalmasak oktatási tudásbázisok
kiépítésére
• alkalmassá vállnak arra, hogy önállóan elkészítsenek, feldolgozzanak egy-egy tananyagot a
megismert alkalmazások segítségével
• tisztázzák azt, hogy miként lehet projektfeladatokat megoldatni a tanulókkal közösen az
alkalmazásokon keresztül
• megismerhetik azokat az elektronikus forrásokat, adatbázisokat, digitális gyűjteményeket
melyek az oktató munkát támogathatják, lehetőséget adnak az önálló tanulásra és saját
tudásbázis építésére is sarkallnak
• képessé vállnak online ismeretellenőrző tesztek készítésre.

2. A továbbképzés végére elsajátítandó tartalmi követelmények:

A résztvevőknek a tanfolyamon önállóan el kell készíteni egy olyan oktató csomagot, melyekhez a tanult módszereket és
alkalmazásokat használta fel. Az oktató csomaghoz mellékelni kell, hogy az elkészült produktum milyen céllal,
milyen célcsoportnak, milyen források alapján készült. A tananyagnak tükröznie kell, hogy képesek a tanult alkalmazások
önálló használatára és a tanítási gyakorlatban való alkalmazására. A részvevők legyenek képesek arra, hogy online elérhető
szolgáltatásokon, portálokon regisztráljanak, az alkalmazások segítségével önállóan is használható, megosztható
és fejleszthető oktató anyagokat, tudásbázisokat hozzanak létre, amelyek tartalmukbna, módszereikben támogathatják a tanítás folyamatát.
Tudjanak olyan dokumentációt készíteni, mely egyértelműen választ ad az egyes tananyagokkal kapcsolatban a felhasználási területről és alkalmazási lehetőségekről.

A megismert alkalmazások közül lehetőleg minél többet használjanak fel az oktatócsomaghoz.
Feltétlenül szükséges egy prezentáció elkészítése és a tananyaghoz használható online források elérhetőségének rögzítése
egy linkmegosztó szolgáltatáson.

3. A záró ellenőrzés módja:

A csomagnak tartalmaznia kell egy olyan prezentációt, melyhez a prezi online alkalmazás lehetőségeit maximálisan kihasználta.
Ennek megfelelően tartalmaznia kell
• formázott és a keresőoptimalizálásnak megfelelően stilizált szövegeket, akár egymásba ágyazva is.
• kép, videó, szimbólum és rajz objektumokat
• vetítési útvonalat, effektusokat és animációkat
• saját objektum gyűjteményt.
A linkmegosztó szolgáltatáson létre kell hozni egy legalább 30 tételből álló gyűjteményt, megfelelően címkézve és leírásokkal ellátva.
A gyűjteményt html dokumentum formátumban is elérhetővé kell tenni. A további alkalmazások beépítése a tananyagba a választott területnek
megfelelően történhet. Elvárás, hogy azok közül legalább 3 megjelenjen a tananyagban. A csomaghoz csatolni kell egy leírást,
mely pontosan meghatározza a célcsoport jellemzőit, a tananyag célját, a tananyag készítéséhez felhasznált források listáját,
a tananyag fejlesztési lehetőségeit. Az értékelés 2 fokozatú.

A részvételi díj 35 000 Ft/fő.

Megosztás