AJÁNLOTT IRODALOM
Kagan, Spencer (2001): Kooperatív tanulás, ÖNKONET, Budapest
Együtt-működik. Kooperatív foglalkozástervek 1. és 2. osztály, 5. és 8. osztály. (2004), Független Pedagógiai Intézet, Budapest
Bacskay Bea-Lénárd Sándor-Rapos Nóra-L.Ritók Nóra: Kooperatív tanulás. Oktatási programcsomag a pedagógusképzés számára. Készült a Nemzeti Fejlesztési Terv Humánerőforrás-fejlesztési operatív program 2.1 Intézkedés hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben központi program „A" komponense keretében. Kiadja az Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság.
Horváth Attila (1994): Kooperatív technikák, hatékonyság a nevelésben, IF Alapítvány-OKI, Budapest
Kereszti Zsuzsa (1995): Több út: alternativitás az iskola első éveiben, IF Alapítvány- BTF-MKM, Budapest
Lénárd Sándor - Rapos Nóra (2004): MAGtár - ötletek az adaptív oktatáshoz, OKI, Budapest
Zágon Bertalan - Nagy Ilona (2004): A kooperatív módszer. Tanári kézikönyv Szociális kompetencia 1-12.évfolyam. Készült Készült a Nemzeti Fejlesztési Terv Humánerőforrás-fejlesztési operatív program 3.1 Intézkedés központi program keretében. Kiadja az Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság.
Petriné Feyér Judit (2004): A problémaközpontú csoportmunka, Gondolat Kiadói Kör, Budapest
Sharan, Shlomo (1984): Cooperative learning in the classroom: research in desegregated Schools (Kooperatív tanulás az osztályban: kutatás nem szegregált iskolákban), Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale-New Jersey-London. 160 p.
Vastagh Zoltán (1999): Kooperatív pedagógiai stratégiák az iskolában I - III., JPTE, Pécs
N.Kollár Judit (2002): Kooperáció az iskolában. in: Az ISKOLA szociálpszichológiai jelenségvilága szerkesztő: Mészáros Aranka, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 207-221. oldal
Slavin, Robert E. (1996): Csoportos tanulás a gyakorlatban 1-6., (ford.: Wisniewski Anna), Kapcsolat, 1995-1996.
Brander, P. - Gomes, R. - Keen, E. - Leminuer, M. - Oliveira, B. - Ondrackova, J. Surian, A. - Suslova, O. (2004): KOMPASZ - Kézikönyv a fiatalok emberi jogi képzéséhez, GYISM, Budapest
Breen, Michael P. - Littlejohn, Andrew (2000): Classroom Decision Making. Negotiation and process syllabuses in practice, Cambridge University Press