FELADATÍRÁS

A feladatbankok, feladatgyűjtemények, programcsomagok - és még sok egyéb forrás - sem teszi fölöslegessé a gyakorló pedagógus feladatírói tevékenységét. Ehhez nyújt a jelen fejezet ismereteket, mintákat, példákat.

  • Rendszerezve illetve minta feladatokkal áttekintjük a feladattípusokat.
  • Megvizsgáljuk a Bloom-féle taxonómia alkalmazását a feladatírásban.
  • Megismertetjük a képességfejlesztő feladatok írásának algoritmusával.

A feladatírónak tudnia kell, hogy mi az a tananyagtartalom, és melyik az a műveleti szint, amelynek gyakoroltatására, fejlesztésére, mérésére íródik a feladat. Ezt szemléltetik az alábbi példák.

Szükség van annak mérlegelésre, mely követelményt tud mérni egy-egy feladattípus, illetve melyet nem. A feladattípusokat a következő fejezet ismerteti.

 

követelmény
és feladat
koherencia