MÉRÉS

Ahogy az értékelés, úgy a mérési is rendszereleme az irányított (tervezett, kontrollált) folyamatoknak.

 

A fejlesztő folyamatban a mérésnek három funkciója, három különböző célja van:

  • diagnosztizálás
  • formálás
  • összegzés

●mérési célok

 

 

●fejlesztő folyamat

 

 

 

 

 

 

 

 

●a mérés
helye a
fejlesztő folyamatban

Példa:

Diagnosztizáló mérés:

A kémia tanár a tömegszázalék témakör tanítása előtt felméri, hogy tanítványai rendelkeznek-e a témakör tanulásához szükséges és elégséges százalékszámítási ismeretekkel.

Formatív mérés:

A témakör tanítási folyamatába méréseket illeszt a tanár annak megállapítására, hogy a tervezettnek megfelelően halad-e a megtanítás, a megtanulás.

Szummatív mérés

A tanár a témakör tanításának befejezésekor témazáró dolgozatot írat annak megállapítására, hogy a tanulók elsajátították-e a tantervi követelményeket.
 

Példa hallgatói feladatra és munkaformára

  • Ötletbörze.
  • Moderátor: az oktató .
  • Konszenzusos lista készítése.

●munkaforma