3.2.4. Ötlettár a pdedagógusképzési projektekhez
Igy lettem tanárjelölt
- események, élmények, személyek, akik befolyásolták a pályaválasztásban
Differenciáló pedagógia
- Swot analízis.
- Hibafa összeállítása
Alternatív pedagógiák, alternatív iskolák
- Hová irassam iskolaérett gyermekem
- Oktatócsomag a minőségbiztosításról
„Tanulásfilozófusok konferenciája"
„Tanár-diák viszony"
- tanár-diák viszony tartalma
- viszony minőségi észlelése
- tanár-diák viszony fontossága
- tanárokkal kapcsolatos attitűdök
- a diákokkal kapcsolatos attitűdök
- kik a pedagógusok által kedvelt tanulók?/nem kedvelt tanulók
- elogadhatatlan tanulói vislkedések
Társadalmi gyermekkép
- gyerekkor/gyerekstátusz értelmezése a társadalomban
„Tudás"
- Objektivista szemlélet
- Kostruktivista szemlélet
Motiváció
- értelmezés
- saját motivációk
- tanulói motivációk /tanulásra, sportra, zenére..../
- érdemjegy mint motiváció /rossz jegy elkerülése, elismerés, szülői megfelelés, tárgyi jutalom/
Pályaorientáció
- miért akar az 5 éves kisfiú kukás leni, tűzoltó leni?
- miért akar a kislány anyuka vagy óvónéni leni?
- mire vágyik a ma 14 évese, 18 évese?
Siker
- öröklődés,
- tudásvágy
- iskola
- család
- társak
Kudarc
- család
- iskola
- pedagógus
- szülő
- rossz tanulási módszer-
- sikerélmény hiánya
- társak
Motiválatlanság
- céltalanság
- családi érdektelenség
- motiválatlan pedagógus
- érdektelen pedagógusok/depresszió/
- tanulási kudarc
- pszichés
- sivár családi háttér
- társadalmi okok /anyagiasság/
Differenciálás-integrálás a vádlottak padján
- szülői szemmel
- pedagógus szemével
- tanuló szemével
Példakép
- nagy pedagógiai gondolkodó
- nagy tanárom
Kommunikáció felnőttek és gyermekek között
- Szülői kommunikáció
- Pedagógus kommunikációs csatornái
Pedagógusi szeretet
Lehetek-e önmagam, mint tanár
Integrált pszichológia
Szülői szigor
Órajáték
-kinek állítaná
Szerepjáték
Lehetek-e önmagam, mint tanár
"Milyen voltam? Hogyan változtam? Mitől változtam? „
„A gyerek igazodik-e az iskolához, vagy fordítva?"
Magániskolát alapítok