IMIP – INTÉZMÉNYI MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROGRAM

Napjainkban a COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési programot megkezdő intézmények a munkát már önállóan folytathatják, amennyire ezt lehetőségeik engedik. A közoktatási intézmények törvényi kötelezettsége azonban valamilyen minőségbiztosítási rendszer bevezetése. Ehhez a munkához jelenleg a felügyeleti szervek nem adnak segítséget olyan formában, mint azt a COMENIUS 2000 program esetében tették. Helyette a közoktatási törvény kötelezettségként írta elő a közoktatási intézmények számára minőségirányítási program készítését és működtetését.

●a vég

 

A KT 40. § (10) bekezdése az oktatási intézményeknek előírja, hogy dolgozzák ki az intézményi szintű minőségirányítási programjukat (továbbiakban: IMIP).

Az IMIP-nek tartalmaznia kell az intézmény

  • minőségpolitikáját,
  • minőségfejlesztési rendszerét.

Az IMIP-et az intézmény vezetője készíti el, azt a alkalmazotti közösség fogadja el.

Elfogadás előtt be kell szerezni az iskolaszék, a diákönkormányzat véleményét.

●IMIP

 

 

 

A 2006-ban módosított közoktatási törvény 40.§(11) szerint az IMIP-et ki kell egészíteni:

  • az intézményben vezetői feladatokat ellátók teljesítményértékelésének szempontjait, az értékelés rendjét,
  • a pedagógus munkakörben foglalkoztatottak teljesítményértékelésének szempontjait, az értékelés rendjét,
  • a teljes körű önértékelés periódusát, módszereit,
az IMIP-nek az ÖMIP-pel (önkormányzati minőségirányítási program) való kapcsolatát.

●IMIP -
értékelés

 

 

 

 Az intézményi minőségirányítási program a fenntartó jóváhagyásával válik érvényessé, melynek a törvény 85. § (7) bekezdése alapján összhangban kell állnia az önkormányzati minőségirányítási programmal.