ÉRTÉKELÉSI MODELLEK

Az NYME - PSZK értékelési modelljei az iskola intézmény-, vezető-, pedagógus- és tanuló értékelési kötelezettségét támogatják. Adaptív alkalmazással az iskola felépítheti értékelési rendszerét, szakszerűen végezheti az értékelést.

A modellek az alkalmazójukat végig vezetik az értékelés folyamatán a tervezéstől a mennyiségi és tartalmi elemzésen át az értékítélet (értéklet) megfogalmazásáig.

Egy-egy modell, az értékelés tárgyát - intézményt, vezetőt, pedagógust, tanulót - értékelési térbe, háromdimenziós struktúrába helyezi.

● NYME -
PSZK
modell

 

 

A modellek vizsgálati- és mérőeszközöket is adnak az adatgyűjtéshez, az adatelemzéshez.

A modellek legfőbb jellemzői:

  • a törvényi szabályozásnak való megfelelés,
  • a szakmai kritériumoknak való megfelelés,
  • a fejlesztő értékelés elveire történő építkezés,
  • a gyakorlatorientáltság,
  • a minimalizált adaptáció és időráfordítás, melynek eredményeként
    • egy-egy iskola értékelési alrendszerét alkothatják,
    • szakszerű értékelésekhez vezetnek,
  • az azonos felépítés.

● modell
jellemzők

 

 

 

 

 

 

Minden modell tartalmazza:

  • az értékelés metodikáját
    • fogalomkészletét
    • alapelveit
    • céljait
  • az értékelés algoritmusát,
  • az értékelés folyamattervét, intézkedési tervét
  • az értékelési-, vizsgálati eszközöket
    • kérdőíveket
    • adatlapokat
  • az egyedi kérdőívek, adatlapokhoz elemző EXCEL állományokat
  • az értékelés szövegezésére egy mintát.

 

● modell
elemek